Skocz do zawartości

[mostek / siodełko] Montaż innego mostka


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałem trochę pokombinować z ustawieniem kierownicy kupując Regulowany mostek- wspornik  lecz niestety montując go, przednie koło staje się luźne i w żyje swoim życiem. Tą śrube steru dokręciłem stosunkowo mocno więc nie wiem czy trzeba kupić inny mostek czy coś źle robię. Dodam, że fabrycznie są na "sterze" jakieś pierścienie, która można bez problemu zdjąć, ale nie chciałem już kombinować. 

Druga sprawa to wymiana siodełka. Mój rower to Giant Roam 1 i one mają jakaś tą sztyce D-Fuse o przekroju litery "D"? I moje pytanie czy trzeba szukać jakiegoś zestawu ze sztycą czy siodełko wystarczy odkręcić od tej sztycy? Niestety nie mam dzisiaj i jutro tego ja ksprawdzić, a chciałem na weekend coś sobie zamowić, ponieważ mimo wielu ustawień i przejażdżek, moje cztery litery nie dogadują się z tym fabrycznym siodełkiem : / 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Śruba steru (jak ją nazwałeś) służy tylko do lekkiego dokręcenia i wykasowania luzów. Jak to zrobisz to dokręcasz śrbki zaciskające mostek na sztycy (te 2 z boku).

image.png.47f505edd7b3224267b1dd29293c1bbb.png

Momentem podanym przez producenta. To one trzymają mostek. W starych sterach z klinem ta śruba górna zaciskała mostek w rurze sterowej. Ale to już prehistoria.

Jeśli nowy mostek ma taką samą wysokość obejmy zaciskającej się na sztycy jak stary, to te luźne pierścienie zostawiasz. Jesli ma inną wysokość, to ujmujesz lub dokładasz pierścienie,ęby górna krawędź rury sterowej była kilka milimetrów poniżej górnej powierzchni mostka.

Ad 2. Wystraczy sidełko odkręcic od sztycy.

Edytowane przez Garlock
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja widzę tylko 2 mozliwości.

1. Mostek nie zacisnął się na rurze sterowej. Nie dokręciłeś tych 2 śrub. Albo masz rurę 1" a kupiłeś mostek 1 1/8". 

2. Rura sterowa jest lużno osadzona lub urwana  w widelcu - widelec do wymiany

Sprawdź które elemnty tej układanki są szywno połączone i ruszaja się razem z kołem, a które dają się obracać bez skręcanie koła na boki. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz za luźny mostek. Odkręć srubę od gwiazdki i zdejmij dekielek. Włóż palec do rury sterowej i poruszaj kierownicą. Jak bedziesz czuł, że rura jest nieruchoma gdy ruszasz mostkiem, to znaczy, że jest za luźny. W skrajnym przypadku będziesz mógł go zdjąć bez luzowania 2 śrub zaciskających. Albo zdejmij ten mostek, zmierz średnice wewnętrzną i porównaj ze średnicą oryginalnego

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za długa rura sterowa (lub brak podkładek) nie załatwia problemu luźnego mostka. Przy zbyt długiej rurze nie da się wyregulować luzu na łożyskach przy uzyciu śruby od gwiazdki. Ale po dociągnięciu 2 śrub sciskajacych mostek musi on sztywno siedzieć na rurze i koło bedzie sie skręcało razem z obrotem mostka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...