Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Napisano 21 Lipca 2023 Cześc, Szukam roweru za kwotę w przedziale 2000-3000 zł. Jeżdżę głównie na asfalcie (około 30 km dziennie do i z pracy), jednak zdarza mi się jeździć po drogach bitych lub szutrowych a także leśnych czy polnych. Zależy mi głównie na szybkości i masie (mieszkam w bloku i muszę nosić rower po schodach) oraz wygodzie. Na moim obecnym rowerze (stary tani sklepowy góral) ciężko jest mi się rozpędzić powyżej 40 km/h (zwykle jeżdżę około 20 km/h). Chciałbym zwiększyć prędkość "przelotową" do przedziału 25-35 km/h w celu zmniejszenia czasu dojazdu do pracy i do domu. Zastanawiałem się nad rowerem crossowym lub trekkingowym, jednak znajomi polecili mi gravela. Problem w tym, że z tego co widziałem gravele są dużo droższe niż pozostałe 2 typy. Jaki typ powinienem wybrać do opisanego użycia? W obecnym rowerze mam opony 26x2 cala. Mam 180 cm wzrostu. Jaki rozmiar opon i ramy byłby dla mnie odpowiedni? Jako że nie mam samochodu dobrze byłoby aby dało się zamontować torby boczne.
Cr453r Napisano 21 Lipca 2023 Napisano 21 Lipca 2023 Szukam podobnego wyboru i po przejrzeniu forum 2 propozycje w tej cenie dość często padające to https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-quantum-v4-męski-2023_pid=520 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-gen-4/p/35044/ w treku wychodzi rozmiar L
Ineffable Napisano 21 Lipca 2023 Napisano 21 Lipca 2023 @Aenye_Cerbin- lista wymagań tak długa, że jest wręcz awykonalnym znaleźć rower, który spełni wszystkie. W cenie od 2000 zł do 3000 zł wziąłbym pod rozwagę rowery używane. Na przykład: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-sl-road-race-CID767-IDUP7mu.html - mieści się w Twoim budżecie, posiada hamulce hydrauliczne, szosową grupę Shimano 105, spełnia dużą część Twoich wymogów.
Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Autor Napisano 21 Lipca 2023 @Ineffable Może źle położyłem akcenty kluczowa jest szybkość i masa. Reszta to opcje - czyli fajnie gdyby było, jak nie będzie to trudno.
Pablo59 Napisano 21 Lipca 2023 Napisano 21 Lipca 2023 szybkość to głównie noga i raczej fitness niż gravel ( o ile nie marzy ci się baranek). Jeśli już lazaro to aero V3 - dwa kilo mniej waży, a błotniki i bagażnik ewentualnie dołożyć trzeba do obu. A na dodatki trochę środków zostanie
Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Autor Napisano 21 Lipca 2023 @Pablo59Dzięki, obczaję potem. Co do szybkości, to nie wiem. Jak już pisałem mam starego sklepowego (taniego) górala z oponami grubymi na 2 cale. Wydaje mi się, że przy takiej samej kondycji i siłę nóg na rowerze z węższymi oponami I lepszym (lub po prostu mniej zużytym) przeniesieniem napędu powinienem wyciągać jednak trochę większą prędkość. @Cr453r Dzięki za linki.
chrismel Napisano 21 Lipca 2023 Napisano 21 Lipca 2023 Godzinę temu, Aenye_Cerbin napisał: Chciałbym zwiększyć prędkość "przelotową" do przedziału 25-35 km/h Jeżeli serio chcesz jeździć 35 km/h to tylko rower szosowy i to na szybkich oponach z topki. Do tego przyzwoita kondycja. Takie są realia.
Aenye_Cerbin Napisano 21 Lipca 2023 Autor Napisano 21 Lipca 2023 @chrismel Jeśli wieżyć GPSowi to obecnie na powtarzanej trasie (15 km) mam przeciętnie: Średnia prędkość trasy: 17-20 km/h (Ale tutaj wchodzi stanie na światłach i skrzyżowaniach, bo GPS to też zlicza niestety) Maksymalna prędkość: 35-40 km/h Najszybszy kilometr: 23-27 km/h Nie powiem o sobie, że mam dobrą kondycję, a zrobiłem to na starym tanim i wyeksploatowanym sklepowym góralu. Nie chodzi mi o ściganie się, tylko o możliwie wysoką prędkość przeciętną. Rozumiem, że nie będę jechał 35 km/h przez cały czas, bo ani nie mam takiej kondycji, ani nijak w mieście tego nie zrobię. Chodzi mi o poprawę dynamiki i zwiększenie przeciętnej prędkosci jaką mogę mieć na dłuższych odcinkach przy takim samym wysiłku. Jak dobrze szacuję, to zwíekszenie średniej prędkosci o 2 km/h daje mi jakieś 10% oszczędności czasu. 😉
chrismel Napisano 21 Lipca 2023 Napisano 21 Lipca 2023 Na rowerze o prędkości decydują dwa czynniki - opór aerodynamiczny oraz opory toczenia. Nic więcej. Opór aerodynamiczny to opory kolarza (strój oraz pozycja na rowerze) oraz opory roweru. Te ostatnie nie różnią się w istotny sposób ale zwiększają je wszelkie elementy dokładane do niego, np. sakwy. Natomiast opory toczenia to opony i tutaj przychodzi z pomocą strona: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Szacujesz poprawnie. Jednak bez radykalnych posunięć (czyli zakup szosy) nie oczekuj że ze średniej 17-20 km/h wejdziesz na średnią 25-30 km/h. Te 2 km/h o których wspomniałeś jest wartością bardziej realną.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.