Skocz do zawartości

[Korba] FSA Comet 1x, forged 2-piece, 38T


elmiecio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam rower BREEZER RADAR CAFE 2019 SHIMANO DEORE 1X10 z korbą FSA Comet 1x, forged 2-piece, 38T,czy ja mogę zwiększyć w tej korbie zębatkę na 40 lub 42 ?. Chcę poprawić szybkość roweru. Jeśli tak to na jaką ( mile widziany link) i jak to zrobić? 

Pozdrawiam

Napisano

Na pewno maskujesz biegi czy tylko myślisz, że większa zębatka spowoduje, że będziesz szybciej jeździł? Bez siły w nogach i odpowiedniej kadencji i tak szybciej nie pojedziesz.

Napisano

tak maksuje ,mam już trochę zjeżdżone  w terenie jest spoko ale na szosie a szosa to moje 80% trasy zębatka 38 jest za mała ,nie wiem jak bym nie dusił maks to 28 km/h , oczywiscie na prostej :D

Napisano

No to powiem ci musisz zacząć szybciej machać nogami. Na biegu 38-11 przy 28 km/h masz bardzo niską kadencję. Jakieś 63 obroty na minutę. Nie jestem jakimś proponentem kręcenia kosmicznych kadencji w każdym przypadku bo każdy ma swoją optymalną kadencję, przy której najwygodniej mu się kręci ALE no nie jest to 60 kilka obrotów. Spokojnie na tym rowerze powinieneś móc jechać 40 na godzinę nie kręcąc nogami jak chomik.

 

Tutaj zrobiłem na szybko tabelkę na opon 45 mm na bikecalc.com:

image.png.cbf4aadb852879f41e2b75012cc6cd89.png

Napisano

hmm a byłem pewny że szybko przebieram nogami, dość lekko mi się kręci na biegu 38-11, może licznik mam zle skalibrowany ? ale może jest jednak możliwość wymiany tej zębatki na większą ?

Napisano

Przy mniejszych kołach i zębatce 34T z przodu nie jest problemem 45km/h przy dobrych warunkach.

Więc albo licznik cię oszukuje ( co jest prawie pewne) albo trzeba pracować nad nogą.

Włącz sobie na smartfonie aplikację pokazującą prędkość z GPS i będziesz widział ile kłamie licznik.

GPS bike computer

Napisano

@elmiecio jesteś pewny, że to na płaskim a nie z górki? Jeżeli tak no to w sumie masz już niezłą parę w nogach żeby jechać tak szybko w wyprostowanej pozycji.

Oczywiście zębatkę możesz wymienić. Musisz zobaczyć tylko standard mocowania bo jest tam jakieś direct mount.

Napisano

Tak na płaskim , licznik sprawdziłem faktycznie zle średnice koła miałem zmierzoną, ale to i tak niewiele pomogło  , to z GPS też wypróbuje . Właśnie z tym mocowaniem mam problem nic nie mogę znaleźć w necie .Wydaje mi się że potrzebuje jakiegoś pająka który jest montowany w systemie direct mount i dopiero do niego mocować zębatkę. Nie znalazłem zębatki większej niż 38 mocowanej w tym systemie. No nic poszperam trochę jeszcze w necie, popytam na mieście , jak nic nie wymyśle to zastanowię się nad zmianą korby i opon 

Napisano

Na stronie producenta można sprawdzić że do tej korby największa zębatka to 38t https://shop.fullspeedahead.com/en/type/chainrings/chainrings/mtb/comet-mtb-modular-chainring-1x

możesz założyć do tego zębatkę od szosy np taką https://shop.fullspeedahead.com/en/type/chainrings/chainrings/road-gravel/k-force-modular-supercompact-chainring tam masz 46 lub 48 zębów ale czy dasz radę tym jechać? 

Jakie prędkości chcesz osiągać na rowerze, ponad 40 km to dla ciebie mało? Więcej i szybciej to tylko na szosie polecisz a nie na takim gravelu z prostą kierownicą. 

Napisano

Dzięki wszystkim za pomoc, cyganos myślałem że dam rade na nim tak 35 km/h pocisnąć na dłuższym odcinku . Dzięki za linka ale cena tej zębatki zwala z nóg :D. Polatam w  w takim razie na tej 38 , i może z czasem wymienię korbę na dwublatowa,  jakieś shiman , albo na tą korbę Fsa GOSSAMER PRO ABS 1X BB386EVO, ciekawe czy suport będzie pasował od mojej ?

Napisano

Miałeś to delikatnie zasugerowane ale 60 obrotów nogami na minutę... to raczej nie jest coś nad czym należy przejść do porządku dziennego. Żeby (oczywiście mając wystarczająco siły) jechać tym rowerem w tej konfiguracji z prędkością 35km/h to trzeba mieć kadencję 75... w dalszym ciągu baaaardzo niską.

Edyta: Przeciętnie żeby jechać na Twoim rowerze 35km/h większość nie użyje najmniejszej koronki, będą to kręcić na 13t... a sporo ludzi będzie tę prędkość trzymało na koronce z tyłu... 15t

Napisano

Ja jeżdżę na rowerze z dużą koronką 40 zębów no i w sumie na płaskim nie miałem jeszcze sytuacji żebym wykręcił koronkę 11 zębów, nawet z wiatrem (prosta kierownica, mało aerodynamicznie). Jazda z górki to co innego, bo przy 65 na godzinę wchodzi już ostre mielenie ale baaardzo rzadko zdarza mi się tak jechać. Myślę, że odwodzimy cię tak od pomysłu wymiany głównie po to, być nie wydawał niepotrzebnie pieniędzy a może i trochę poprawił technikę. Z oporem powietrza przy wyprostowanej pozycji i tak będzie trudno utrzymać ponad 35 km/h (a nie polecam przyzwyczajania się do trzymania środka kierownicy bo można znaleźć się nagle w nieciekawej sytuacji bez hamulców). Wiadomo, nie każdy lubi kręcić jak Froome ale 75 RPM dalej uważałbym za trochę za niskie dla efektywnego pedałowania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...