Janusz56 Napisano 8 Lipca Napisano 8 Lipca (edytowane) Czesc, Od dluzszego czasu szukam jakiegos porownania jak zachowa sie kazda nawigacja przy paru scenariuszach jesli chodzi mi o rerouting. Niestety poszczegolne testy czy recenzje nie posiadaja tego elementu albo sa nie przetestowane rzetelnie tzn np reroute na nawigacji do adresu i brak pokazania reroutu na wgranej trasie. Wiem ze Garmin rozroznia dwa typu rerouta ale mnie chodzi o kwestie reroutingu/rekalkulacji sciezki (wgranego GPX bez cuepoints/waypoints) Co do wahoo nie wiem jak to działa ale z tego co slyszalem jest zdecydowanie szybszy reroute niz w garminie i nie pokazuje U turn/zawroc tylko juz wytyczona dalsza sciezke mimo zaladowanej trasy. (W ostatniej recenzji miesiac temu temat reroutu byl pominiety a wazniejszy byl czas uruchamiania sie nowego roam v3 badz tez jego waga (sic!)) W chinskich wiem powiedzmy jak sprawa sie odbywa i niezbyt mnie to satysfakcjonuje. Pisze tutaj poniewaz moze ktos ma obycie na jezdzeniu po trasach i np planowaniu trasy z wyprzedzeniem a w trakcie jazdy zdarzaja sie niespodzianki. Jezdze glownie po lesie i czesto zdarza sie ze wczesniej zaplanowana czesc trasy jest nieprzejezdna i z tego powodu poszukuje jakiegos dobrego reroutu ktory znajdzie sciezke bo patrzac po mapie widze ze sciezki lacza sie gdzies dalej i jest alternatywa a nie typu U Turn/Zawroc i kontynuuj trase tak jak zalecana. Dodatkowo tez jestem ciekawy czy jesli calkowicie zbocze z kursu bo naprzyklad chce uzupelnic plyny czy znalezc jakis sklep na wsi to czy doprowadzi mnie do najblizszego punktu wczesniej wytyczonej trasy (preloaded) czy tam gdzie z niej wyjechalem.   Inny scenariusz to w drodze powrotnej musze zahaczyc o jeszcze jedna rzecz i wyjechac ze sciezki i wrocic do domu inna, czy w tym momencie tez reroute bedzie usilnie kierowal do punktu wyjechania z trasy czy juz znajdzie polaczenie do blizszego punktu jej przelotu. (Punkt koncowy jest 1.5km a miejsce gdzie wyjechalem z trasy to 7km i czy dolaczy mnie blizej?) Czy pokaze skomplikowane objazdy zeby dojechac do trasy zamiast do punktu styku zaraz przed punktem koncowym? Dziekuje za jakies komentarze czy opisy, bo jestem rozczarowany poziomem tych co nagrywaja recenzje ze nie potrafia pokazac czegos co jest ciekawe tylko najczesciej opowiadaja o tej nawigacji a jej nie pokazujac… Szkoda ze nikt nie bierze przykladu z Szaja i jego recenzji sprzetowych gdzie wszystko bylo pokazane na milion sposobow, ale mozliwe ze niektorzy sa zbyt malo kreatywni i nie wiedza co moze zainteresowac czlowieka. Edytowane 8 Lipca przez Janusz56 Cytuj
krajsik Napisano 8 Lipca Napisano 8 Lipca Używam Wahoo Roam 2 od trzech miesięcy. "Rerouting" w Wahoo jest naprawdę szybki, czasami przejadę wyznaczony skręt i w mgnieniu oka już mam wytyczoną dalszą trasę. Pare razy zorientowałem się po czasie że nie jadę po pierwotnej trasie tylko już po przeliczonej bo "rerouting" ma inny wygląd na mapie. Po zboczeniu z trasy Wahoo nie każe Ci zawrócić tylko płynnie nakieruje Cię na Twoją trasę i nie będziesz musiał nic nadrabiać. ALE Wahoo ma też swoje dziwne akcje. Kiedyś po przeliczeniu trasy Roam kazał mi strzelić pętle 5km żeby zawrócić. Raz po przeliczeniu trasy pokierował mnie tak że przejechałem kilka km wzdłuż pierwotnej trasy i dopiero po jakimś czasie wjechałem na swoją trasę mimo że można było to zrobić dużo wcześniej. Ja planuje trasy i jak mam taką sytuację że jestem w lesie i mam wjechać w drogę której nie ma śladu to jadę dalej i wiem że zaraz będę miał przeliczoną trasę. Ze zboczeniem z trasy w celu zahaczenia sklepu/stacji itp. też nie ma problemu j/w. Zrobiłem z Wahoo ponad 3tyś km i tylko miałem dwie takie dziwne akcje. 1 Cytuj
