Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kiedyś jeździłam gravelem Marin Nicasio, lubiłam ten rower, ale.. problemy mam z szyją (nie od jazdy na rowerze i całkiem solidne). W ubiegłym roku kupiłam Canyon Pathlite 7, crossa żeby było wygodniej. Rower bardzo fajny, ale potrzebuję zdecydowanej zmiany pozycji i odciążenia szyjki, nie półśrodków. Za to nie potrzebuję amortyzatorów.

Przeglądałam już trochę w tamtym roku, teraz znów zaczynam tonąć w wyborach. Przemawia do mnie Marin, którego mogłabym kupić dwa razy w moim budżecie. Ale już tłumaczę dlaczego i pytanie czy ktoś poleci sprawdzenie jakiejś alternatywy.

  1. Po pierwsze szyja ma odczuć wygodę, wydaje się że ten marin to prawie mieszczuch, no i jest opcja zawsze jeszcze coś przy kierownicy zmienić.
  2. Ma oryginalnie gravelowe opony, a ja w domu mam jeszcze super szosowe kółka zrobione do gravela, które by tu pasowały idealnie 
  3. Nie ma przedniej przerzutki - tak jak Pathlite i to fajne
  4. ma tarczowe hamulce, które można przerobić na hydraulikę 
  5. Rama Alu a widelec stal, na moje potrzeby wydaje się idealnie
  6. No i przy takiej jednak cenie nie będę się martwić o zostawienie go czasem gdzieś bez opieki
  7. Wygląda na aktualnie dostępny, a to rok temu było trudne.
  8. wazy ok 13,8 kg 
  9. Nie ma tego wszystkiego czego nie potrzebuję jak błotniki, bagażniki, itp. ;) 

to czego bym ewentualnie chciała to:

  1. Mniejszej wagi
  2. Lepszego osprzętu, ale to mogę sobie wymienić w nim.

Nie zależy mi na obniżonej ramie, ale ten Marin jest jednym z nielicznych rowerów gdzie wygląd z taką ramą mnie nie odrzuca, a czasem w kiecce też mi się zdarza jeździć, więc to jakby dodatkowy argument za.

Moja jazda to asfalt i utwardzone lasy po połowie. Gór w okolicy brak ;) Chcę na wycieczki rowerowe ten rower czasem, ale to będzie możliwe tylko jak moja szyja pozwoli. 

Napisano

Ten drugi lepszy, bo do Kentfielda nie dasz amora, a do tego w razie potrzeby dasz sztywny widelec 

920 daje chyba mniej wyprostowaną pozycję (chyba, bo nie widzę geometrii). Ale to skorygujesz wyższą kierą. Polecam Ergotex, mają serie kierownic z gięciem do tyłu 12 stopni i wzniosami 30, 50, 70 cm. 12 stopni to w miarę ok do takiej jazdy, choć lepiej nieco więcej. Znam te kiery z autopsji. Jest też 50 cm z gięciem 25 stopni, oraz 100 cm z rekreacyjnymi gięciami w pionie i poziomie. Jak ten 920 ma kąt główki poniżej 71 stopni, to możesz też prostować pozycję krótkim mostkiem, spokojnie nawet 60 mm horyzontalnie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@XoloX - jesteś z Warszawy, masz duże możliwości przymiarki różnych rowerów, może to pomoże podjąć decyzję? Jak znajdziesz coś o odpowiadającej geometrii, będzie łatwiej się odnieść i dobrać resztę. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

@afly jasne, tak zamierzam, tu się właśnie rozglądam do czego warto się przymierzyć. Te dwa powyżej wyglądają na dostępne, więc właśnie tak zrobię :)

@Miro1970 czytałam cały Twój wątek o przeróbkach w Kenftfield, widziałam że poszedłeś w Surly, no i teraz widzę, że Kentfield nie jest Twoim pierwszym wyborem. Dzięki za odpowiedź i konkretne polecenia. Tej geometrii dla 920 tez nie widziałam na razie, jeszcze poszukam. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...