Skocz do zawartości

[2000-3000] Rower na asfalt i lekki teren


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześc,

Szukam roweru za kwotę w przedziale 2000-3000 zł. Jeżdżę głównie na asfalcie (około 30 km dziennie do i z pracy), jednak zdarza mi się jeździć po drogach bitych lub szutrowych a także leśnych czy polnych.

Zależy mi głównie na szybkości i masie (mieszkam w bloku i muszę nosić rower po schodach) oraz wygodzie. Na moim obecnym rowerze (stary tani sklepowy góral) ciężko jest mi się rozpędzić powyżej 40 km/h (zwykle jeżdżę około 20 km/h).

Chciałbym zwiększyć prędkość "przelotową" do przedziału 25-35 km/h w celu zmniejszenia czasu dojazdu do pracy i do domu.

Zastanawiałem się nad rowerem crossowym lub trekkingowym, jednak znajomi polecili mi gravela. Problem w tym, że z tego co widziałem gravele są dużo droższe niż pozostałe 2 typy. Jaki typ powinienem wybrać do opisanego użycia?

W obecnym rowerze mam opony 26x2 cala. Mam 180 cm wzrostu. Jaki rozmiar opon i ramy byłby dla mnie odpowiedni?

Jako że nie mam samochodu dobrze byłoby aby dało się zamontować torby boczne.

Napisano

@Aenye_Cerbin- lista wymagań tak długa, że jest wręcz awykonalnym znaleźć rower, który spełni wszystkie.

W cenie od 2000 zł do 3000 zł wziąłbym pod rozwagę rowery używane.

Na przykład: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-sl-road-race-CID767-IDUP7mu.html - mieści się w Twoim budżecie, posiada hamulce hydrauliczne, szosową grupę Shimano 105, spełnia dużą część Twoich wymogów.

Napisano

szybkość to głównie noga  :)   i raczej fitness niż gravel ( o ile nie marzy ci się baranek).

Jeśli już lazaro to aero V3 - dwa kilo mniej waży, a błotniki i bagażnik ewentualnie dołożyć trzeba do obu. A na dodatki trochę środków zostanie

Napisano

@Pablo59Dzięki, obczaję potem.

Co do szybkości, to nie wiem. Jak już pisałem mam starego sklepowego (taniego) górala z oponami grubymi na 2 cale. Wydaje mi się, że przy takiej samej kondycji i siłę nóg na rowerze z węższymi oponami I lepszym (lub po prostu mniej zużytym) przeniesieniem napędu powinienem wyciągać jednak trochę większą prędkość.

@Cr453r

Dzięki za linki.

Napisano
Godzinę temu, Aenye_Cerbin napisał:

Chciałbym zwiększyć prędkość "przelotową" do przedziału 25-35 km/h

Jeżeli serio chcesz jeździć 35 km/h to tylko rower szosowy i to na szybkich oponach z topki. Do tego przyzwoita kondycja. Takie są realia.

Napisano

@chrismel

Jeśli wieżyć GPSowi to obecnie na powtarzanej trasie (15 km) mam przeciętnie:

Średnia prędkość trasy: 17-20 km/h

(Ale tutaj wchodzi stanie na światłach i skrzyżowaniach, bo GPS to też zlicza niestety)

Maksymalna prędkość: 35-40 km/h

Najszybszy kilometr: 23-27 km/h

Nie powiem o sobie, że mam dobrą kondycję, a zrobiłem to na starym tanim i wyeksploatowanym sklepowym góralu.

Nie chodzi mi o ściganie się, tylko o możliwie wysoką prędkość przeciętną.

Rozumiem, że nie będę jechał 35 km/h przez cały czas, bo ani nie mam takiej kondycji, ani nijak w mieście tego nie zrobię.

Chodzi mi o poprawę dynamiki i zwiększenie przeciętnej prędkosci jaką mogę mieć na dłuższych odcinkach przy takim samym wysiłku. Jak dobrze szacuję, to zwíekszenie średniej prędkosci o 2 km/h daje mi jakieś 10% oszczędności czasu. 😉

Napisano

Na rowerze o prędkości decydują dwa czynniki - opór aerodynamiczny oraz opory toczenia. Nic więcej. Opór aerodynamiczny to opory kolarza (strój oraz pozycja na rowerze) oraz opory roweru. Te ostatnie nie różnią się w istotny sposób ale zwiększają je wszelkie elementy dokładane do niego, np. sakwy. Natomiast opory toczenia to opony i tutaj przychodzi z pomocą strona: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Szacujesz poprawnie. Jednak bez radykalnych posunięć (czyli zakup szosy) nie oczekuj że ze średniej 17-20 km/h wejdziesz na średnią 25-30 km/h. Te 2 km/h o których wspomniałeś jest wartością bardziej realną.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...