Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień  dobry

Chcę zasiegnąć opinii forumowiczów na temat roweru GASGAS TRA 5.

Aktualnie przymierzam się do zakupu e- bike, na początku myślałem o Hardtail.

Natknąłem się jednak na coś takiego:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-gasgas-tra-5-pd45011/?v_Id=243106

 

tra5-0-008241.png

Rower zamierzam użytkować  bardzo rekreacyjnie, jakiś wypad w weekend w Beskid żywiecki lub śląski, skrzyczne, Klimczok itp góry.

Oczywiście wszystko bez  jakiegoś nadmiernego szaleństwa.

 W Sklepie internetowym jest teraz promocja przy zakupie z 2 baterią cena 8 999zł do tego 50 rat 0% ( bez baterii 7999zł)

To wszystko sprawia że jak dla mnie oferta jest interesującą. Przykładowo jestem w stanie spłacić cały zestaw w 26 ratach po 346,12 zł ( a to nie boli mojego budżetu domowego).

 

Jestem ciekaw waszej opinii o marce oraz o tym konkretnym modelu.

Zastanawia mnie silnik : Yamaha PW-TE ( jakie są opinie silników Yamaha) do tego silnik posiada tylko 60Nm - a wiem że w góry pewnie lepiej mieć 80Nm lub więcej.

a może maksymalny moment obrotowy nie do końca ma tutaj znaczenie? Oczywiście nie jeździłem nigdy na rowerze elektrycznym więc nie mam odniesienia.

Do tego full za 8 000 zł - na budżetowych komponentach ( czy to ma sens nawet do takiej rekreacyjnej jazdy w terenie jak ja zakładam).

Proszę o jakąś konstruktywną opinię oraz radę. 

 

 

Napisano

Cześć, nie dawno stałem przed podobnym wyborem i zdecydowałem się na GasGas Tra5.

To co się dla mnie liczy:

- niezawodność,

- pełne zawieszenie,

- zasięg.

 

Yamaha mają dobrą opinię, jest popularny więc części są dostępne. Są też mody które zdejmują ograniczenie i nie ubijają baterii. Silnik ma więcej czujników co np zabezpiecza przed nadmiernym zużyciem napędu. Ma też tryb auto. 60 nm może być faktycznie mało w ciężkim terenie ale rowerowe napędy zazwyczaj mają wytrzymałość do 75nm ( mówię tutaj o e-mtb do 10k)

Dwie baterie spoko opcja zwłaszcza na dłuższe wypady i po odblokowaniu.

Jeśli chodzi o pozostałe komponenty to ja jestem amatorem, nie siedzę w temacie, gdzieś czytałem że przedni widelec i hamulce do wymiany na początek ale też słyszałem opinie,  że jak ktoś jeździł na pneumatycznym zawieszeniu to poczuje różnice, a ten kto nie miał z tym styczności to nie.

Mój GasGas ma przyjść pod koniec tygodnia to mogę ci opisać swoje wrażenia.

Ja jeszcze się zastanawiałem nad Fischerem Montis 6.0i Fully, ale zdecydowałem się na GasGas ze względu na niezawodność 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Hej

Cytat

Mój GasGas ma przyjść pod koniec tygodnia to mogę ci opisać swoje wrażenia.

Oczywiscie napisz jak wrażenia, pytanie jaką wziąłeś opcje złożenia ?? 

Ja zastanawiam się nad opcją "Rower złożony, gotowy do jazdy" 

 

 

Hej  XC100S co powiesz o silnikach Yamaha??

czy są dobre?? oczywiście mówimy tutaj bardziej o jeździe bez szaleństwa

Napisano (edytowane)

To będzie tylko kwestia włożenia przedniego koła, wyprostowania kierownicy i zmontowania sztycy z siodełkiem. Dasz radę i jeszcze się dziś przejedziesz ;)

Edytowane przez burz
Napisano

Wczoraj odebrałem przesyłkę. Faktycznie składania nie ma za wiele. Na zdjęciu poniżej tak się prezentuje rower wyciągnięty z pudelka. Wystarczy wyprostować kierownicę, skręcić pedały i oczywiście po sprawdzać wszystko. W instrukcji nie ma zapisu żeby zachować gwarancję to jest obowiązkowy serwis po 100km w autoryzowanym serwisie.