Janusz56 Napisano Wtorek o 22:32 Autor Napisano Wtorek o 22:32 (edytowane) Dzieki za odpowiedz, teraz dla porownania potrzebuje opinii kogos z 1040 bo zastanawiam sie nad roam 3 albo 1040. ku 1040 przemawia wiekszy ekran i opcje wgrania swoich map ale nie wiem jak ze stabilnoscia gdy ma sie podpiete czujniki (predkosc, kadencja i tetno) ale najbardziej zalezy mi wlasnie na reroucie zeby to bylo mniej wiecej user friendly bo mam dosc zawracania czy czekania na podladowanie trasy i szukania na mapie ze drogi sie lacza i dlaczego jeszcze nie pokazuje ze moge swobodnie pojechac nowa trasa… a wahoo ma przyjemniejszy layout i postawe user friendly typowo ze wgrac trase i jechac a jak cos to dostane insta reroute Edytowane Wtorek o 22:33 przez Janusz56 Cytuj
pecio Napisano Środa o 05:33 Napisano Środa o 05:33 Prędkość przeliczania i wynik zależą w każdym urządzeniu od długości trasy . Im dłuższa tym przeliczanie trwa więcej. W 1040 zależy od ustawień . Możesz dostać tylko monit na ekranie o zjechaniu z kursu i pytanie o przeliczenie. Możesz też mieć z automatu i przy trasie " jazda koło komina " przeliczanie jest błyskawiczne. Możesz ustawić " unikanie zawracania " jak np. chwilunię temu zjechałeś pod sklep gdzie wiesz ,że wrócisz. Przy długich trasach po np 100 km i więcej przeliczanie potrafi trochu potrwać . W starszych softach były sytuacje gdzie 1040 potrafił się zawiesić przy przeliczaniu lub trwało to kilka minut " mielenia". Generalnie nie mając ekosystemu Garmina teraz nie pchałbym się w 1040 . Kup Wahoo. 1 Cytuj
Janusz56 Napisano Środa o 19:52 Autor Napisano Środa o 19:52 Dzieki Pecio, Sprobuje tego roam v3 najwyzej jak mi nie przypadnie do gustu to wymienie na edge 1040. Bo interesuja mnie bardziej ekrany elewacji i nawigacji. Wiem ze garmin wyswietla te alerty o skretach i zaslaniaja dane a chcialem miec cos takiego zeby i mapa wygladala super a takze zeby ekrany mozna bylo sobie podgladnac, bez koniecznosci klikania czy any nic nie zaslanialo. Garmin ma wiecej danych i nacisk na dane ktore sa spoko bajerem, wahoo dopiero po jezdzie wszystko pokazuje jak wykresiki inne Ace chyba zbyt duzy chociaz jakby byl tak z 50g lzejszy to bylby super. No nic trzeba bedzie przetestowac i sprawdzic jak to wyglada, mysle ze customizacja ekranu mapy tak zeby usunac wszystkie wyswietlane dane bedzie ok a na innym ekranie miec dane na ktorych zalezy, przetestuje i zobacze jak to wyglada Cytuj
pecio Napisano Środa o 22:13 Napisano Środa o 22:13 Jak zależy na ekranie i prezentowanych danych a czas działania schodzi na dalszy plan to idź w Edge 1050. Pod tym względem jest bajka. Cytuj
