grabi75 Napisano 31 Sierpnia 2022 Napisano 31 Sierpnia 2022 Posiadam obecnie rower crossowy (stary lazaro V1) i trochę ogranicza mnie więc chciałbym nabyć drugi rower MTB jako bardziej uniwersalny, tak żebym na jesieni mógł wjechać do lasu i w błoto, ale też do tego lasu jakoś sensownie dojechać. Plan był taki żeby do 2500 się zmieścić, ale jeśli warto to dołożyć mogę do 3200. Mam 175 i prawie 100kg więc coś solidnego potrzebuję. Trochę gubię się napędach rowerowych w MTB. Teraz mam korbę 48/38/28 i najczęściej korzystam z największej zębatki a z tyłu mam 7 rzędowe tz500 14-28 ząbków i prawie najcięższy bieg w użyciu na prostych. Stąd moje pytanie jak czytać tę napędy względem prędkości na powiedzmy asfaltowej prostej? Myślałem o: - trek marlin 5 - unibike shadow/fusion - Kross level 2 lub 4 Który z nich ma najcięższy bieg? Który warto? Może coś za przeciw konkretnym modelom?
chudzinki Napisano 31 Sierpnia 2022 Napisano 31 Sierpnia 2022 Wrzucaj linki... Unibike`i znam i ich napęd jest bardzo uniwersalny. Najszybsze przełożenie to 40x11. Np. https://www.bikecalc.com
grabi75 Napisano 31 Sierpnia 2022 Autor Napisano 31 Sierpnia 2022 Ok Unibike Trek Level 4 Level 2 Tak na chłopski rozum to wydaję mi się że unibike najcięższy bieg ma, ale nie jeździłem i nikt nie da się przejechać z salonu nowym.
Loel Napisano 31 Sierpnia 2022 Napisano 31 Sierpnia 2022 Moze tutaj coś interesującego znajdziesz dla siebie https://conceptbike.pl/
chudzinki Napisano 31 Sierpnia 2022 Napisano 31 Sierpnia 2022 23 minuty temu, grabi75 napisał: Tak na chłopski rozum to wydaję mi się że unibike najcięższy bieg ma, ale nie jeździłem i nikt nie da się przejechać z salonu nowym. Zdecydowanie Unibike i nie patrz na pozostałe, bo z pewnością należysz do grona (bardzo) niskokadencyjnych.
grabi75 Napisano 31 Sierpnia 2022 Autor Napisano 31 Sierpnia 2022 Co do kadencji to raczej zgoda i stąd potrzeba "ciężkiego" biegu, a że z MTB tylko pożyczonym miałem do czynienia to nie mam porównania i dziwią mnie te korby. Np 1x z przodu albo ogólnie małe zębatki. Wiem że w terenie inaczej się na to patrzy, ale dla mnie musi być uniwersalny, bo trafi się np jazda po asfalcie 100km żeby na działkę w las jechać na weekend i się zamecze 🙂
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.