Skocz do zawartości

[konserwacja] ogolnie oraz kilka szczegolowych pytan, lokalizacja skrzypienia


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemano rowerowi pasjonaci,

na wstepie powiem ze nigdy nie dbalem przesadnie o rower, doraznie smarowalem naped i na tym zazwyczaj konczyla sie zabawa. Po dwoch latach od ostatniego intesywnego sezonu wracam do cisniecia. Rower przestal dwa lata pod dachem na strychu, szosa w karbonie. Niestety zauwazylem, ze poczas jazdy, szczegolnie kiedy pocisne rower potrafi wydawac dzwieki przypominajace skrzypienie drzwi, raczej z okolic suportu, chcialbym to zmienic :).

Pytanie mam o ogolne zasady konserwacji roweru, to znaczy ktore laczenia warto smarowac, a ktorych sie nie powinno, przykladowo czy warto posmarowac kierownice w miejscu laczenia z mostkiem, sztyce, sruby laczace suport z tarcza, wnetrze piasty, wnetrze zebatki w napinaczu, sruby pedalow, miejsce styku suportu z rama lub wnetrze suportu etc. Jakie smary lub zele uzyc do poszczegolnych laczen,

Jak najlatwiej zlokalizowac miejsce ktore nalezy nasmarowac? Jedno miejsce znalazlem, mam sztywne kable i jeden szoruje o rame zaraz pod kierownica. Nakleilem tam na samym poczatku przezroczysta folie zeby uniknac uszkodzen ramy, ale skoro wracam do krecenia km to moze warto byloby naprawic i ten aspekt. Sztywne kable to raczej plus, czy ktos z Was ma pomysl jak zabezpieczyc rame przed szorowaniem przez kabel? Moze jakis dystans.

W temacie tego skrzypienia, to przychodzi mi jeszcze jeden pomysl, troche ponad 100kg mam, czy takie obciazenie nie jest za duze na szose karbonowa?

Pozdro
Ledwo Co

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...