pecio Napisano Czwartek o 06:31 Napisano Czwartek o 06:31 (edytowane) Alerty o skrętach wyskakują na chwilkę, jak sam" tapniesz" to znika albo robi to sam po paru sekundach . A na ekranie nawigacji masz wyświetlane to i tylko to co sobie ustawisz w systemie. Możesz mieć tylko mapę , mapę z belką nawigacyjną / dodatkowymi info, do tego możesz ustawić komunikaty lub nie, możesz ustawić wyskakiwanie przed podjazdem profilu , alternatywnych dróg z objazdem wzniesienia . Możliwości jest sporo w Garminie. A jak masz dodatkowe czujniki sparowane z Edkiem to dostajesz taką "papkę" informacyjną , że musisz potem siedzieć całą noc i analizować dane.😁 Jak masz cały ekosystem - waga, zegarek, ciśnieniomierz, pomiar mocy, czujniki tętna , prędkości ,etc gdzie to wszystko ze sobą " gada" to dostajesz niezły "przekrój samego siebie" i tyle ekranów do przewalania podczas jazdy .....😉😁 Edytowane Czwartek o 06:44 przez pecio 1 Cytuj
Janusz56 Napisano Czwartek o 10:13 Autor Napisano Czwartek o 10:13 (edytowane) Wlasnie ja ze swojego doswiadczenia jestem zainteresowany tylko kadencja i pulsem, nie mam ekosystemu garmina ale podchodzac pragmatycznie - pewnie bede robil trasy w garmin connect bo mam jeden region w komoot i nie mam premium wiec wrzucenie czystego gpx czy tworzenie trasy w garmin connect poza regionem komoota bedzie na plus. te alerty o skretach jak tapne to znikna, a wlasnie czasami sie zmienia ekran i niefortunnie moze wyskoczyc alert w tym samym momencie o skrecie i fajnie jakby alert o skrecie sie pokazywal pozniej rowniez a nie ze jechalem i sprawdzalem cos na profilu terenu pojawil sie alert o skrecie a zmienialem ekran i uznal ze to zamkniecie powiadomienia no i pozniej juz sie nie pojawia przynajmniej tak mialem z chinskiego doswiadczenia strony z danymi, zalezy mi na customizacji i na tym zeby bylo to widoczne - mam wade wzroku i jezdze w okularach/przeciwslonecznych z korekcja wiec tez mysle ze czcionka z roama bedzie nieodpowiednia, dodatkowo ten profil calej trasy ze mozna powiekszac i sobie przewijac jak np sie zatrzymam i sprawdzam co przedemna. no nic zamowilem roam v3 dla testu ale juz widze ze skonczy sie najpewniej na garminie pomimo ze jest starszym bo budzet mam do 2tys. A tez nie chce kupowac czegos pozbawionego jakiejs funkcji bo na ten moment nie potrzebuje a pozniej moze sie okazac ze jednak fajnie to miec. No i dodatkowo ten sklep czy informacja o pogodzie duzo zmienia. podglad mapy ktora pokazuje drogi utwardzone czy glowne innym znakiem a lesne czy nieutwardzone innym. Na Roam v3 jest wszystko przerywane i niewiadomo jaka jest droga. Ale zawsze tak mam ze jak zamowie to sobie mysle ze cos moze przeoczylem, a pchac sie w dzwonek i nawigacje glosowa jak to samo mozna chyba miec w edge 1040 tylko ze telefon odtwarza dzwiek? no nic sprawdze przez weekend wahoo i bede mial odpowiedz. dodatkowo limit w edge 200 punktow to nie dotyczy TBT z czystego gpx z trackiem? Bo jak komoot premium dodaje tbt to wtedy moze byc problem z zaladowaniem czy nie? Bo mam trasy po 80km i jak wrzucalem do base campa zeby sprawdzic ile jest tbt / zagiec trasy to wyszlo mi 740 punktow. No i co w takim momencie? Chyba ze Komoot inaczej wrzuca TBT niz rte albo garmin rte czy trk nie ma limitu ale tylko na wpt i cue pointsy jest limit? Moze za szybko sie zniechecilem do garmina bo uslyszalem te 200 punktow na trase ze limit i mozliwe ze nie zrozumialem tego dokladnie. Edytowane Czwartek o 10:17 przez Janusz56 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.