DKfIFGM.jpeg

Niestety moja przesyłka została uszkodzona. Wyciągnąłem rower tylko w celu weryfikacji uszkodzeń i czekam na odpowiedź ze strony sklepu. Przerzutka I zabezpieczenie od koła są zarysowane. Sprawdzałem przerzutkę, wydaje się normalnie działać.

ArvI0A9.jpeg

IPC7le7.jpeg

JolV0ml.jpeg

0RcmB6c.jpeg

 

Osłonka pod silnikiem i pokrywa baterii jest z plastiku. Moim zdaniem do pokrywy baterii przydała by się jakaś uszczelka. Samo mocowanie baterii wydaje się być solidne. Od dołu trzyma solidny wtyk, od góry dwa zęby, jeden na kluczyk drugi na pokrętło.

xYXDAIZ.jpeg

3jjAile.jpeg

oYrjSN7.jpeg

beppjLr.jpeg

 

Baterie przyjechały kompletnie rozładowane. Guzik testu nie pokazywał nawet jednej kreski. zastanawiam się czy były odpowiednio przechowywane bo czytałem że baterie li-ion powinny być przechowywane w naładowaniu  30% - 60%.

Dodatkowa bateria nie ma uchwytu, więc aby ją zaczepić w originalne miejsce trzeba zdemontować, z poprzedniej główkę. Bateria w ramie 18" nie mieści się w miejsce bidonu 

LTD7v7n.jpeg

Napisano (edytowane)

Cześć

Dzięki za zdjecia i za informację.

ciekawe jak sklep załatwi sprawę uszkodzenia.

Mam pytanie odnośnie 

Cytat

Dodatkowa bateria nie ma uchwytu, więc aby ją zaczepić w originalne miejsce trzeba zdemontować, z poprzedniej główkę.

czy to znaczy że trzeba będzie zdemontować coś śrubokrętem z drugiej baterii?? nie da się jej szybko zamienić w rowerze na trasie??

Cytat

Baterie przyjechały kompletnie rozładowane. Guzik testu nie pokazywał nawet jednej kreski. 

uważam że to też powinieneś zareklamować bo prawdopodobnie była źle przechowywana, co z drugą baterią, była w jakimś stopniu naładowana ??

 

widzę że te całe GASGAS husqvarna i Raymon  wychodzą z jednej fabryki

image.png.ff46dd39ba52f2b89ea9d02e8c5cbb8c.png

piszę na pudełku gdzie jest produkcja??

Edytowane przez Marek2243
Napisano
Cytat

czy to znaczy że trzeba będzie zdemontować coś śrubokrętem z drugiej baterii?? nie da się jej szybko zamienić w rowerze na trasie??

Na ostatnim zdjęciu widać tą czapeczkę na baterii. Jest na 4 śruby więc w czasie jazdy trzeba mieć ze sobą multitoola 😉

Rower też ma w ramie wejście na ładowarkę i tak się zastanawiam czy nie podpiąć tam drugiej baterii. Btw bateria nie zmieści się w miejsce bidonu.

Cytat

uważam że to też powinieneś zareklamować bo prawdopodobnie była źle przechowywana, co z drugą baterią, była w jakimś stopniu naładowana ??

Zapytam o to sprzedawcę. Obydwie były rozładowane do 0. Jedna wczoraj naładowałem do dwóch kresek. Później zobaczę czy coś spadło.

Cytat

widzę że te całe GASGAS husqvarna i Raymon  wychodzą z jednej fabryki

image.png.ff46dd39ba52f2b89ea9d02e8c5cbb8c.png

piszę na pudełku gdzie jest produkcja??

Producent to PIERER New Mobility GmbH czyli gdzieś z fabryki w Niemczech. 

Napisano

Hej, mam pytanko, czy baterię po wymontowaniu z roweru można ładować w domu czy robi się to tylko przez gniazdo w rowerze na zamontowanej baterii?

Napisano (edytowane)
Cytat

Hej, mam pytanko, czy baterię po wymontowaniu z roweru można ładować w domu czy robi się to tylko przez gniazdo w rowerze na zamontowanej baterii?

Producent nic nie napisał o pierwszym ładowaniu. W manualu była informacja, że jak się ładuje przez ramę to nie można kręcić pedałami 🙃

Edytowane przez Pat94
Napisano

Mam jeszcze pytanie

Czy ta osłona montowana na baterie jest plastikowa?

