Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry. Poszukuję elektryka na rowerowe wycieczki i wyprawy z sakwami.
Budżet, jakim dysponuję, jest w granicy 15tyś zł. Do tej pory w oko wpadły mi 2 modele, mianowicie:

https://www.bike-discount.de/de/radon-relate-9.0-750-1
https://www.bike-discount.de/de/cube-nuride-hybrid-exc-800-allroad-cotton-n-silver

Rower Radona miałem do tej pory, był to MTB  ZR Team 8.0  (29), z którego byłem zadowolony. Troszkę dołożyłem mu bagażnika i jakoś to było :D 
image.png.9c95fae78e25324219adfdc9e459747c.png
Teraz szukam jednak czegoś ze wspomaganiem. Zależy mi na dużej baterii i bardziej sportowym wyglądzie.
Cube w tym wypadku podoba mi się nieco bardziej, jeśli chodzi o wygląd (bardziej przypomina MTB), nie wiem natomiast jak wygląda sprawa z osprzętem. Proszę o poradę, jak dla laika, który by był lepszym wyborem, czym się sugerować, albo może jakąś propozycję alternatywną. 
Rowerem planuję jeździć raczej po nieco cięższych warunkach, niż asfalt, co też wydaje się na + dla Cube'a.
Dodam jeszcze, że za rok do roweru zostanie dorzucony fotelik, wraz z małym pasażerem.

Pozdrawiam ! :)

Edytowane przez Hysiek
Napisano (edytowane)

@chrismel Dzięki, to ważna dla mnie informacja. Nie znam się totalnie na elektrykach, a to już jakiś punkt zaczepienia. Zatem będę zwracał uwagę na 5gen Boscha.

Edytowane przez Hysiek
Napisano (edytowane)

Silnik, owszem lepszy. I po sofcie z lipca można mieć 100 Nm i 700 W w piku. Bateria w Cube większa o 50 Wh. Natomiast OSPRZĘT już niekoniecznie jest lepszy. Amor gorszy jest w Cube. Hamulce też gorsze w Cube (XT w Radonie). Dopuszczalne obciążenie mniejsze o 10 kg w Cube - w dodatku bez bagażnika! To takie główne punkty. Jak widzisz. Coś za coś.

 

PS.

Ciekawi mnie jedna rzecz. Rozmiar ramy dla tych 2 ... e-Bików. Jak ci ten niemiecki kalkulator z przekrokiem i typem roweru (Trekking vs. MTB) wyliczył dla jednego i drugiego linku ramę? - a co bierzesz ? Jaki masz wzrost i wagę ? Dzięki.

Edytowane przez leotdipl
Napisano (edytowane)

image.thumb.png.a2c7e8c4fd7a0bd76b2cd2da5e5cab90.pngimage.thumb.png.2baca2ce7f975ee0e5a4d5b1976178cd.png
@leotdiplTo są wyliczenia z tego kalkulatora. Biorę ramę 54cm, a mam około 177 wzrostu i około 85kg wagi. 
No brak bagażnika niestety na minus, jednak nie będzie chyba problemem zamontować jakiś, prawda? Nie znam się natomiast na amorkach. Duży jest spadek jakości? Możliwe, że będę niezadowolony?
Jest też alternatywny rower od Cube'a, zdaje się podobny parametrami no i z bagażnikiem, jednak wiele droższy.
https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-exc-800-black-n-prism
Albo nieco tańsza wersja:
https://www.bike-discount.de/de/cube-kathmandu-hybrid-pro-800-slabgrey-n-chrome
Co myślicie? Warto dopłacać?

 

Edytowane przez Hysiek
Napisano

W rowerze elektrycznym można wymienić sobie wszystko za wyjątkiem: silnika, baterii, ramy. Więc te elementy muszą nam odpowiadać w 100%. Co do napędu to wolałbym 10s, góra 11s z uwagi na trwałość. 12s nie jest do niczego potrzebne. Rozważałbym nawet downgrade napędu z 12s na mniej biegów żeby potem nie szarpać się z wymianą łańcucha co kilkaset km. Cues + Likglide wydaje się najlepszą opcją do elektryków.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...