Reteh123 Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 Cześć, Poszukuję damskiego roweru do codziennej jazdy po mieście, a także na dłuższe weekendowe wypady ok. 40km. Ważne, żeby rower był wyposażony w błotniki i ew. koszyk lub była opcja, żeby dokupić osobno wyposażenie. Budżet jakim dysponuję to 2500 zł, oczywiście jeśli znajdzie się coś godnego za co warto dopłacić to też rozważam taką opcję. Znalazłem coś takiego, co sądzicie? Rower trekkingowy damski Kross Trans 5.0 (greenbike.pl) Z góry dziękuję za wszystkie propozycje.
Gość Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 Jeśli nie mieszkasz w górzystym czy pagórkowatym terenie to szukałbym czegoś bez przerzutek z przodu. Zwróć też uwagę na odpowiedni rozmiar.
Reteh123 Napisano 25 Stycznia 2023 Autor Napisano 25 Stycznia 2023 Teren raczej płaski, mógłbyś coś polecić?
chudzinki Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 @Reteh123, w Decathlonie jest pozbawiony uginacza https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-500-niska-rama/_/R-p-305054?mc=8601841&c=Szary, ale jego jedyną chyba zaletą jest waga (ok. 3 kg lżejszy od tego Krossa). Napęd 1x9 może być dla niektórych zaletą.
Gość Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 Trochę powyżej budżetu, ale myślę, że też wart rozpatrzenia: https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-giant-attend-rs-3-lds-2023 Bez przedniej przerzutki, hamulców tarczowych i przedniego amortyzatora będzie na pewno prostszy w utrzymaniu. Niemniej jednak lepszy stosunek funkcjonalności do ceny będzie miał Kross. Oponka 42 mm Kross-a też będzie bardziej uniwersalna od 38 mm tego Giant-a.
Reteh123 Napisano 25 Stycznia 2023 Autor Napisano 25 Stycznia 2023 A może całkiem inny typ roweru? Np. cross z wyposażeniem albo coś podobnego? Ma to sens?
chudzinki Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 A co chcesz osiągnąć? Pozycję bardziej wyprostowaną czy pochyloną? Prądnica jest Ci potrzebna czy wolisz oświetlenie bateryjne? Czym teraz jeździsz? Do crossa można oczywiście dołożyć błotniki, ale żeby osiągnąć taką ochronę przed wodą jak w trekkingu bardzo często wiążę się to z jakąmś mniejszę lub większą przeróbką i nie ukrywajmy tego - wizualnie będzie ciężko uzyskać to co w trekkingu. Wszystko zależy od tego na czym Tobie najbardziej zależy...
Gość Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 Jeśli potrzebujesz rower z błotnikami i bagażnikiem to bierz taki, które już to wyposażenie posiada. Zawsze łatwiej jest je zdjąć, niż później dopasowywać. Tak jak wspomniał @chudzinki, dodawanie takich akcesoriów później może się odbić na estetyce roweru.
Reteh123 Napisano 25 Stycznia 2023 Autor Napisano 25 Stycznia 2023 Godzinę temu, chudzinki napisał: A co chcesz osiągnąć? Pozycję bardziej wyprostowaną czy pochyloną? Prądnica jest Ci potrzebna czy wolisz oświetlenie bateryjne? Czym teraz jeździsz? Do crossa można oczywiście dołożyć błotniki, ale żeby osiągnąć taką ochronę przed wodą jak w trekkingu bardzo często wiążę się to z jakąmś mniejszę lub większą przeróbką i nie ukrywajmy tego - wizualnie będzie ciężko uzyskać to co w trekkingu. Wszystko zależy od tego na czym Tobie najbardziej zależy... Dopytałem dziewczyny i jeśli chodzi o pozycję to wyprostowana, lekkie pochylenie też będzie ok i oświetlenie na baterię. Aktualnie ma rower typowo „miejski” więc szukamy czegoś bardziej uniwersalnego, co nada się też do dłuższej jazdy. Polazałem jej tego Elopsa, ale wizualnie jej nie odpowiada. Mógłbyś zaproponować jeszcze coś innego?
Gość Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 Może Unibike? https://www.unibike.pl/trekking.html
charlie1986 Napisano 25 Stycznia 2023 Napisano 25 Stycznia 2023 Jeśli zdecydowałbyś się na unibika to fajnym wyborem będzie flash lds eq za 2200 można go wyrwać
chudzinki Napisano 26 Stycznia 2023 Napisano 26 Stycznia 2023 15 godzin temu, Reteh123 napisał: jeśli chodzi o pozycję to wyprostowana, lekkie pochylenie też będzie ok Jeżeli teraz jeździ (jak na stołku) mieszczuchem i nie ma możliwości pożyczyć na kilka godzin innego roweru żeby się przekonać co do pozycji to proponuję trekkinga (choćby z pierwszego postu) lub crossa od Unibike. To będą najbezpieczniejsze rozwiązania. Bardzo uogólniając - większość innych crossów będzie miała bardziej pochyloną pozycję. Oczywiście wszystko, no prawie wszystko, da się dopasować jak ktoś ma jakieś pojęcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.