Skocz do zawartości

[Damper] rockshox deluxe select + -zapowietrzony


Canyonneuron5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisze do was z następującym problemem. Otwórz w moim canyon neuron 5 zauważyłem dziwna moim zdaniem prace dampera ( to jest mój pierwszy full wiec nie mam doświadczenia jak to powinno wyglądać). Podczas siadania na rower czy nawet uginaniem dampera rękami w pewnej fazie pracy dampera słychać dziwny dźwięk i damper przestaje stawiać opór (zapada się ) przez jakieś 10% jego skoku i znowu później stawia opór . Taka sytuacja występuje w jednym miejscu pracy dampera , pomiędzy 10% a 20% ugięcia dampera ( szacuje ze od około 10% ponieważ podziałka na damperze zaczyna się od 20%). Taka praca tak mi się wydaje była od początku zakupu roweru chociaż nie wiem czy podczas pompowania pierwszy raz dampera czegos nie popsułem bo powietrze było wpuszczone z niego a ja kręciłem pokrętłem tłumienia i tez uginalem pare razy damper który praktycznie miał chyba znikome ilości powietrza. Mimo tego napompowalem damper do około 160psi i jeździłem pół roku . Około miesiąc temu miałem okazje przejechać się trekiem fuel ex5 z tym samym damperem tylko skokiem 55mm a nie 50mm i tam nie zauważyłem takiej przypadłości. Nakupiłem sprzętu i zrobiłem serwis dampera tzn. Wymieniłem olej z puszki i z tłoka (nie wiem jak to się fachowo nazywa,komora ifp chyba ) poskładałem wszystko w całość i nadal występuje ten sam efekt. Czy ktoś ma doświadczenia z czymś takim ? Czy to normalne ? Jeżeli nie czy można to jakoś wyeliminować ? Jestem świadom ze mogłem popełnić jakiś błąd począć serwisu lecz damper chodzi jak chodził ani lepiej ani gorzej . 
Taka praca jest trochę irytująca bo nie mogę ustawić dobrego sagu a jak już się sag zgadza to damper wydaje mi się za twardy  , znowu jak damper dopasuje tak że czuje że jeżdżę na fulu i fajnie wybiera nierówności to podczas siedzenia czy stania tracę dość sporo skoku i pewnie płynności działania  

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza