Skocz do zawartości
Michalkuu

[mostek] odkręcająca się śruba

Rekomendowane odpowiedzi

Michalkuu

Cześć,

Posiadam już wysłużony rower crossowy Kellys Axis. W związku z faktem, że ostatnio pobolewały mnie plecy, postanowiłem trochę zmodyfikować pozycję i zmienić kąt, tak aby kierownica była wyżej. Po odkręceniu śruby zaznaczonej na zdjęciu i podniesieniu kierownicy dokręciłem ją ze średnią siłą (mogłem dużo mocniej). Po jakichś 3km, drodze gruntowej i kilku dziurach kierownica stała się luźna (opadła na sam dół i mogłem nią poruszać do góry i na dół). Na szczęście nie jechałem szybko i nic się nie stało. Stwierdziłem, że zbyt słabo dokręciłem śrubę. Ustawiłem wszystko na nowo i dokręciłem na maksa przy pomocy narzędzia wielofunkcyjnego Topeak Mini 20 Pro. Jednak w tym przypadku dźwignia była bardzo krótka (używając normalnego klucza imbusowego z pewnością dało się dużo mocniej). Ruszyłem dalej pełen obaw. Po przejechaniu 90km już pod samym domem historia się powtórzyła, śruba znowu się nieco odkręciła i kierownica opadła. W domu ustawiłem wszystko na nowo i dowaliłem na maksa normalnym długim kluczem imbusowym. Nie wiem, co będzie dalej, ale boję się, że historia się powtórzy i spowoduje niebezpieczeństwo. Czy to normalne i śruba ta musi być tak mocno dokręcona? Gwint śruby wygląda ok. Może coś uszkodziłem w całym tym mechanizmie zbyt mocno od razu dokręcając? Na zdjęciu przykładowy mostek z internetu, nie konkretnie mój model.

Pozdrawiam

P.S. po zmianie kąta plecy prawie przestały boleć :D

mostek.jpg

Edytowane przez Michalkuu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Jeśli gniazdo śruby nie jest obrobione, to dokręcając nie zepsułeś, można próbować na klej do gwintów, ew. lakier do paznokci skręcić tak maksymalnie do 15 Nm, mostek puszcza jak śruba się luzuje, więc mocniej nie trzeba.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Śrubę, którą wskazałeś tylko poluźniasz, a główną robotę ( po poluzowaniu ) robi śruba wskazana zieloną strzałką. To ona odblokowuje ruch mostka, całą regulację. Po ustaleniu właściwego położenia dokręcasz zieloną i czerwoną.

mostek.jpg

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michalkuu

Dzięki za odpowiedzi!

@SoloTM to zdjęcie dodałem tylko poglądowo i nawet nie zwróciłem uwagi, ale w moim mostku nie ma tej śruby, którą zaznaczyłeś na zielono :o

Rozkręciłem raz jeszcze, śruba ma gwint ok, ten 'dekiel' z gwintem wewnętrznym z drugiej strony też wydaje się ok. Ustawiłem jeszcze raz pod siebie i skręciłem, a jak znowu się zluzuje, to spróbuję na lakier do paznokci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Ja akurat mam model analogiczny do tego na zdjęciu, i ta zielona śruba też się luzuje, tak co 200 km, więc bez kleju to obstawiam, że historia się powtórzy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×