Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Myślę nad upgradem mojego roweru Ghost kato essential al u 29. Obecnie w rowerze mam napęd 3x8 a myślałem nad włożeniem 2x11. Czy taki zabieg ma sens i co założyć żeby pasowało pod obecną piastę? Z góry dzięki za pomoc.

  • Model:  Kato Essential 29 AL.
  • Koła: 29”
  • Rama: ALUMINIUM
  • Widelec: RST Blaze 100 mm
  • Tylna przerzutka:  Shimano Acera RD-M360 8-S
  • Przednia przerzutka: Shimano Tourney FD-TY700-TS6
  • Korbowód: Shimano FC-TY301 42-34-24
  • Kaseta: Shimano CS-HG-200-8 12-32
  • Hamulce: Tektro HD-M275 180 mm
  • Tylna opona: Mitas Ocelot  29x2.35
  • Przednia opona: Mitas Ocelot  29x2.35
  • Przednia piasta: Shimano HB-TX505 QR 100 mm
  • Tylna piasta: Shimano FH-TX505 QR 135 mm
Napisano

Z tego co pamiętam, kaseta będzie pasowała.

A czy jest sens zmieniać? Odpowiedz sobie sam, nikt Ci tego nie powie.

Jeżeli planujesz jeździć tym rowerem tak długo jak się nie rozpadnie, to zmieniaj. Jeżeli masz zamiar pojeździć i niedługo sprzedać, to nie ma to sensu. Rower jest kiepski i może się okazać że weźmiesz za niego niewiele więcej, niż teraz wyłożysz na modernizację.

Napisano
5 godzin temu, Firlo napisał:

Obecnie w rowerze mam napęd 3x8 a myślałem nad włożeniem 2x11. Czy taki zabieg ma sens

A co chcesz tą zmianą osiągnąć? 

W jaki sposób użytkujesz ten rower, gdzie jeździsz, brakuje jakichś przełożeń?

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, Firlo napisał:
  • Korbowód: Shimano FC-TY301 42-34-24
  • Kaseta: Shimano CS-HG-200-8 12-32

Jeśli nie jeździsz w ciężkim terenie, a głównie po szosie, leśnych ubitych drogach i szutrach to można zmienić kasetę na wersję 11-30 lub 11-28. Będzie ciaśniejsze stopniowanie i łatwiejsze dokręcanie z wiatrem i na zjazdach.

5 godzin temu, Firlo napisał:
  • Tylna opona: Mitas Ocelot  29x2.35
  • Przednia opona: Mitas Ocelot  29x2.35

OPONA MITAS OCELOT 29x2,35 / 60-622 MTB / XC BJSPORT.PL - Części i akcesoria rowerowe

Czy jesteś świadomy ile zbędnego balastu wozisz na kołach? I jakie takie opony mają opory toczenia (zwłaszcza na asfalcie)?

Jeśli nie potrzebujesz aż tak agresywnego bieżnika i takiej szerokości, to np. założenie takich opon Continental Terra Hardpack SW 29x2.0 zw. - Biostern zmieni ten rower nie do poznania. Do tego lekkie dętki (butyl, latex lub TPU) i będziesz fruwał a nie mozolnie się toczył. 

Dętka Ride Now Light 45g Gravel/MTB - Biostern

Jeśli jednak opony bardziej w teren i spory balon to np. takie:

Schwalbe RICK 29x2.25 czarna zwijana - Biostern

Napędu bym na razie nie ruszał, chyba że tą kasetę (inny zakres przełożeń). Zmieniając ogumienie, za ułamek ceny całego napędu zrobisz coś, co realnie da się odczuć już od pierwszego obrotu korbą. Na samych oponach i dętkach możesz zrzucić nawet 1.5 kg wagi, dodatkowo znacznie obniżając opory toczenia. 

 

Edytowane przez marvelo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...