8 godzin temu, Pat94 napisał:

Na ostatnim zdjęciu widać tą czapeczkę na baterii. Jest na 4 śruby więc w czasie jazdy trzeba mieć ze sobą multitoola 😉

Rower też ma w ramie wejście na ładowarkę i tak się

Myślę że to będzie można dokupić oddzielnie, to są jakieś adaptery

Napisano
Cytat

Czy ta osłona montowana na baterie jest plastikowa?

sam korpus baterii jest z metalu chyba alu. Natomiast ta główka i do blokowania i osłona (zaślepka) baterii w ramie jest z plastiku.

Naładowałem baterie i trzymają, więc chyba nie mam podstaw do reklamacji. Po prostu producent tego nie zaleca bo mogą ulec zepsuciu. Zgłosiłem ten fakt do CR.

 

Dzisiaj będę go składał I próbował jeździć. Też zgłosiłem reklamacje na przerzutkę i czekam na odzew

Napisano

Pierwsza jazda testowa już za mną. Trasa liczyła 23 km i trwała godzinę. Teren różny, asfalt, szuter, piach, wysoka trawa, podmokły tren, przeważanie płasko. 

Wspomaganie działa bardzo fajnie. Od startu nie daje pełnej mocy dopiero gdzieś przy drugim przekręceniu czuć przyspieszenie zależnie od wybranego trybu ale nie jest na tyle mocne aby koło traciło trakcję. Przyspieszenie najbardziej czuć na dwóch ostatnich trybach.

Na asfalcie nie czuć różnicy pomiędzy trybami. Jeśli przekroczyłem limit to nie czułem odcinki wspomagania, raczej przypomina to ćwiczenia z gumą np. podciąganie.

Na piasku, trawie używałem trybu Eco i Standard i to spokojnie daje radę podjeżdżać pod górki i utrzymywać prędkość. Jeśli chce się jechać mniej niż limit wystarczy jechać na niższej przerzuce - sterownik wykrywa kiedy za szybko kręcimy i zmniejsza wspomaganie.

W wysokiej trawie i podmokłym terenie tryb High okazał się bardzo pomocny. Pomimo dużego oporu czułem się jakby rower mi mówił "tylko kręć nogami ja zajmę się resztą" i nie kucał.

Gdy wracałem to zbliżała się burza i wiał mocny wiatr. Jechałem asfaltem na trybie Standard. Na 8 biegu przy przekroczeniu limitu było czuł kiedy silnik się odłączał i załączał ale na 9 biegu było ok.

damper bardzo dobrze tłumi nierówności i faktycznie czuć, że ten przedni jest gorszy. Hamulce to nie są żylety, może muszą się dotrzeć, ale mój wcześniejszy rower lepiej hamował zaraz po wyjęciu z pudełka. Podczas jazdy w terenie nic nie stuka nic nie puka. Ten uchwyt do baterii dobrze trzyma tylko trzeba pamiętać aby dobrze go zablokować. Nie wiem czy to wina uszkodzenia w transporcie ale przerzutka dziala na 4+

 

Ps. Zapomniałem przetestować tryb auto 🙈

 

Napisano

Dzięki za opinię.

Sporo się naczytałem o tym modelu na necie, ale super usłyszeć od kogoś kto realnie posiada taki rower.

Chyba się przekonałem i jutro zamówię  z dodatkową baterią.

Jeszcze ostatnie pytanie?

Jesteś zadowolony z zakupu? pomimo tej złej przygody z uszkodzeniem w transporcie ( no ale to są losowe sprawy). 

Dziękuję i na pewno się jeszcze tutaj odezwę.

Napisano (edytowane)

Bylem wczoraj go ogladac i jest z bateria gratis czytaj 7990+bateria.(sklep Poznan nowotwarty)

.

13 godzin temu, Pat94 napisał:

Pierwsza jazda testowa już za mną. Trasa liczyła 23 km i trwała godzinę. Teren różny, asfalt, szuter, piach, wysoka trawa, podmokły tren, przeważanie płasko. 

Wspomaganie działa bardzo fajnie. Od startu nie daje pełnej mocy dopiero gdzieś przy drugim przekręceniu czuć przyspieszenie zależnie od wybranego trybu ale nie jest na tyle mocne aby koło traciło trakcję. Przyspieszenie najbardziej czuć na dwóch ostatnich trybach.

Na asfalcie nie czuć różnicy pomiędzy trybami. Jeśli przekroczyłem limit to nie czułem odcinki wspomagania, raczej przypomina to ćwiczenia z gumą np. podciąganie.

