Skocz do zawartości

[2000-3000] Rower na asfalt i lekki teren


Rekomendowane odpowiedzi

Cześc,

Szukam roweru za kwotę w przedziale 2000-3000 zł. Jeżdżę głównie na asfalcie (około 30 km dziennie do i z pracy), jednak zdarza mi się jeździć po drogach bitych lub szutrowych a także leśnych czy polnych.

Zależy mi głównie na szybkości i masie (mieszkam w bloku i muszę nosić rower po schodach) oraz wygodzie. Na moim obecnym rowerze (stary tani sklepowy góral) ciężko jest mi się rozpędzić powyżej 40 km/h (zwykle jeżdżę około 20 km/h).

Chciałbym zwiększyć prędkość "przelotową" do przedziału 25-35 km/h w celu zmniejszenia czasu dojazdu do pracy i do domu.

Zastanawiałem się nad rowerem crossowym lub trekkingowym, jednak znajomi polecili mi gravela. Problem w tym, że z tego co widziałem gravele są dużo droższe niż pozostałe 2 typy. Jaki typ powinienem wybrać do opisanego użycia?

W obecnym rowerze mam opony 26x2 cala. Mam 180 cm wzrostu. Jaki rozmiar opon i ramy byłby dla mnie odpowiedni?

Jako że nie mam samochodu dobrze byłoby aby dało się zamontować torby boczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam podobnego wyboru i po przejrzeniu forum 2 propozycje w tej cenie dość często padające to 

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-quantum-v4-męski-2023_pid=520

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-gen-4/p/35044/

w treku wychodzi rozmiar L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aenye_Cerbin- lista wymagań tak długa, że jest wręcz awykonalnym znaleźć rower, który spełni wszystkie.

W cenie od 2000 zł do 3000 zł wziąłbym pod rozwagę rowery używane.

Na przykład: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-sl-road-race-CID767-IDUP7mu.html - mieści się w Twoim budżecie, posiada hamulce hydrauliczne, szosową grupę Shimano 105, spełnia dużą część Twoich wymogów.

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkość to głównie noga  :)   i raczej fitness niż gravel ( o ile nie marzy ci się baranek).

Jeśli już lazaro to aero V3 - dwa kilo mniej waży, a błotniki i bagażnik ewentualnie dołożyć trzeba do obu. A na dodatki trochę środków zostanie

Edytowane przez Pablo59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pablo59Dzięki, obczaję potem.

Co do szybkości, to nie wiem. Jak już pisałem mam starego sklepowego (taniego) górala z oponami grubymi na 2 cale. Wydaje mi się, że przy takiej samej kondycji i siłę nóg na rowerze z węższymi oponami I lepszym (lub po prostu mniej zużytym) przeniesieniem napędu powinienem wyciągać jednak trochę większą prędkość.

@Cr453r

Dzięki za linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel

Jeśli wieżyć GPSowi to obecnie na powtarzanej trasie (15 km) mam przeciętnie:

Średnia prędkość trasy: 17-20 km/h

(Ale tutaj wchodzi stanie na światłach i skrzyżowaniach, bo GPS to też zlicza niestety)

Maksymalna prędkość: 35-40 km/h

Najszybszy kilometr: 23-27 km/h

Nie powiem o sobie, że mam dobrą kondycję, a zrobiłem to na starym tanim i wyeksploatowanym sklepowym góralu.

Nie chodzi mi o ściganie się, tylko o możliwie wysoką prędkość przeciętną.

Rozumiem, że nie będę jechał 35 km/h przez cały czas, bo ani nie mam takiej kondycji, ani nijak w mieście tego nie zrobię.

Chodzi mi o poprawę dynamiki i zwiększenie przeciętnej prędkosci jaką mogę mieć na dłuższych odcinkach przy takim samym wysiłku. Jak dobrze szacuję, to zwíekszenie średniej prędkosci o 2 km/h daje mi jakieś 10% oszczędności czasu. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rowerze o prędkości decydują dwa czynniki - opór aerodynamiczny oraz opory toczenia. Nic więcej. Opór aerodynamiczny to opory kolarza (strój oraz pozycja na rowerze) oraz opory roweru. Te ostatnie nie różnią się w istotny sposób ale zwiększają je wszelkie elementy dokładane do niego, np. sakwy. Natomiast opory toczenia to opony i tutaj przychodzi z pomocą strona: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Szacujesz poprawnie. Jednak bez radykalnych posunięć (czyli zakup szosy) nie oczekuj że ze średniej 17-20 km/h wejdziesz na średnią 25-30 km/h. Te 2 km/h o których wspomniałeś jest wartością bardziej realną.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...