Skocz do zawartości

[Napęd] Budżetowy napęd do retro gravela


ShanDiesel

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

w ręce wpadła mi rama od Treka Multitracka 750 z lat 90tych z cr-mo True Temper. Zupełnie przypadkiem mam pasujące kółka i trochę zbędnych rurek. Pomyślałem że zbuduję sobię z tego takiego śmieciowego retro gravela (z szosowym barankiem ofc), którego zostawię w domu u rodziców, co by mieć opcję wyskoczenia na jakąś małą przejażdżkę;) 

 

Generalnie jak wspomniałem mam praktycznie wszystkie klocki poza oponami i napędem. Pytanie dotyczy tego drugiego.

Macie jakieś pomysły jak najtaniej zbudować sensowny napęd 1x ileś? 8 biegów i w górę, z przodu blat 40/42t, kaseta 11 - 40/42t, mile widziana przerzutka że sprzęgłem. 

W głowie mam trzy pomysły. 

1. Mam klamki szosowe do single speed  (tylko hamulce). Do tego przerzutka 10rz że sprzęgłem (najtańsza chyba będzie Deore 10 rz Shadow+, oznaczenie bodaj m6000), korba ht2 z chińską zębatką NW, kaseta kaseta cs-m4100, bar end shifter od microshifta. Nie mam żadnego doświadczenia z bar end shifterami, wobec czego nie wiem czy to wygodne/bezpieczne...

2. Z tego co kojarzę to do 9rz komponenty Shimano są kompatybilne pomiędzy szosa - MTB. Prawa klamkomanetka 9rz (jakaś Sora ?), kaseta od Sunrace reszta jak w opcji 1.

3. Zakup całej grupy z AliExpress xD. Sensah SRX Pro 11s zbiera niezłe recenzje, a cała grupa, włącznie z korba i miskami suportu kosztuje około 1000 zł. Wiem, że egzotyka, ale doświadczenie podpowiada mi, że używanie komponentów jednego producenta / z jednej grupy pozytywnie wpływa na kulturę pracy napędu.

Generalnie priorytetem jest niska cena. Przypominam, że napęd musi być "kompatybilny" z szosowym barankiem;) 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich obserwacji:

- 1.ani to wygodne ani bezpieczne,  wygodniejsza i bezpieczniejsza jest  manetka mtb zmotana z mocowaniem ISPEC z obejmą na 31.6 (bo zmieniasz biegi trzymając rękę na posiomej rurze, nawet na dołkach masz jakąś  kontrolę, jakbyś trzymał prostą kierownicę mtb)  , wtedy mocujesz ją przy samym mostku na zgrubieniu kiery szosowej (biorąc pod uwagę oczywiście kierę pod taką średnicę mostka) sam tak praktykuję z niechęci do kupowania kolejnych klamkomanetek , aczkolwiek wygody klamkomanetek to nie zastąpi.

Takie rozwiązanie raczej bym stosował mając już takie części, jeśli masz coś kupować to pkt 2.

- 2.  szosowe klamkomanetki 10s Shimano  grają  z przerzutką tylną mtb 9s     , u mnie   działało to na klamkomanetkach 105-5600  i RD-M4000 Alivio  ,  z kasetą 10s  11-40. To Alivio ma na tyle mocną sprężynę że daje radę bez sprzęgła.  

 

          

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...