Skocz do zawartości

[Klamkomanetki] ustawienie klamkomanetek na kierownicy


a4ry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Próbuję się zdoktoryzować z ustawienia klamkomanetek i znaleźć maksymalnie wygoda pozycję.

Można milimetr po milimetrze próbować ale odwijanie tego kilkanaście razy średnio mi się uśmiecha. 

Chciałbym znaleźć jakąś referencję.

U siebie zawsze miałem i mam ustawione wg szkoły na górze płasko, wygląda to tak:

zremftniu4nc.jpg

W sieci większość ustawień, a przynajmniej filmików z tym jak to robić, bazuje na łapaniu punktu zero od dołu kierownicy, czyli tak:

pgyzcypd22q8.jpg

Oczywiście są jeszcze teorie o ustawieniu klamkomanetki referując się do ręki ale te do mnie najmniej trafiają.

Pytania:

Jakie są Wasze doświadczenia co do tych sposobów? Poprzednie klamkomanetki miałem duże w części przedniej i dawały pewny chwyt, szczególnie w terenie. Clarisy są dość delikatne i zastanawiam się czy przesuniecie ich jak na foto dwa nie jest czasem dobrym pomysłem.

Ktoś próbował obydwu sposobów i może się wypowiedzieć o ergonomii jednego i drugiego?

Czy sama kierownica powinna być ustawiana jak najbardziej poziomo? Pytam bo widuje się na zdjęciach ustawienie klamkomanetek wg sposobu dwa, a później wypłaszczeniem ich pochyleniem kierownicy do przodu. Zastanawia mnie ergonomia takiego ustawienia.

Napisano

1. Kierownice mają różne kształty

2. Kierownice mają różne dropy

3. Są różne modele (długości) klamkomanetek

Więc jak ustawić klamkę względem dolnej części skoro np. przy dropie 150mm wyjdzie totalnie "przed kierownicą"? 

Napisano

Ja lubię jak jest na płasko z kierownicą. Chociaż w sumie na zdjęciu wygląda że jest trochę do góry. Daje to pewny chwyt, niejako można zablokować ręce, a co za tym idzie też ciało pomiędzy siodełkiem i kierownicą.
Ważne też jest odchylenie klamek od dolnego chwytu, żeby łatwo było hamować i zmieniać biegi, ale nie za blisko, żeby nie przytrzasnąć sobie paluchów hamując w górnym chwycie.

115752318_733565080550992_7500559099442808150_n.thumb.jpg.18ca8cdb7f02b0c89ec0154ddc6762ab.jpg

Napisano
6 godzin temu, Mihau_ napisał:

1. Kierownice mają różne ....

To wszystko się zgadza ale zobacz jak pokazują ustawienie na YouTube . Nawet na kanale parktoola w ten sposób ustawia gość klamki. Jedynie na jednym w dodatku polskim kanale mowa jest o płaskim ustawieniu klamek. Na stronach opisowych zmowu dominuje zasada pod rękę .

Dziwne to wszystko.

EPER, u Ciebie jakbym nie patrzył to tez referencja jest dół. Muszę spróbować tego ustawienia bo jak sobie tak jeżdżę i obserwuje jak ręce się układają to wydaje się to najbardziej ergonomiczne ustawienie , lekko w górę .

Mam wrażenie że płaskie ustawienie wymusza najbardziej podparcie na wyprostowanych rękach i czuje ze przez to bardziej pracuje , spinam kark. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ustawione, pojeżdżone ...

Referencja dół...

Jest zdecydowanie wygodniej i zdecydowanie pewniej.

Drobne klamki Claris nie zapewniają pewnego podparcia w części przedniej i zabieg z uniesieniem dał sporą poprawę. Nie ma się wrażenia że kierownica wymyka się. Jeżeli chodzi o wygięcie nadgarstków, również jest OK i mam wrażenie, że ręce lepiej się na nich odnajdują.

W między czasie jeszcze trafiłem na ten film:

Niby kanał znam ale jakoś nie wpadłem na pomysł, że w tym filmie może być mowa o ustawieniu klamkomanetek.

Jest w nim, że klamkomanetki powinny być ustawione pod kątem 14-15*. Jeżeli dobrze rozumiem to ten kąt ma być z linią poziomą. Czy też tak to rozumiecie?

 Zaburza to trochę moją dotychczasową koncepcję całkowitego poziomu ale po zmianie na obecne ustawienie skłaniam się, że coś w tym jest.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...