Mcruxx Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 Dzień dobry. Proszę o pomoc w doborze roweru. Moje wymiary to 192cm/95kg. Wolałbym jeździć w bardziej wyprostowanej pozycji niż pochylonej. Będę śmigać 60% miasto-asfalt,ścieżki/ 40% teren-typu las, polne ścieżki. Czasami będę chciał jeździć z dzieckiem w foteliku tego typu: https://www.rowerystylowe.pl/p-2950/fotelik-rowerowy-bobike-junior-do-35-kg (pytanie czy do każdego crossa będzie on pasował ? ) Przymierzałem się do zakupu roweru Vellberg 5.2 bo ma fajny stosunek cena/jakość wg. opinii i dobre podzespoły typu deore ale patrząc na to, że prawie od roku jest niedostępny będę musiał poszukać czegoś innego. Zależy mi na tym, żeby rower był solidny i żebym za chwilę nie musiał wsadzać pieniędzy w jakieś naprawy. Chciałbym oscylować wokół 2000zł ale często obserwuję, że polecacie np. rower Unibike Crossfire, który jest o kilka stówek droższy ale jeśli rzeczywiście jest różnica klas i solidności to byłbym wstanie rzucić się na coś droższego tego typu. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi i propozycje wokół czego się rozglądać.
MikeSkywalker Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 Nic przy tym Vellbergu nie piszą o kołach, mogą być kiepskie, a przy Twojej wadze to ma znaczenie. Z Unibike spokojnie poradzi sobie Flash, a kosztuje właśnie tyle ile chcesz wydać. Tylną przerzutkę możesz sobie zmienić nawet na używaną Deorkę skoro zależy Ci na niej. Reszta będzie w zupełności wystarczająca. Przeskok w przypadku Crossfire jest, osprzętowy, ale jeśli chodzi o trwałość na lata będzie zbliżona.
Mcruxx Napisano 25 Marca 2021 Autor Napisano 25 Marca 2021 Dziękuję. A jak będzie z pozycją za kierownicą w tym Flashu? w miarę wyprostowana? Mogę zaryzykować tę przerzutkę, która jest w oryginale a jak będzie słaba to ewentualnie wymienić- pytanie ile taka używana deorka może kosztować? a coś z innych modeli? i czy ten fotelik we wszystkich modelach będzie możliwy do zamontowania?
MikeSkywalker Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 Wyprostowana, to jeden z tych bardziej "rekreacyjnych" crossów, do tego masz regulowany mostek więc można sobie kierownicę ustawić jak się chce. Używana Deorka to koło stówki, przerzutki na 8/9 biegów nie są drogie. Fotelik zamocujesz bez problemu. I w Vellberg, i we Flashu, bo linki idą dołem. Problem jest wtedy jak w miejscu optymalnego montażu jest mocowanie pancerza. Co do innych propozycji - przejrzyj forum, tematy o crossach z przedziału 2-3 tys. złotych przewijają się często.
Mcruxx Napisano 25 Marca 2021 Autor Napisano 25 Marca 2021 Dzięki. a opłaca się brać tego Flasha w tej wersji z bagażnikiem i błotnikami czy samemu to montować lepiej? i co powiesz o tym: https://allegro.pl/oferta/nowy-corratec-cross-alu-lite-rst-deore-lx-10515238285 ?
MikeSkywalker Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 Opłaca się, jeśli potrzebujesz wszystkiego. Ale i tak na czas montażu koszyka z bagażnikiem trzeba się będzie rozstać a w tym Flashu bagażnik i błotnik tylny są ze sobą "połączone" tzn. błotnik jest elementem nośnym bagażnika. Więc nie da się jednego z tych elementów zdemontować. Ten Corratec - nie wiem, nie znam zupełnie tego sprzętu, ale na pewno wiekowy, skoro z Deore LX i na v-brake. Może ktoś z jakiś zapasów wyciągnął. Nie przekonują mnie w nim rurki tylnego trójkąta które są przyspawane do podsiodłowej trochę niżej niż w Unibike i większości rowerów crossowych, lepiej mieć więcej "gołej" rury podsiodłowej żeby mieć możliwość zamocowania fotelika tam gdzie trzeba.
Mcruxx Napisano 25 Marca 2021 Autor Napisano 25 Marca 2021 Dopytam bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeśli będę montował fotelik dziecięcy to będę się musiał pozbyć bagażnika ? Nie da rady go umieścić na bagażniku? Przepraszam za upierdliwość ale jestem zielony. A Ty zauważasz rzeczy, które mogą być istotne przy użytkowaniu...
