Skocz do zawartości

[Rama] Accent Furious Pro 2023 - ocena


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

kompletuje części do złożenia gravela bazującego na ramie Accent Furious Pro z rocznika 2023 r. Rama dotarła i o ile Accent to nie jest Time, czy Look, to jednak mogliby się postarać bardziej. Szczególnie jesli ramę wyceniana jest obecnie na min. ~1250 zł wzwyż, frameset z fabrycznym widelcem karbonowym, to już min. 2300 zł W tym wąrku chcę się podzielić z moimi oględzinami tak, żeby Ci z Was, którzy również rozważacie tę ramę lub gotowy rower, wiedzieli na co zwórcić uwagę. Roweru jeszcze nie poskładałem, więc nie mogę się nic napisać nt. jak się jeździ.

Zalety:

1. Spawy, które zostały cześciowo wygładzone, szczególnie na łączeniach z główką ramy. trochę gorzej wyglądają spawy seatsayów z podsiodłówką, ale tragedii nie ma

2. Ładna i szczegółowa kalkomania

3. Dobrze obrobione gniazda łożysk sterów i gwinty mufy. Brak zadziorów. Wygląda to wszystko dobrze. Miski suportu wkręcają się bez problemu.

Wady:

1. Uszczerbiona od wewnątrz krawędź rury podsiodłowej. Ja rozumiem, że to jest "budżetowa" i masowo produkowana rama, ale coś takiego nie powinno pójść do produkcji i nieważne, że na to pójdzie zacisk sztycy i nie będzie widać,

2. W kilku miejscah na seatstayach i podsiodłówce widoczne są plamki jakiegoś zabrudzenia, które zostały utrwalone pod warstwą klaru,

3. Gwintowane nity mocowania bagażnika i koszyków odstają od krzywizn rurek. Można było to jakoś lepiej wykończyć albo zastosować rurki o większym przekroju i łagodniejszej krzywiźnie żeby nie rzucało się to w oczy,

4. dolne gniazdo łożyska sterów nie zostało odpowiednio zamaskowane przed malowaniem i ścianki gniazda od wewnątrz pociągnięto farbą, którą musiałem zeszlifować, bo było za ciasno żeby łożysko się zmieściło,

5. Główka ramy od frontu nieco z prawej strony u dołu ma widoczny spod lakieru okrągły ślad, jakby po wywierconym otworze, który został następnie zaspawany, zaszpachlowany ? Od wewnątrz nic nie widać, ścianka główki jest jednolita, więc nie mam pojęcia co to...

6. Dolna poprzeczka chainstay'ów do mocowania błotnika jest niedokładnie pomalowana od strony podsiodłówki. Tyle dobrze, że pociągnięta chociaż podkładem całkowicie.

7. W dolnych otworach do mocowania prętów błotnika widoczne małe odpryski/wargi lakieru. Takie same niewygładzone wargi występuję na obydwu dropoutach od wew. strony,

8. Niezamaskowane przed malowaniem fronty mufy przez co mam wrażenie, że płaszczyzna tych frontów jest nierówna i jedna z misek nie przylega całkowicie i równolegle. Możliwe też, że to nie kwestia warstwy lakieru, ale tego, że sama mufa zwyczajnie nie została splanowana,

9. Niedostatecznie pomalowana mufa od wew. w miejscu wylotu pancerza z dolnej rury. Niby szczegół i kto tam zagląda, ale dobrze by było żeby to miejsce było zabezpieczone podkładem chociaż. Wystarczyłoby żeby wetknąć tam dyszę pistoletu i psiknąć raz na ślepo,

10. Mocowanie tylnego hamulca w takim miejscu, że zostaje bardzo mało miejsca na jakikolwiek klucz żeby przykręcić śrubę. Musiałem zabezpieczyć chainstaya naklejką z folii oracal przed przypadkowymi otarciami podczas przyszłych regulacji hamulca. Myślę, że gdyby tylny trójkąt był krótszy, to to by z kolei wymusiło większy kąt, co podniosłoby nieco chainstay'e i byłoby więcej miejsca na klucz. Chainstay w tej ramie niezależnie od rozmiaru ma 435 mm. Podobno dobre ramy mają nie więcej jak 420 mm, co daje wystarczającą stabilność na prostych, za to lepszą zwrotność w zakrętach, a nadal pozwala na wsadzenie grubej opony.


To tyle z pierwszych oględzin. Na pewno wrzucę komentarz z oceną z jazdy, jak już poskładam rower do kupy. Wymienione wady są głównie kosmetyczne i nie są nieakceptowalne do tego stopnia żeby reklamować ramę. Niemniej, są rozczarowujące.

Z racji tego, że zdjęć poglądowych jest dużo i sporo zajmują, załączam link do nich na dysku google - https://drive.google.com/drive/folders/1VPXABb-fwV0qDY9IMuoMWV6Ax1aNhq_W?usp=sharing

Co wy sądzicie o tych ramach Accenta, czy w ogóle o marce Accent ? Były i są negatywne opinie o jakości ich ram. Starsze aluminiowe modele potrafiły pękać, np. El Nino albo Furiousy z poprzednich roczników miały bardzo słabe malowanie, które łatwo zaliczało odpryski i przetarcia, a te modele, które miały pomarańczowe wstawki, to te ten pomarańczowy lakier utleniał się szybko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...