Skocz do zawartości

[suport] Strzelanie po wymianie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno wymieniałem suport w Kross Evado. Założyłem Neco BSA 68 mm na kwadrat. Niestety chyba przy wkręcaniu korpusu pomyliłem sie i na siłę wkręciłem go tak, że był nieco krzywo. Wyszło to przy próbie wkręcenia elementu centrującego z lewej. Tak więc skręciłem jeszcze raz, tym razem oś ustawiła się dobrze, jednak po jakimś czasie suport zaczął strzelać. Wykręciłem dokładnie przeczyściłem gwint, posmarowałem i wkręciłem. Wkreciło się lekko, jednak po kilkudziesięciu km spokojnej jazdy strzały zaczęły powracać. Ale spotkałem po drodze znajomych lubiących szybką jazdę. Pro przejechaniu ok. 20 km szybkim tempem (ok. 30 km/h) strzały zniknęły. Ale obawiam się że znowu powrócą. Podejrzewam, że oba elementy suportu najpierw się poluzował, bo gwint w mufie jest uszkodzony a pod wpływem intensywnego kręcenia korbami dokręciły się. I co teraz? Może wykręcić znowu suport, umyć gwinty rozpuszczalnikiem i przesmarować przed wkręceniem klejem do gwintów? Np. niebieskim o średniej sile? Czytałem na forum poradę że można też posmarować gwint mufy płynnym metalem JB Weld, a potem nasmarować gwint suportu smarem i dokręcić. Wtedy żywica naprawi gwint mufy, a smar umożliwi późniejszy demontaż. Chociaż z drugiej strony ten klej wytrzymuje temperaturę do 316C, więc pewnie podgrzanie mufy palnikiem umożliwiłoby wykręcenie suportu. I co tu zrobić?

Napisano

A jak niby kręcenie korbą miało dokręcić gwint?

Miski plastikowe czy metalowe?

Neco to szajs i dziwie Ci się że to kupiłeś. Ile zaoszczędziłeś w stosunku do Shimano? 10 zł?

Napisano

Całość metalowa. Dlaczego uważasz, że Shimano z tej półki cenowej ma byc lepsze? Od lat stosuje te suporty w 2 rowerach i dopiero teraz pojawił sie opisywany problem

Napisano

Bo jak kupujesz Shimano, to masz pewność jakości produktu. Neco to jedne z tańszych komponentów.

A patrzyłeś na gwint? Wygląda na zniszczony?

Napisano
Cytat

Bo jak kupujesz Shimano, to masz pewność jakości produktu.

Good joke ;)

suport SLX/XT BB-MT800 + korba SLX FC-M7100 strzela jak z karabinu. Wyjmowany i smarowany już kilka razy, bez rezultatu.

 

Napisano

To w takim przypadku zastanów się jaka jest przyczyna. Według mnie wadliwa rama, a nie suport czy korba.

Napisano

rower ma już ok. 33 tys km. Myslisz, że rama jest zgięta albo peknięta?

 

Napisano

To powyżej nie odnosiło się do Twojego problemu, bo HT2 to inna konstrukcja.

Napisano

Wykluczasz, a ja Ci piszę że to suport w pakiecie i ten do HT2, to są różne konstrukcje. To co nie ma znaczenia w pakiecie, zaczyna mieć w HT2.

Napisano

Nawet jeśli gwint z jednej strony mufy jest częściowo uszkodzony, to po prostu ta strona może się luzować z większym przebiegiem kilometrów, i dopiero może zacząć strzelać jak dostanie luzu, ale nie od razu po skręceniu i wejściu na rower.

Napisano

Też tak sądzę.

Strzelanie to po prostu ruch elementów + zanieczyszczenia lub brak smaru między dwoma powierzchniami.

 

Napisano

No ale po co? Smar i odpowiednia siła dokręcenia.

Dowalisz klej, trochę się zapiecze i dopiero będzie problem. Zresztą, nie trzeszczy to zostaw.

Napisano

Wykręciłem lewą części suportu i gdy łapałem za oś i odchylałem ją, to czułem luzy promieniowe. Wkręciłem też na próbę zupełnie nowy suport (kupiłem na zapas) i było to samo. Po zasięgnięciu rady w pewnym warsztacie zaaplikowałem klej firmy K2 https://k2.com.pl/produkty/k2-klej-anaerobowy-srednia-sila-50-g

Oczywiście najpierw dokładnie przetarłem gwint i mufy i suportu (tego, który przejechał już ok. 200 km) rozpuszczalnikiem i zostawiłem do wyschnięcia. Zobaczymy co będzie dalej :) Zdam relację.

Napisano

Z tą osią to normalne. Druga miska dopiero stabilizuje pakiet.

Zdajesz sobie sprawę, że jeżeli nawaliłeś tego więcej niż trochę, a klej K2 działa, to będziesz miał przechlapane z odkręcaniem? 

Napisano

Pożyjemy zobaczymy. Kleje niebieskie o średniej sile mają w opisie info, że da się odkręcić połaczenie gwintowe. A jeśli będą opory to mozna podgrzać - tu akurat o kleju czerwonym czyli najsilniejszym - podgrzać połączenie na kilka minut do 250C. Najwyżej trzeba będzie od dołu potem polakierować,ale rower ma już swoje lata i przebieg :)

https://www.frasersdirectory.com/redwire/right-way-remove-a-high-strength-threadlocker-146972014442/

resztki kleju mozna zmyc acetonem

https://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/914155-how-remove-dried-blue-threadlocker-any-suggestions.html

 

Ale jeszcze może zadzwonię i spytam producenta kleju K2

Napisano

Przejechałem 80 km. Cisza :) Rower działa jak powinien :)

  • 3 miesiące temu...
Napisano

No i niestety wygląda na to, że suport do wymiany. Zwykłe odkręcanie nawet po nałożeniu długiej przedłużki na klucz nic nie dawało. Pomogło dopiero podgrzanie płomieniem lutownicy gazowej przez ok. 5 minut mufy dookoła. Klej puścił :). Teraz zastanawiam się jaki suport załozyc, bo mi sie nie uśmiecha powtarzanie tej operacji co 2 kkm

Napisano

No nie wiem, może trzeba było posłuchać i kupić Shimano?

Z klejem też się uparłeś. 

Napisano

No ale co, nie ma tam gwintu zupełnie, suport kręci się luźno czy co?

Napisano

Ja tu nie widze nic szczególnego.

Odpowiedz na moje pytania powyżej.

Napisano

No nie, wkręcałem jeszcze ten stary i pod koniec idzie bardzo ciężko, mimo że jeszcze z 1mm mógłby wejść w mufę . Nie próbowałem na siłe, bo się boje zerwać gwint

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...