Gruff Napisano 21 Lipca 2022 Napisano 21 Lipca 2022 Dzień dobry, mam pytanie do doświadczonych....posiadam stary mechanizm korbowy shimano FCM- 311 tarcze 48/38/28 i z tyłu kaseta ośmiorzędowa. Przyszedł czas na wymianę zużytej kasety + łańcuch, środkowa tarcza mechanizmu korbowego również jest zużyta- zęby zjechane i od kilku miesięcy jeździłem wyłącznie na tej największej tarczy. Bardzo bym chciał zamienić stary mechanizm korbowy na nowy, ale jednorzędowy- jak to zrobić najlepiej? Czy dobór ilości zębów wpłynie na żywotność całości- skłaniam się do np.46zębów, czy takie rozwiązanie w ogóle ma sens? Nie chcę z przodu korzystać z przerzutek, jeżdżę po płaskim praktycznie sam asfalt.
Dokumosa Napisano 21 Lipca 2022 Napisano 21 Lipca 2022 Sens jest. Poszukaj korby z linią 50mm. Starsze (m7/8000) shimano bez literki B albo produkty alternatywne z Azji.
hawkeye Napisano 22 Lipca 2022 Napisano 22 Lipca 2022 Ja w podobnych warunkach założyłem FC-M4100-2, ale największa zębatka do tej korby ( narrow wide) jaką widziałem to 38T.
Dokumosa Napisano 22 Lipca 2022 Napisano 22 Lipca 2022 Ta korba (jak każda 2x) średnio nadaje się na 1x ze wzgl na offset na pozycji dyżego blatu.
hawkeye Napisano 23 Lipca 2022 Napisano 23 Lipca 2022 To racja, linia łańcucha wyszła około 52. Natomiast ja to robiłem z pełną świadomością, ten rower jeździ tylko po płaskim i głównie na 3-4 najcięższych biegach kasety. A i tak w sumie wszystko dobrze działa na całym zakresie. BTW ciężka ta korba w porównaniu do poprzedniej generacji. U mnie z zębatka 36t (około 60g) ma 860 g.
Dokumosa Napisano 23 Lipca 2022 Napisano 23 Lipca 2022 Bo poprzednia generacja (m6000) miała korby drążone (jak wyższe grupy). Obecna to regres (nie tylko pod tym względem).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.