Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 Cześc, Szukam roweru za kwotę w przedziale 2000-3000 zł. Jeżdżę głównie na asfalcie (około 30 km dziennie do i z pracy), jednak zdarza mi się jeździć po drogach bitych lub szutrowych a także leśnych czy polnych. Zależy mi głównie na szybkości i masie (mieszkam w bloku i muszę nosić rower po schodach) oraz wygodzie. Na moim obecnym rowerze (stary tani sklepowy góral) ciężko jest mi się rozpędzić powyżej 40 km/h (zwykle jeżdżę około 20 km/h). Chciałbym zwiększyć prędkość "przelotową" do przedziału 25-35 km/h w celu zmniejszenia czasu dojazdu do pracy i do domu. Zastanawiałem się nad rowerem crossowym lub trekkingowym, jednak znajomi polecili mi gravela. Problem w tym, że z tego co widziałem gravele są dużo droższe niż pozostałe 2 typy. Jaki typ powinienem wybrać do opisanego użycia? W obecnym rowerze mam opony 26x2 cala. Mam 180 cm wzrostu. Jaki rozmiar opon i ramy byłby dla mnie odpowiedni? Jako że nie mam samochodu dobrze byłoby aby dało się zamontować torby boczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cr453r Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 Szukam podobnego wyboru i po przejrzeniu forum 2 propozycje w tej cenie dość często padające to https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-quantum-v4-męski-2023_pid=520 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-gen-4/p/35044/ w treku wychodzi rozmiar L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 (edytowane) @Aenye_Cerbin- lista wymagań tak długa, że jest wręcz awykonalnym znaleźć rower, który spełni wszystkie. W cenie od 2000 zł do 3000 zł wziąłbym pod rozwagę rowery używane. Na przykład: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-sl-road-race-CID767-IDUP7mu.html - mieści się w Twoim budżecie, posiada hamulce hydrauliczne, szosową grupę Shimano 105, spełnia dużą część Twoich wymogów. Edytowane 21 Lipca 2023 przez Ineffable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 @Ineffable Może źle położyłem akcenty kluczowa jest szybkość i masa. Reszta to opcje - czyli fajnie gdyby było, jak nie będzie to trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 (edytowane) szybkość to głównie noga i raczej fitness niż gravel ( o ile nie marzy ci się baranek). Jeśli już lazaro to aero V3 - dwa kilo mniej waży, a błotniki i bagażnik ewentualnie dołożyć trzeba do obu. A na dodatki trochę środków zostanie Edytowane 21 Lipca 2023 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 @Pablo59Dzięki, obczaję potem. Co do szybkości, to nie wiem. Jak już pisałem mam starego sklepowego (taniego) górala z oponami grubymi na 2 cale. Wydaje mi się, że przy takiej samej kondycji i siłę nóg na rowerze z węższymi oponami I lepszym (lub po prostu mniej zużytym) przeniesieniem napędu powinienem wyciągać jednak trochę większą prędkość. @Cr453r Dzięki za linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 Godzinę temu, Aenye_Cerbin napisał: Chciałbym zwiększyć prędkość "przelotową" do przedziału 25-35 km/h Jeżeli serio chcesz jeździć 35 km/h to tylko rower szosowy i to na szybkich oponach z topki. Do tego przyzwoita kondycja. Takie są realia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 z 20 km/h zrobi się pewnie 25... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 @chrismel Jeśli wieżyć GPSowi to obecnie na powtarzanej trasie (15 km) mam przeciętnie: Średnia prędkość trasy: 17-20 km/h (Ale tutaj wchodzi stanie na światłach i skrzyżowaniach, bo GPS to też zlicza niestety) Maksymalna prędkość: 35-40 km/h Najszybszy kilometr: 23-27 km/h Nie powiem o sobie, że mam dobrą kondycję, a zrobiłem to na starym tanim i wyeksploatowanym sklepowym góralu. Nie chodzi mi o ściganie się, tylko o możliwie wysoką prędkość przeciętną. Rozumiem, że nie będę jechał 35 km/h przez cały czas, bo ani nie mam takiej kondycji, ani nijak w mieście tego nie zrobię. Chodzi mi o poprawę dynamiki i zwiększenie przeciętnej prędkosci jaką mogę mieć na dłuższych odcinkach przy takim samym wysiłku. Jak dobrze szacuję, to zwíekszenie średniej prędkosci o 2 km/h daje mi jakieś 10% oszczędności czasu. 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 Na rowerze o prędkości decydują dwa czynniki - opór aerodynamiczny oraz opory toczenia. Nic więcej. Opór aerodynamiczny to opory kolarza (strój oraz pozycja na rowerze) oraz opory roweru. Te ostatnie nie różnią się w istotny sposób ale zwiększają je wszelkie elementy dokładane do niego, np. sakwy. Natomiast opory toczenia to opony i tutaj przychodzi z pomocą strona: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Szacujesz poprawnie. Jednak bez radykalnych posunięć (czyli zakup szosy) nie oczekuj że ze średniej 17-20 km/h wejdziesz na średnią 25-30 km/h. Te 2 km/h o których wspomniałeś jest wartością bardziej realną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.