Na piasku, trawie używałem trybu Eco i Standard i to spokojnie daje radę podjeżdżać pod górki i utrzymywać prędkość. Jeśli chce się jechać mniej niż limit wystarczy jechać na niższej przerzuce - sterownik wykrywa kiedy za szybko kręcimy i zmniejsza wspomaganie.

W wysokiej trawie i podmokłym terenie tryb High okazał się bardzo pomocny. Pomimo dużego oporu czułem się jakby rower mi mówił "tylko kręć nogami ja zajmę się resztą" i nie kucał.

Gdy wracałem to zbliżała się burza i wiał mocny wiatr. Jechałem asfaltem na trybie Standard. Na 8 biegu przy przekroczeniu limitu było czuł kiedy silnik się odłączał i załączał ale na 9 biegu było ok.

damper bardzo dobrze tłumi nierówności i faktycznie czuć, że ten przedni jest gorszy. Hamulce to nie są żylety, może muszą się dotrzeć, ale mój wcześniejszy rower lepiej hamował zaraz po wyjęciu z pudełka. Podczas jazdy w terenie nic nie stuka nic nie puka. Ten uchwyt do baterii dobrze trzyma tylko trzeba pamiętać aby dobrze go zablokować. Nie wiem czy to wina uszkodzenia w transporcie ale przerzutka dziala na 4+

 

Ps. Zapomniałem przetestować tryb auto 🙈

 

Jaka waga i wzrost i ile baterii ucieklo ;) ? Probowales bez wspomagania pedalowac? Dokupywales cos do niego? (nozka inny widelec? ) hamulce sa zle wyregulowane ,choc zaleca sie ich wymiane.Napompowali ci pod wage amora pod siodelkiem ? 

.

Co do dodatkowej bateri to troche wiocha ,bez przejsciowki.Bo ile wytrzymaja sruby wykrecane i wkrecane.Jezeli dobrze widze to chyba to...

https://sklep.lodzkiecentrumrowerowe.pl/product/Testowanie-pojemnosci-baterii-YAMAHA-INTUBE-SMART-ADAPTER-s3551

Edytowane przez pprzemo
Napisano (edytowane)

 @Pat94  twoja przygoda z tym elektrykiem  GASGAS TRA 5 mnie zaciekawiła i postanowiłem to sprawdzić, dzisiaj jeździłem na nim w sklepie Centrum Rowerowe, rozmawiałem w serwisie.

Rower sprawia korzystne wrażenie, przerzutka dobra, przedni amorek - sprężynowy Suntour działa płynnie na skoku ~100mm, jest dość twardy dla mnie, a ważę 95kg (jestem przyzwyczajony do większej wygody😄), to się nie wyreguluje, ale lepszy za twardy niż za miękki (wiem to z doświadczenia😉), tylny damper każdy napompuje jak chce, mi było wygodnie,

W dniu 6.06.2025 o 20:36, Pat94 napisał:

Wspomaganie działa bardzo fajnie. Od startu nie daje pełnej mocy dopiero gdzieś przy drugim przekręceniu czuć przyspieszenie zależnie od wybranego trybu ale nie jest na tyle mocne aby koło traciło trakcję. Przyspieszenie najbardziej czuć na dwóch ostatnich trybach.

Tu mam bardziej pozytywne odczucia, silnik wspomaga od startu jak tylko odczyta moment ma korbie, czyli normalnie, podobnie jak w moim elektryku, stopnie wspomagania są wyraźnie odczuwalne, trudno oczekiwać że straci trakcję mając do dyspozycji 60 Nm (to niewiele😉), panel sterowania ma tylko podstawowe funkcje/odczyty, ale po co więcej?🤔. Co mnie zdziwiło i naprawdę czułem się nieswojo, to słabe hamulce😲, ja też mam Tektro, też z tarczami 180mm i "żylety"💪, a tu "spowalniacze", albo muszą się dotrzeć, albo nie takie klocki, raczej klocki🥴.

A teraz baterie, bo to mnie interesowało najbardziej, są dwie (druga za 1zł 🙂) ale plastikowa redukcja tylko jedna i nie mają pojęcia gdzie kupić, nie mają i nie będą mieli. To nie jest to co wyszukał @pprzemo:

Screenshot_2025-06-07-19-21-44-468_com.android.chrome.thumb.jpg.c6ac2f8efc5f4a1800cb2efcc805c473.jpg

..tylko kawałek plastiku z drugiej strony bez kontaktu. Nie do wiary, taki obciach!😡

W dniu 5.06.2025 o 09:31, Pat94 napisał:

Zapytam o to sprzedawcę. Obydwie były rozładowane do 0. Jedna wczoraj naładowałem do dwóch kresek. Później zobaczę czy coś spadło.

