Skocz do zawartości

[Pancerz] Hamulcowy


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Potrzebuję dobry pancerz do hamulców tarczowych mechanicznych. Z racji częściowo zintegrowanego kokpitu, Jagwire Keb-SL raczej się nie sprawdzi.

Dobre opinie słyszałem o Dura Ace, ale nie da się go kupić na metry. Jest jeszcze Jagwire Sport o obniżonej kompresji, no ale sam nie wiem.

Macie coś sprawdzonego?

 

Napisano

Ostatnio Ju tuber amerykański przypominający Aleksandra z pszczółki Maji przypomniał mi o istnieniu takich złączek dwustronnych Jagwire sprzedawanych po 10 szt.  Połączenie dwustronne Można do sztywnego pancerza włączać na ostry zakręt pancerz gorszej  sztywności. Sam tego nie testowałem, chociaż przed laty z lenistwa miałem dziubek w dziubek dwie zwykłe końcówki pancerza w okolicy gdzie pancerz wychodzi z pod owijki ( zmiana kokpitów bez rozklejania, pancerze na kierownicy zostawały pod owijką)  i hamulce szczękowe nie traciły mocy…

Dziś od lat już używam dość sztywnego lex sl  - do BB7 cała linka, i nie bardzo wiem jaki podatny na zagięcie pancerz można wykorzystać na zakręcie bo rozumiem że gdzieś tam przy główce ramy i widelcu ta integracja ma nie prężyć? Stare retro pancerze zawsze takie były za miękkie, czasami nawet w rozpaczy robiłem z nich ostatni zakręt do przerzutki shimano 9s żeby szybko na rano postawić indeks na nogi. Jak takie rozwiązanie wpłynie na Bb 7 nie wiem, moje działają teraz z tarczami 160 na jeden palec. Ale przy główce linka wrednie twarda, robi brzydki łuk,  a idzie klasycznie po wierzchu. 

Napisano

O złączkach wiem, ale na pierwszy rzut oka mam 3 miejsca z ostrym gięciem. Pancerza w ramie nie połącze, więc takie rozwiązanie odpada

Napisano

 A dlaczego chcesz zmieniać ? Fabryczny zestaw nie odbija? Może  jest żle ustawiony wlot do klamkomanetki? Partacko strzępi się zawijas stali po docięciu pancerza, albo przechiński pancerz zacisnął się pod  mocnym  oplotem owijki? Czy nie ma ratunku i trzeba jednak zrobić na nowo? Co jest ma końcu? Jeden czy dwa tłoczki? Bb7 słabo widzę z marnym pancerzem po drodze. Wrażliwy hamulec. 

Napisano

Ja nic nie zmieniam, ja się szykuję za wczasu na przyszłoroczny serwis :D Taka taktyka, żeby mieć wszystko gotowe. 

Fabryczny pancerz to No Name podłej jakości. Jak za rok będę rozbierał do cięcia rury, to chce już wsadzić coś porządnego. Hamulce to Shimano BR-RS305.

Napisano

Jeden tłoczek,  czyli jak bb 7 ,  za rok? Pracuj pracuj pracuj kupisz w tym czasie nowe hydrauliki 😀 ale faktycznie też czekam - może ktoś podpowie ulubione dobre pancerze. Przez lata skleiłem się z Jagwire i nie znam innych…

Napisano

Wiesz, gdybym chciał hydrauliczne, to bym kupił. Jednak z pewnych względów, wolę mechaniczne. Patrze także realnie na wymagania i absolutnie nie widzę potrzeby ich posiadania. Nawet w MTB, mimo że jeździłem dużo i agresywnie, nigdy nie zużyłem nawet 50% klocków. Na szosie hamuję tyle, ile wymaga zatrzymanie przed światłami.

Ja jestem z tych ludzi, którzy lubią pogrzebać przy rowerze. A jak się grzebie, to popełnia się też błędy. W przypadku szosy, taki błąd jest dużo bardziej kosztowny i pracochłonny niż w MTB.

Napisano

Raczej myślałem o całym secie z elektryką i billionem biegów  za cebuliony i pól wioski😀  znika połowa pancerzy.  Też mam mechaniki i prąd … w światełkach 🙃

Napisano

Gdybym mieszkał w górach, to już dawno bym miał jakąś szosę Race z adekwatnym osprzętem. Nawet gdybym mieszkał tu gdzie wcześniej, to też bym pomyślał. No ale do bujania po Warszawie? Wolę prostotę.

No ale wróćmy do tematu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...