MikeSkywalker Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 Da radę, ale to gorsze rozwiązanie - fotelik mocowany bezpośrednio na ramie, na prętach ma lepszą amortyzację. Ten który podlinkowałeś też jest mocowany bezpośrednio na ramie (a może potrzebujesz takiego, nie wiem, w każdym razie Hamax - popularny i solidny rekomenduje swoje do 22kg wagi dziecka) i nawet jeśli dasz radę zamocować go nad bagażnikiem to lepiej się go pozbyć - im fotelik niżej tym środek ciężkości niżej i tym lepiej jedzie się takim rowerem. Owszem, czasem ciężko to pogodzić, niektórzy raz wożą fotelik a drugim razem sakwy, potrzebują bagażnika, więc jest możliwe żeby został (fotelik na bagażnik albo akcesoryjne, długie pręty które podniosą fotelik ponad bagażnik) ale jeśli można z tego zrezygnować to tak bym zrobił. Według mnie foteliki na bagażnik raz że zapewniają dziecku gorszą amortyzację a dwa mam mniejsze zaufanie do ich systemu mocowania niż do uchwytu mocowanego bezpośrednio do ramy i wpinanego fotelika na prętach. Myślę że na początek, jak będziesz jeździł głównie z fotelikiem można do Unibike czy innego roweru dokupić pełne błotniki, bo to fajna sprawa, a potem zamontować bagażnik na wożenie ekwipunku na wycieczki, jak dziecko przesiądzie się na swój rowerek.
Mcruxx Napisano 26 Marca 2021 Autor Napisano 26 Marca 2021 No ja właśnie będę musiał użyć tego cięższego fotelika (do 35kg) bo młody już ma 22kg także jest na granicy i wolę nie ryzykować. Kurczę zacząłem się za tym Flashem rozglądać i jest słabo z dostępnością. a co powiesz o tych modelach: 1. http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-quantum-v4-men-2020_pid=260 (podobno ma być w kwietniu dostępny) 2. https://wheeler.com.pl/product-pol-793-WHEELER-CROSS-6-2-Meski.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping 3. https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-meski-scout-escape-crosser-58-9287719674 (nie wiem czy ma regulowany wspornik kierownicy?)
MikeSkywalker Napisano 26 Marca 2021 Napisano 26 Marca 2021 Flash będzie - ale w necie mało nim handlują, więc popytałbym po dystrybutorach w Twojej okolicy. Jeszcze się na pewno pula rowerów nie skończyła. Lazaro - nic nie piszą o szprychach, jak dali kiepskie to koła też kiepskie a to przy mocnym obciążeniu tyłu ma znaczenie. Wheeler - słabo wypada, do tego hamulce v-brake. Scout podobnie. Tarczówki są teraz na tyle tanie i na tyle poprawiają skuteczność hamowania/bezobsługowość że warto je mieć.
Mcruxx Napisano 26 Marca 2021 Autor Napisano 26 Marca 2021 NIestety lokalni dystrubutorzy nie mają. Znalazłem tego Flasha ale niestety 200km ode mnie. I tak się zastanawiam: co radzisz? Zadzwoniłem do sklepu i w przypadku ewentualnego zgłaszania czegoś na gwarancję musiałbym odsyłać cały rower, ewentualnie dany element. Jak patrzysz na taki temat? Lepiej nie bawić w zakup roweru na odległość czy nie przejmować się tym bo ze sprzętem zacznie się coś dziać (znając życie) po upłynięciu gwarancji? Jak myślisz?
MikeSkywalker Napisano 26 Marca 2021 Napisano 26 Marca 2021 Nic się nie będzie działo, to nie elektronika której programują zużycie po dwóch latach. Owszem, może się coś trafić co wyjdzie na gwarancji, ale to się zdarza we wszystkich rowerach i tym bym się nie przejmował. Mogą po jakimś czasie cieknąć hamulce, ale to też zdarza się rzadko. Inne usterki są naprawdę rzadko. Grunt to podrzucić im rower na przegląd gwarancyjny, jak trochę pojeździsz, żeby wszystko sprawdzić. Zupełnie bym się nie przejmował zakupem na odległość bo to solidne rowery i na lata.
Mcruxx Napisano 26 Marca 2021 Autor Napisano 26 Marca 2021 A jeśli jakiś sklep godzi się na to, że po sprzedaży internetowej zrobię ten przegląd gwarancyjny w autoryzowanym serwisie w swoim mieście to chyba wtedy będzie ok? Tylko pewnie wtedy dodatkowo płacę za taki przegląd?
MikeSkywalker Napisano 26 Marca 2021 Napisano 26 Marca 2021 Tak, zgadza się, będzie okej. Tylko że taki serwis może policzyć za ten przegląd jakiś procent wartości roweru - Unibike ma taki zapis. Jest określona maksymalna kwota więc zależy to od nich ile policzą. A skoro masz w pobliżu dealerów Unibike to nie mogą zamówić, nawet za jakiś czas?
