Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,
aktualnie jeźdzę na Krossie level 6.0 i szukam nowego roweru, zastanawiam się jaki bedzie dla mnie odpowiedni. Mieszkam w Trójmieście wiec mam troche scieżek lesnych, drogi asfaltowe są raczej średnie w mojej okolicy. Zastanawiam sie nad wyborem gravel czy szosa endurance.
Mój wzrost to 178 i 81,5 przekrok.


Kilka modeli, które sam upatrzylem, możecie podeslac cos ciekawego do rozważenia.

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-7-0-pd36997/?v_Id=232209

https://www.unibike.pl/geos.html

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7-raw/3705.html?dwvar_3705_pv_rahmenfarbe=R074_P06

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/al/grizl-7/3715.html?dwvar_3715_pv_rahmenfarbe=R075_P08

myślalem jeszcze nad Krossem vento, kusi bardzo promocja na niego, ale chcialbym miec mozliwosc jazdy rowerem nie tylko po asfalcie.
https://kross.pl/vento-dsc-8-0-czarny-szary-polysk?srsltid=AfmBOoqQ5IrY6aoqaa7nMfcvYgXGyEHQq1wkOkRdqKQM3kxHvaB9KX8p

Napisano (edytowane)

https://www.rosebikes.pl/rose-blend-gravel-2715089?sf=1

https://www.merlincycles.com/felt-breed-30-grx-gravel-bike-boxed-bike-316151.html

https://www.rowerystylowe.pl/p-13850/rower-fuji-jari-11-gravel/w-35166/m

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-grx-af-2x12/_/R-p-343001

https://pgbikes.pl/rowery-gravelowe/2789-9973-rower-gravel-kross-esker-70-grx-1x12-2025.html

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-gravel-grx-2x12-2024/

 

Geos też jest spoko, ale jak go kupisz wysyłkowo to nie masz dożywotniej gwarancji na ramę. Aby utrzymać gwarancję trzeba płacić co kilka miesięcy za przeglądy. Dodatkowo gwarancja nie przechodzi na drugiego właściciela. 

 

Wszystkie te rowery są podobne do siebie pod względem osprzętu. Różnią je detale. Na przykład jak cenisz gwarancję to decathlonowy Triban deklasuje konkurencje, bo ma dożywotnią na ramę, która przechodzi na kolejnych właścicieli. Nie trzeba robić żadnych przeglądów, aby utrzymać gwarancję, ba pełne przeglądy są co jakiś czas za darmo w najbliższym decathlonie. Jak Ci po 10 latach zepsuje się rama to dostajesz nowy nie gorszy rower. Rose to z kolei piękny rower zbudowany na świetnej i bardzo przemyślanej ramie. Fuji idealny na bikepacking i ma najbardziej komfortową geometrię. Breed to chyba najbardziej zbalansowany sprzęt. Esker ma karbon i łatwy w użyciu napęd 1x12. 

Edytowane przez Mythek
Napisano

Dzięki za odpowiedz, gwarancja raczej jest mi obojętna nigdy nie mialem problemów z ramą, ani osprzętem.

Który z tych rowerów bedzie najbardziej szosowy?
I  czy bedzie mozliwosc wlożenia węższych szosowych opon?
A jakies propozycje szosy road+?
 

Napisano (edytowane)

Najbardziej zbliżony do szosy jest chyba Breed 30.

Minimalnie tam zamontujesz 32mm, a maksymalnie 45mm.

 

Nie znam się na road+. Dla mnie komfort w mieście zaczyna się od 40mm, a tyle road+ nie pomieści.

Edytowane przez Mythek
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, boshuooo napisał:

A jakies propozycje szosy road+?

Popatrz na Giant Contend AR 1. Mam rocznik 2024 na pełnej 105, opony wejdą max 38. Stockowo stoi na jakiś giantowskich badziewiach, w dodatku zamleczonych nie wiadomo po co. To jak dla mnie jedyna wada ale łatwa do usunięcia.

W mojej stajni to rower szosowy, na długie, 100 km i więcej wypady niedzielne po asfalcie (do turystyki i na szutry mam inny rower). Obecnie stoi na dętkach i slickach GP5000. Z ciekawości zważyłem sobie przednie koło i fabrycznie ważyło 1,6 kg, a po zmianie ogumienia - 1,4 kg. Jeśli zamierzasz jeździć i po szutrach to można nawet zostawić te giantowskie opony i zajechać je, a potem się zastanowić na co wymieniać. Ja miałem sprecyzowane oczekiwania więc wiedziałem, że je wymienię..

Z ciekawostek - ma karbonową sztycę D-fuse, która może być też postrzegana jako wada przy ewentualnej wymianie ale jak dla mnie jest na razie zaletą (chociaż rower kupiłem w styczniu).

Gwarancja na ramę dożywotnia, przechodzi na kolejnego właściciela ale zdaje się już z jakimś limitem. Jak dobrze poszukasz to pewnie znajdziesz rocznik 2024 w dobrej cenie.

Mogę Ci nawet polecić sklep, w którym ja kupiłem - co prawda wysyłkowo ale w zasadzie musiałem tylko wyjąć z kartonu, przykręcić kierownicę i przednie koło, zamocować sztycę z siodłem. Dla pewności sprawdziłem momenty na tylnym kole i przerzutce:

GIANT CONTEND AR 1 Panther 2024

Rower ma wpisany przegląd zerowy w kartę, musisz tylko do 3 miesięcy albo 300 km (piszę z pamięci, sprawdź sobie) dokonać przeglądu gwarancyjnego u autoryzowanego sprzedawcy Gianta. Ja znalazłem sklep w okolicy, który zrobił mi to za 130 zł bez kręcenia nosem, że rower kupiony poza ich sklepem ;) 

 

Dla przykładu duży sklep we Wrocławiu zaśpiewał 150 zł za rower od nich i 250 zł za "obcy" :) 

Edytowane przez spidelli

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...