Skocz do zawartości

[Hamulce] Shimano XT br-m8120 problem


mj9111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam rower elektryczny o masie 24kg z hamulcami 4-tłoczkowymi br-m8120 i na tarczy 203 mam xt ice frezza. W teorii powinna być to kotwica. Dodam że ważę ponad 100 kg więc jest co hamować. Jednak od nowości miałem wrażenie że nie hamuje to jak powinno. Aby w bike parku kontrolować rower to palce odpadały. Aby zrobić stoppie to również ledwo ledwo. Uznałem że rower ciężki, ja ciężki i tak musi być. Przeszedłem przez różne klocki hamulcowe od żywicznych po ceramiczne o różnych specyfikacjach jednak bez większej różnicy. Odpuściłem temat. Jednak z ciekawości wsadziłem koła od mojej dziewczyny która ma też tarcze 203mm ale budżetowe sm-rt30. Okazało się że siła hamowania o niebo lepsza. Wskazywałoby to na problem z moją tarcza, w każdy możliwy sposób ją odtluscilem i oczyściłem jednak problem jak był tak jest. Wpadłem na pomysł zmienić na Magury mt7 jednak nim to zrobię to może ktoś ma jakiś pomysł co z tymi jest nie tak? Przecież te hamulce powinny działać jak żyleta a siła hamowania jest gorsza niż w jakiś budżetowych za ułamek wartości. Jakieś pomysły może macie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mj9111 napisał:

Jednak z ciekawości wsadziłem koła od mojej dziewczyny która ma też tarcze 203mm ale budżetowe sm-rt30. Okazało się że siła hamowania o niebo lepsza. Wskazywałoby to na problem z moją tarcza, w każdy możliwy sposób ją odtluscilem i oczyściłem jednak problem jak był tak jest. 

Chyba wymiana tarczy jest tańsza i bardziej opłacalna aniżeli wymiana kpl hebli. Tak przynajmniej twierdzisz, że winna jest tarcza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Więc co mogło się stać z tą tarcza że tak słabo na niej hamuje? Dodam że z tyłu jest ten sam problem, 203mm i dość sporo siły aby zablokować koło. Tak jest od nowości. Jazda w bikeparku to udręka bo cała przyjemność odbiera ból palców od hamowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrz je zgodnie z instrukcją, porządnie i musi być dobrze. Ja dopiero jak sam wziąłem się za hamulce to jestem w pełni zadowolony, wcześniej niby fachowcy a jakoś słabo im szło, mimo że shimano są banalnie proste w odpowietrzaniu. W moim przypadku M6100.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam55 napisał:

Tarcza rt30 jest grubsza niż ice tech. Ale to raczej powinno mieć wpływ na inną modulację niż sama siłę hamowania. Ale może akurat tak wypada w tym wypadku że słabiej hamuje jak układ jest zapowietrzony. 

Ile grubości ma rt30? Ile mają ice techy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mj9111 napisał:

Witam, posiadam rower elektryczny o masie 24kg z hamulcami 4-tłoczkowymi br-m8120 i na tarczy 203 mam xt ice frezza. W teorii powinna być to kotwica. Dodam że ważę ponad 100 kg więc jest co hamować. Jednak od nowości miałem wrażenie że nie hamuje to jak powinno. Aby w bike parku kontrolować rower to palce odpadały. Aby zrobić stoppie to również ledwo ledwo. 

Pytanie, czy poprawnie dotarłeś hamulce. Bo jeśli nie to nawet najlepsze heble uja dadzą. Zeszklone okładziny, świecące się tarcze i tylko wymiana któregoś podzespołu wchodzi w grę. oby tylko okładziny. Możliwe, że szlifowanie okładzin pomoże i na nowo dotarcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukkrzywy napisał:

Pytanie, czy poprawnie dotarłeś hamulce. Bo jeśli nie to nawet najlepsze heble uja dadzą. Zeszklone okładziny, świecące się tarcze i tylko wymiana któregoś podzespołu wchodzi w grę. oby tylko okładziny. Możliwe, że szlifowanie okładzin pomoże i na nowo dotarcie. 

A jak poprawie dotrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adam55 napisał:

Myślę że sam doskonale wiesz ile mają 🤪. Jest to różnica 0.1-0.2 mm. Niby nic. 

Pytam ciebie. Sugerujesz że jest różnica grubości. 

Mam kilka nowych w serwisie na stanie. Mogę sprawdzić twoją sugestię. Bo oficjalnie wg producenta grubość tarcz shimano na powierzchni roboczej to 1.8. 

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tobo napisał:

Pytam ciebie. Sugerujesz że jest różnica grubości. 

Mam kilka nowych w serwisie na stanie. Mogę sprawdzić twoją sugestię. Bo oficjalnie wg producenta grubość tarcz shimano na powierzchni roboczej to 1.8. 

W sumie twoje pomiary były by garścią faktów. Ja ostatnio kupowałem rt70 i według moich pomiarów {mam klasyczną suwmiarką} ma ok 1.7 mm a używana rt10 ktora ściągłem z roweru ma 1.8 mm. Swego czasu miałem jakąś tarcze shimano która miała prawie 2 mm. Może różnice wynikają z miejsca produkcji (japan, Malezja, Chiny) lub klasy tarcz. Ale każda rt70 jaka miałem (japan) są cieńsze niż rt10 czy rt30 z którymi miałem styczność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mj9111 napisał:

A jak poprawie dotrzeć?

Najprościej mówiąc, rozpędzasz się ok 25km, i trzymasz lekko klamkę nie do końca, żeby był już opór ale jeszcze nie blokowało koła. Robisz tak z kilka razy (5-10). Z czasem siła hamowania powinna wzrastać. A na pewno nie genialne pomysły szwagra "złapie się auta rozpędzi mnie do 50km, zahamuje i dotarte". 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...