Gość Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 We współczesnych rowerach są elementy wykonane z aluminium. Np. ramy, haki przerzutki, bagażniki. Jak wiadomo pekniete elementy aluminiowe łączy się za pomocą spawania w osłonie argonowej i powinni to robic fachowcy posiadajacy odpowiedni sprzęt. Ale co jesli np. jest niedziela, chcemy jechac na wycieczką a tu okazuje się, że mamy pęknięty hak przerzutki? Znalazłem w necie trochę info o lutowaniu aluminium. Zarówno lutem twardym jak i miękkim. http://mslonik.pl/rowery/technika/tworczosc-wlasna/917-lutowanie-aluminium http://www.forum-trioda.pl/viewtopic.php?f=8&t=16222 http://alumweld.pl/index.php?route=product/category&path=59 Są też kleje do aluminium, ale szczerze mówiąc wątpię czy się do czegoś nadają - przynajmniej te tańsze. Kleje przemysłowe są bardzo drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 No i jakie jest pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 21 minut temu, Danuel napisał: Na kogo głosować? Na poważne to jeśli już, to czy ktoś z forumowiczów lutował aluminium i jak to wyszło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 Hak przerzutki to polecam mieć zawsze zapasowy to nawet na trasie można go wymienić w parę minut. Naprawianie każdej innej części raczej nie ma wielkiego sensu, a ram to się nawet spawać nie poleca/opłaci, bo bez późniejszej obróbki cieplnej pewnie i tak pęknie zaraz obok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 Jak ktoś ma umiejętności i sprzęt to niech spawa - chociaż z tego co pamiętam z mojej roboty w firmie, w której spawali, to zawsze był problem ze spawaczami aluminium. Musi to nie być taka prosta sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 32 minuty temu, seraph napisał: Naprawianie każdej innej części raczej nie ma wielkiego sensu, A bagażnika? Peknięty pręt Al moze daloby się połaczyc za pomocą złączek kablowych (do środka dac trochę kleju epksydowego i zaprasować) https://www.asaj.pl/zlaczki-tulejki-kablowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 4 minuty temu, Danuel napisał: zawsze był problem ze spawaczami aluminium. Musi to nie być taka prosta sprawa. Nie prosta, a do tego opary i pył aluminiowy są wyjątkowo toksyczne, więc mało kto się w ogóle chce w to bawić nawet jeśli ma gwarantowane spełnienie wszystkich wymogów bezpieczeństwa. Pręty bagażnika są często rurkami, więc po wstawieniu w środek jakiegoś drutu myślę, że to akurat można w miarę pewnie polutować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2020 W dniu 23.06.2020 o 11:43, seraph napisał: Nie prosta, a do tego opary i pył aluminiowy są wyjątkowo toksyczne, więc mało kto się w ogóle chce w to bawić nawet jeśli ma gwarantowane spełnienie wszystkich wymogów bezpieczeństwa. Jeszcze dla informacji taki temat z archiwum https://www.forumrowerowe.org/topic/104598-rama-lutowanie-twarde-ramy-aluminiowej/ I coś o klejeniu. https://ogar900.moto-4t.pl/Poradniki/Spawanie_na_zimno.html z tym, że to tekst z 2014 r. zas obecnie może być inaczej. Z doświadczenia wiem, że jakość wielu produktów bardzo się pogorszyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.