Mcruxx Napisano 26 Marca 2021 Autor Napisano 26 Marca 2021 Znalazłem 3 u mnie. Jedni zamknięci (pewnie przez pandemię). W drugim powiedzieli mi, że mają tylko damskie a męskie nie wiadomo kiedy będą mieli - wygląda na to, że są zdani na to co unibike im zaproponuję. A w trzecim to orientacyjnie mają dostać lipiec/sierpień 😅. Nie jestem za bardzo w temacie ale wydaję mi się, że takie sklepy w nosie mają, żeby dla pojedynczego klienta ściągać rower. Wiesz: sklep ma pełno rowerów od innych producentów. Czasy mamy takie, że jest taka dostępność a nie inna to wiedzą, że klient, który przyjdzie z ulicy weźmie to co mu wcisną- tak mi się wydaję. A powiedz mi jeszcze: a co jeśli by w ogóle olać ten przegląd gwarancyjny? Stracę gwarancję po prostu? Ona pewnie jest na 2 lata? I pewnie na ramę z 5 ?
MikeSkywalker Napisano 26 Marca 2021 Napisano 26 Marca 2021 Nie wiem jak wyglądają zapisy w tegorocznej książeczce, jak ma się to do przepisów itd. Tak czy inaczej, kupując nowy rower przysługuje Ci dwa lata rękojmi więc masz spokój jak wyjdą jakieś wady. Ale dzieje się to na tyle rzadko że mało kto w ogóle zwraca na to uwagę. Kup zdalnie, a przegląd pewnie ogarniesz lokalnie, jak dobry serwis to do stówki to zrobi.
Mcruxx Napisano 27 Marca 2021 Autor Napisano 27 Marca 2021 Rower zamówiony. Bardzo mi pomogłeś. Dzięki serdeczne! A taki offtop: pisałeś wcześniej o tych pełnych błotnikach: to są te ze wspornikami prawda? Te plastikowe (opływowe) jakoś tak bardziej wizualnie pasują mi do crossa ale pewnie nie są równie skuteczne? Nie będzie chyba problemu z montażem pod fotelikiem? (chociaż myślę czy już fotelik sam w sobie nie jest trochę błotnikiem ale to pewnie błędne myślenie 😄)
MikeSkywalker Napisano 27 Marca 2021 Napisano 27 Marca 2021 Tak, pełne ze wspornikami. Nie wiem jakie "opływowe" masz na myśli np. SKS Beavertail? dla mnie to półśrodek, zapewnia suche plecy i nic poza tym - woda leje się na korbę, moczy buty, cały napęd brudzi piach itd. Pełny tylny błotnik jest znacznie lepszy bo wszystko przerzuca poniżej linii suportu. No i nie telepie się. Jakimś rozwiązaniem są błotniki "MTB' z prętem, typu SKS Velo 55. Kwestia tego ile jeździ się w deszczu, po deszczu, po jakimś błocie itd. Druga kwestia - teoretycznie takie błotniki jak wyżej można łatwo zdjąć - ale w praktyce znam garstkę osób które tak robią. W większości są na rowerze cały czas. I każde zamocujesz bez problemu pod fotelikiem. Zaleca się żeby siodełko było ok. 10cm nad kołem, więc z błotnikiem trzeba dać 10 cm ponad niego - prętów wystarczy.
pszczak0 Napisano 28 Marca 2021 Napisano 28 Marca 2021 A jakie błotniki byś polecił do mego nowego nabytku który zakupiłem dodam że w czasie deszczu nie jeżdzę chyba ze złapał by mnie na drodze - takie pełne z drutami czy coś innego co pozwalało by zachować czystosć w miarę możliwości , na stronie fabrycznej Unbike jest tego mnóstwo może coś polecisz ?? https://allegro.pl/oferta/unibike-crossfire-gts-czarno-zielony-rama-17-10534414798?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications-buyercart&snapshot=MjAyMS0wMy0yNVQxNToyMDo1MS41OTdaO2J1eWVyO2EyMmMwN2Q3NWU3YzNiMDFmZmMzNWI2M2YxYTk4MmE5Njc4MGQyNzY1ZTM3MmM5MDA0Y2E2ZDUxYTVkMjU3ZmQ%3D To jest mój zakup .
MikeSkywalker Napisano 28 Marca 2021 Napisano 28 Marca 2021 Ten konkretny z aukcji? Bo to 17-tka a to na Ciebie o dwa rozmiary za mało Ja jestem fanem błotników pełnych, więc takie polecę. Najtańsze i solidne https://velo.pl/akcesoria/blotniki/sks-germany/atb-60-routing-42-routing-46 Ewentualnie coś takiego https://velo.pl/akcesoria/blotniki/sks-germany/velo-47-trekking bo jakby się telepały możesz dołożyć pręty.
pszczak0 Napisano 28 Marca 2021 Napisano 28 Marca 2021 Tak konkretny rower z linka( podpiołem sie pod temat) - zadałem pytanie bo temat podobny a mam 170cm wzrostu więc myślę ze 17 będzie OK
MikeSkywalker Napisano 28 Marca 2021 Napisano 28 Marca 2021 Będzie jak najbardziej. Rekomendacje bez zmian - albo opcja pełna, albo półpełna (z opcją prętów) albo całkiem bez nich, Beavertail.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.