Ja zapytałem, dostałem zapewnienie, że baterie są sprawdzane i mają magazynowy poziom naładowania ~60% i nie ma tam funkcji resetowania (wzbudzania) baterii, a wielopinowa wtyczka ładowarki, taka jak przyłącze do sterownika silnika, sugeruje że system BMS jest w ładowarce, a to wielki kloc😲, takiej nie mam nawet do aku samochodu. @Pat94 porozmawiaj z centralą w Bydgoszczy, bo jest podstawa do wyjaśnienia tego "0" na bateriach. W sklepie był naładowany 100% i jeździł poprawnie.

Edytowane przez Turysta05
Napisano
Cytat

A teraz baterie, bo to mnie interesowało najbardziej, są dwie (druga za 1zł 🙂) ale plastikowa redukcja tylko jedna i nie mają pojęcia gdzie kupić, nie mają i nie będą mieli. To nie jest to co wyszukał @pprzemo:

Niestety maja racje.Nigdzie nie znalazlem tej redukcji.Tym bardziej nie rozumiem gratis baterii bez redukcji.Co mamy niby z nia robic? Pozniej w serwisie powiedza ze reklamacja nie uwzgledniona bo ktos grzebal,zle przykrecil itp.

Szkoda bo juz sie cieszylem.

Napisano

@pprzemo to ciekawe że w sklepie internetowym ta dodatkowa bateria jest za 1000zł - i z tego co tu piszecie ona jest nie funkcjonalna dla tego roweru.

To jest wprowadzanie klienta w błąd.

Druga sprawa, jeśli Panowie w sklepie stacjonarnym nie wiedzą gdzie dostać ten adapter do tej baterii, to kto ma to wiedzieć. strasznie to nie profesjonalne.

może trzeba napisać bezpośrednio do producenta (PIERER New Mobility GmbH) o możliwość zakupienia takiego adaptera który przecież jest i  fabryczna bateria posiada go .

Bosch ma sporo takich adapterów dostepnych 

 

image.png.96f1eb8b21153ac53e7014ff306b6bd4.png 

Napisano

Wczoraj zrobiłem trasę 43 km po ścieżkach a czuje się jakbym zrobił 15-20 na zwykłym. Bateria spadła o 2 kreski na wyświetlaczu. To była jazda na drugiej baterii. 

@Turysta05 w sumie to mój pierwszy elektryk i dopiero się go uczę. Jest tak jak mówisz, wspomaganie łapie po przekręceniu korbą. Dodatkowo im mocniej naciśniemy na pedała tym większe wspomaganie. Trzeba pamiętać przy zmienia biegów, że silnik jeszcze przez chwilę ciągnie przy zmniejszeniu siły pedałowania.

Hamulce są  do wyregulowania. Ja swoje wyregulowałem i teraz działają tak jak powinny. 

 

@slavi wydaje się że to ten adapter, ale bez wymiarów ci nie powiem. Otwory są identyczne. Ja swój odkręcam i przykręcamy do drugiej. Bateria bardzo ciasno wchodzi w zapięcie i tam nie ma miejsca na luz. Nie wydaje się żeby coś się miało wyrobić. Śróby się bardzo delikatnie dokręca. Ja się zastanawiam czy tego adaptera nie wydrukować na drukarce 3D 🤔

 

Napisano

Gdzie można kupić ten rower z dodatkową baterią za 1zł? Na stronie Centrum Rowerowe jest tylko opcja za 1000zł, czyli z rowerem wychodzi 8999zł. 

Napisano

 @namiaD druga bateria gratis jest chyba sklepach stacjonarnych (telefonuj), w nowo otwartym w Poznaniu na pewno:

Screenshot_2025-06-08-22-04-04-025_com.android.chrome.thumb.jpg.e0ded7cbc5288da16e0e7eced2dd3797.jpg

 

4 godziny temu, Pat94 napisał:

Hamulce są  do wyregulowania. Ja swoje wyregulowałem i teraz działają tak jak powinny. 

 @Pat94 napisz proszę co poprawiłeś, bo ja nie mam pomysłu, a to praktyczna wiedza😉, na pewno się przyda👍.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...