daihat Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja (edytowane) Witam W związku, że nadszedł czas wymiany suportu, muszę zmienić również "podrutowaną" i poobijaną korbę truvativ 6k - duże wżery 2-3 setki na ośce po tym jak stanęło łożysko, ładnie działała zamontowana na locite :P. Chciałbym, żeby to był upgrade a analiza wagi GX, NX, stylo 6k pokazała, że te korby mają niemal identyczną wagę a różnicę robi materiał samej tarczy. Rożnica w cenach jest niewielka więc GX, ładniejsza dla mnie i pewnie trochę sztywniejsza (alu 7000). Na wadze jednak od stylo nie zyskam. Stąd pomysł na shimano XT. Lżejsze (545g vs 395g - bez tarcz) ze względu na puste ramiona Hollowtech, zapewne też z tego powodu sztywniejsze. Tylko jak tutaj z odpornością na uderzenia tych ramion w porównaniu do GX? Do tego suporty shimano 2-3x tańsze i z natury wytrzymalsze - większe łożysko. Otwarta droga pod suporty tokena dla kłączka wata Interesują mnie opinie osób, które miały okazję jeździć na korbach ALU obu producentów i mogą je porównać tj. slx/xt vs gx/nx,stylo. Patenty montażowe tarcz i korb mnie nie interesują, są dla mnie bezproblematyczne. PS. Czy tarcze XT bedą dobrze pracować z łańcuchem i kasetą SRAM? Edytowane 18 Maja przez daihat Cytuj
seba8121 Napisano 19 Maja Napisano 19 Maja Jeżdżę na XT już któryś sezon, GX odrzuciłem ze względu na system montażu. 8100 plus oryginalne suport i mam spokój na długi czas. Ramiona nie raz dostały strzała, oprócz rys czy otarć nie ma mowy o uszkodzeniu wpływającym na użytkowanie. U mnie cały zestaw shimano, swojego czasu miałem łańcuch KMC, gorsza kultura pracy. Próbowałem też GXa od srama, płynność i kultura pracy bez zauważalnych zmian do shimano, za to wyciągał się jak guma od majtek. Teraz mam komplet XT plus wybierak XTR i jestem mega zadowolony. 1 Cytuj
daihat Napisano 19 Maja Autor Napisano 19 Maja Dzięki za odpowiedź. Widzę, że zęby w 12s między shimano i sram się różnią i najlepiej tego nie mieszać. Moim faworytem jest korba i suport XT. Mam jeszcze parę dni na zwrot bębenka XD i rozważam kasetę XT zamiast GX. Za to cena bębenka x2 ;/ Łańuchy nx,gx rzeczywiście mają słabe opinie, mi wytrzymał z3k km na wosku z teflonem, KMC jednak ciągnie na razie więcej. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 19 Maja Napisano 19 Maja E tam zaraz się różnią Działa . Natomiast kasete , łańcuch, manetkę i przerzutkę bym brał z tej samej rodziny . Pro tip : lepiej kupić same ramiona Shimano ( albo korbę i sprzedać to kowadło zwane zębatką ) , i dokupić toto : https://pl.aliexpress.com/item/1005005881139834.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.74.1f871c249pT48y&gatewayAdapt=glo2pol 1 Cytuj
seba8121 Napisano 20 Maja Napisano 20 Maja 10 godzin temu, daihat napisał: rozważam kasetę XT zamiast GX Shimano ma jeden minus, trzeba umiejętnie korzystać z koronki 10. Jak masz ciężką nogę, albo dużo gonisz się z gravelami to ten bieg da się szybko wykończyć. Ratunkiem jest częsta rotacja łańcuchami. 1 Cytuj
daihat Napisano 21 Maja Autor Napisano 21 Maja (edytowane) Będzie jak coś tylko korba XT, nie miałem pojęcia że odstępy na kasecie shimano są inne i w 12s jest tak namieszane a całej grupy nie zamierzam zmieniać :P. Łańcuch sram nie będzie za luźny na tarczy shimano, może coś pośrodku czyli kmc bo chyba inni producenci starają się wypośrodkować różnice w szerokościach między shimano i sram? Kmc mi na początku musiał się dotrzeć do tarczy sram, z ciekawości zmierzę szerokość. W dniu 19.05.2025 o 23:14, marcin_ostrów napisał: Pro tip : lepiej kupić same ramiona Shimano ( albo korbę i sprzedać to kowadło zwane zębatką ) , i dokupić toto : https://pl.aliexpress.com/item/1005005881139834.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.74.1f871c249pT48y&gatewayAdapt=glo2pol Od początku taki był plan aby przetestować Goldix. Jakiś noname z Chin wytrzymał mi 5 lat i dalej dobrze pracuje, nie widzę sensu płacić za logo i wyższą wagę ;-). Edytowane 21 Maja przez daihat Cytuj
daihat Napisano 24 Maja Autor Napisano 24 Maja Tak jeszcze muszę dopytać. Korbę XT z jakim chainline pod boost 148? 52 mm - wersja ta (FC-M8100-1) przeznaczona jest do piast o szerokości 142 mm lub 148 mm. Q-factor wynosi 172 mm 55 mm - mechanizm korbowy, oznaczony symbolem FC-M8120-1, przeznaczony jest do piast 148 mm. Q-factor w tym przypadku ma 178 mm. Dzięki temu można szerzej rozstawić tylne widełki, by zmieściła się większa opona. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.