karol4120 Napisano 12 Maja Napisano 12 Maja (edytowane) Witam. Zabieram się do kupna nowego roweru szosowego. Myślę o zmianie mojego Gianta Contend ar 1. Szukam ramy na wzrost 194 cm, budżet ok. 7,5 tysiąca. Docelowo chciałbym nim jeździć krótkie dystanse triathlonowe i trasy +-50 km. Na oku mam raczej używane : - Ridley Fenix Disc - Trek Emonda SL5 - Giant TCR Advanced Disc 1 Polecacie coś z tej grupy ? Czy zwrócić uwagę na jakieś inne modele ? Edytowane 12 Maja przez karol4120 Cytuj
nossy Napisano 12 Maja Napisano 12 Maja (edytowane) Emonda to fajny góral więc z tych dwóch poleciłbym Ridleya i TCR'a. Jako posiadacz jednocześnie Contenda AR (jako szutrówki) i Tcr'a to wiadomo, że mój głos na tcr'a. Czuć dużą różnicę względem Contenda. Wiadomo jest szybszy, o niebo lepiej podjeżdża i o niebo lepiej zbiera się do sprintu....ta druga cecha wydaje się mało potrzebna, ale pomyśl że każde wyjście z zakrętu to przyśpieszenie, dokręcenie....tu serio czuć mega różnicę. Przy tym wszystkim jak na rower sportowy jest wg mnie dość wygodny , przyzwoicie tłumi drgania. (to mój trzeci tcr- każdy z innej generacji, obecny z 2021- jest już nowsza generacja od tego roku więc pewnie będziesz celował w model z lat 2020-2024). Z innych propozycji to Sensa Giulia Evo disc https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-evo-disc-hazy-grey-ultegra-2024/ Z nowych w budżecie masz jeszcze: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-105-2x12-2024/ ...klasyfikowany jako coś pomiędzy sportowym, a endurance i chyba właśnie jest- nie wiem jak rozmiar tylko. Ogólnie mają dobrą ofertę rowerów używanych. Edytowane 12 Maja przez nossy 1 Cytuj
karol4120 Napisano 12 Maja Autor Napisano 12 Maja Na TCR’a patrzyłem z 2022r. Robiłeś w nim jakieś modyfikacje ? Gdyby ten model miał zintegrowane kable to brałbym pewnie w ciemno. Niby to tylko kwestie wizualne 😄 Cytuj
nossy Napisano 13 Maja Napisano 13 Maja ...no niestety nie ma zintegrowanych, ale to bardzo dobra konstrukcja. Z modyfikacji wygląda to tak: -zmiana kiery na kierownicę też gianta, ale z poprzedniego modelu z 2017 ( zmiana kosmetyczna , bardziej odpowiadało mi gięcie poprzedniej wersji ) -zmiana kół i opon z fabrycznych na koła alu dt swiss r511, piasty dt 350, szprychy cx ray + opony conti gp4000 700x25c (realnie 27,5c wyszło, aktualnie tłukę te koła w contendzie ar co też zmieniło nieco jego zachowanie) -zmiana ww kół na koła karbonowe giant slr1 + opony conti gp5000tr 700x25c. ( dostałem dobrą cenę na te koła to wziąłem, nie jest to jakiś must have, mógłbym spokojnie bez nich żyć) Co do modyfikacji , które dobrze odbijają się na tym rowerze to zmiana opon z fabrycznych Gianta na coś lżejszego , z mniejszymi oporami toczenia (conti gp5000, veloflex corsa, vittoria corsa itp.). W dalszej kolejności jak budżet pozwala warto wymienić koła z giantowskich pr2 na coś lżejszego i sztywniejszego (jakiś zestaw na obręczach dt swiss r511, r521), jakiś fulcrum, alexrim rxd3. Wizualnie jak ten rower stoi na wyższej obręczy choćby 32c to już to lepiej wygląda i jedzie. Trzeba pamiętać, że w tym budżecie producent daje koła słabe lub średnie. Te ori giant pr2 nie są aż tak złe, ale zmiana na coś lżejsze, sztywniejszego jest tutaj odczuwalna. Kwestia budżetu. Jeśli chcesz wydać 7-7,5k na używkę to zastanów się nad nowym...z racji pojawienia się nowego modelu na 2025, szło upolować niedawno poprzedni model na s.105 za ok.9k zł lub niżej. Stało tych rowerów trochę po sklepach. Masz nowy rower z gwarancją. Z drugiej strony różnicę między nowym , a używanym możesz wydać na nowe koła i opony....no i oferta Sensy wydaje się dobra. Na papierze wygląda to dobrze, ale jak jedzie to nie wiem. Giant jednak ma te ramy mocno dopracowane. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.