Choro98 Napisano 13 Lipca 2023 Napisano 13 Lipca 2023 Cześć, Chciałem trochę pokombinować z ustawieniem kierownicy kupując Regulowany mostek- wspornik lecz niestety montując go, przednie koło staje się luźne i w żyje swoim życiem. Tą śrube steru dokręciłem stosunkowo mocno więc nie wiem czy trzeba kupić inny mostek czy coś źle robię. Dodam, że fabrycznie są na "sterze" jakieś pierścienie, która można bez problemu zdjąć, ale nie chciałem już kombinować. Druga sprawa to wymiana siodełka. Mój rower to Giant Roam 1 i one mają jakaś tą sztyce D-Fuse o przekroju litery "D"? I moje pytanie czy trzeba szukać jakiegoś zestawu ze sztycą czy siodełko wystarczy odkręcić od tej sztycy? Niestety nie mam dzisiaj i jutro tego ja ksprawdzić, a chciałem na weekend coś sobie zamowić, ponieważ mimo wielu ustawień i przejażdżek, moje cztery litery nie dogadują się z tym fabrycznym siodełkiem : /
Garlock Napisano 13 Lipca 2023 Napisano 13 Lipca 2023 Ad 1. Śruba steru (jak ją nazwałeś) służy tylko do lekkiego dokręcenia i wykasowania luzów. Jak to zrobisz to dokręcasz śrbki zaciskające mostek na sztycy (te 2 z boku). Momentem podanym przez producenta. To one trzymają mostek. W starych sterach z klinem ta śruba górna zaciskała mostek w rurze sterowej. Ale to już prehistoria. Jeśli nowy mostek ma taką samą wysokość obejmy zaciskającej się na sztycy jak stary, to te luźne pierścienie zostawiasz. Jesli ma inną wysokość, to ujmujesz lub dokładasz pierścienie,ęby górna krawędź rury sterowej była kilka milimetrów poniżej górnej powierzchni mostka. Ad 2. Wystraczy sidełko odkręcic od sztycy.
Choro98 Napisano 13 Lipca 2023 Autor Napisano 13 Lipca 2023 Dziękuje za info! Tylko w tym rzecz, że mogę obracać kierownicą, ale koło lata sobie swobodnie tak jakby nic nie trzymało i żyje swoim życiem.
Garlock Napisano 13 Lipca 2023 Napisano 13 Lipca 2023 To ja widzę tylko 2 mozliwości. 1. Mostek nie zacisnął się na rurze sterowej. Nie dokręciłeś tych 2 śrub. Albo masz rurę 1" a kupiłeś mostek 1 1/8". 2. Rura sterowa jest lużno osadzona lub urwana w widelcu - widelec do wymiany Sprawdź które elemnty tej układanki są szywno połączone i ruszaja się razem z kołem, a które dają się obracać bez skręcanie koła na boki.
Choro98 Napisano 13 Lipca 2023 Autor Napisano 13 Lipca 2023 Drugi punkt odpada raczej, bo na fabrycznym mostku / wsporniku nie ma problemów. No nic, musze sprawdzic jeszcze raz
Garlock Napisano 13 Lipca 2023 Napisano 13 Lipca 2023 Czyli masz za luźny mostek. Odkręć srubę od gwiazdki i zdejmij dekielek. Włóż palec do rury sterowej i poruszaj kierownicą. Jak bedziesz czuł, że rura jest nieruchoma gdy ruszasz mostkiem, to znaczy, że jest za luźny. W skrajnym przypadku będziesz mógł go zdjąć bez luzowania 2 śrub zaciskających. Albo zdejmij ten mostek, zmierz średnice wewnętrzną i porównaj ze średnicą oryginalnego
christophorus Napisano 13 Lipca 2023 Napisano 13 Lipca 2023 Najlepiej zapodaj zdjęcia, to na pewno coś się doradzi...
Choro98 Napisano 14 Lipca 2023 Autor Napisano 14 Lipca 2023 Póki co nie ma mnie w domu, ale pierwszy filmik chyba załatwił sprawę, ponieważ jak dobrze pamiętam, nowy mostek mimo włożenia wszystkich podkładek jest niżej i rura sterowa wystaje. Sprawdzę w sobotę... a to będą takie podkładki tylko trzeba dobrać dobrą średnice? Podkładki
Garlock Napisano 14 Lipca 2023 Napisano 14 Lipca 2023 Za długa rura sterowa (lub brak podkładek) nie załatwia problemu luźnego mostka. Przy zbyt długiej rurze nie da się wyregulować luzu na łożyskach przy uzyciu śruby od gwiazdki. Ale po dociągnięciu 2 śrub sciskajacych mostek musi on sztywno siedzieć na rurze i koło bedzie sie skręcało razem z obrotem mostka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.