Skocz do zawartości

[10000-13000PLN] Wybór szosy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka , zamierzam kupić nową szosę i potrzebuje pomocy w wyborze . Ze względu na to ,że jestem amatorem i się nie ścigam waga nie ma dla mnie aż tak dużego znaczenia ,bardziej zależy mi na tym żeby rower mi się podobał . Tereny po jakich jeżdze to karkonosze i Czechy czyli można powiedzieć pagórkowate .
Zastanawiam się nad czterema rowerami:

https://www.giant-bicycles.com/pl/propel-advanced-2-disc Mój faworyt nawet pomimo swojej wagi. Cena 11.000pln

https://www.giant-bicycles.com/pl/propel-advanced-pro-2 Tutaj identyczny rower jak ten powyżej lecz na hamulcach szczękowych i kołami karbonowymi czyli coś czego chciałbym uniknąć ,no ale też nie mówię nie ponieważ nigdy nie miałem roweru z kołami karbonowymi i hamulcami szczękowymi . Bardzo wiele historii chodzi o przegrzanych obręczach na zjazdach. Cena 13,000pln

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8.0/2151.html?dwvar_2151_pv_rahmenfarbe=BU%2FWH Tutaj rower bardzo leciutki na szczękach i aluminiowych kołach ,także fajny lecz tutaj z wyglądem dosyć kiepsko lecz jestem pewnien ,że na zywo o wiele lepiej wygląda Cena 10.900pln

 

 

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-disc-8.0/2157.html?dwvar_2157_pv_rahmenfarbe=SR%2FWH Tutaj rower chyba z najlepszymstosunkiem ceny do oferowanego osprzętu , tarcze , elementy aero i waga 7,60kg czyli bardzo dobrze jak na hamulce tarczowe . Cena 12.299pln

Wiadomo ,że jeżeli chodzi Gianty to w gre zawsze wchodzi jakiś rabacik. 
Napisano

Sam szukam czegoś w podobnym budżecie, i z tego co wiem z Giantami może być problem z dostępnością. Podobno modele w tej i wyższej półce cenowej trafiły do naszego kraju w bardzo małej ilości.

 

Pozdrawiam

Napisano

Odnosnie Gianta, tu masz link do tematu, w krorym byly rozwazane te dwa modele

Propozycje Gianta i Canyona sa ze tak powiem dosc rozne. Zacznij moze od tego jaki chcesz miec ten rower, czy klasyczny, czy tez moze aero. 

Napisano
8 godzin temu, goleryl napisał:

Bardzo wiele historii chodzi o przegrzanych obręczach na zjazdach.

Ale to nie w PL te zjazdy;P

Jeśli mieszkasz w górach to warto poszukać roweru, który został projektowany do użytkowania w takich warunkach. Propel jest rowerem aero przeznaczonym przede wszystkim do jazdy po płaskich terenach i "przecinania" powietrza. Stąd profile i wymiary "rur", za którymi poszła w górę waga. Do tego rower ma agresywną, dla sporej ilości osób bardzo niewygodną geometrię. Z oferty giant'a najlepiej do twoich zastosowań pasuje tcr

Canyon to już lepsza opcja. Dochodzi tylko temat dostępności ze względu na sytuację na świecie - datę realizacji masz na połowę sierpnia

Z mniej oczywistych rzeczy zerknij na rose

https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-four-disc-ultegra-2661674?product_shape=UD-Carbon%2FEmergency-Orange

https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-four-disc-ultegra-2685175?product_shape=shiny+aurora%2Flightning+yellow+(special+effect+paint)

 

Napisano
2 godziny temu, 1415chris napisał:

Odnosnie Gianta, tu masz link do tematu, w krorym byly rozwazane te dwa modele

Propozycje Gianta i Canyona sa ze tak powiem dosc rozne. Zacznij moze od tego jaki chcesz miec ten rower, czy klasyczny, czy tez moze aero. 

Generalnie rower AERO mi się bardziej podoba , a też nie mieszkam w takich aż wielkich górach ,że Propel by sobie nie poradził ,także pomaga w tym fakt ,że moja waga to 66kg. Na TCR także patrzyłem ,ale jeżeli miałbym brać rower o klasycznej konstrukcji szukałbym czegoś używanego . No i generalnie to też nie jest tak ,że na 50km wychodzi mi 1km w pionie ,raczej średnio jest to 300-400m na 50km ,więc myślę ,że Propel by się tu sprawdził , no a jeżeli chodzi o wygodę na takim rowerze myślę ,że BikeFitting by pomógł ustawić rower w komfortowej pozycji .

Napisano
2 godziny temu, goleryl napisał:

No i generalnie to też nie jest tak ,że na 50km wychodzi mi 1km w pionie ,raczej średnio jest to 300-400m na 50km ,

Eeeee tyle to ja robię mieszkając w Krakowie i nawet nie jadąc na południe;p

Bierz sobie tego propela jak chcesz, tarcze też konieczne nie są. 

 

Napisano
8 godzin temu, Mihau_ napisał:

Bierz sobie tego propela jak chcesz, tarcze też konieczne nie są. 

 

Ten droższy Propel wydaje się być fajnym wyborem ale ten stożek 65mm w przypadku bocznego wiatru chyba będzie ciężko żeby nie zarzuciło  ?

Napisano

IMO 13k za rower na 105 to trochę przegięcie pały. Stożek tak naprawdę będzie miał znaczenie podczas jazdy +/- 35kmh. Na takim zestawie 42+65 da się w miarę "spokojnie" jeździć ale bierz pod uwagę, że w propelu sama rama potrafi już łapać niezłe podmuchy. Przy tych 66kg chyba wolałbym takie np. 38mm

Napisano
7 godzin temu, Mihau_ napisał:

IMO 13k za rower na 105 to trochę przegięcie pały. Stożek tak naprawdę będzie miał znaczenie podczas jazdy +/- 35kmh. Na takim zestawie 42+65 da się w miarę "spokojnie" jeździć ale bierz pod uwagę, że w propelu sama rama potrafi już łapać niezłe podmuchy. Przy tych 66kg chyba wolałbym takie np. 38mm

Myślę ,że z 10% rabatu spokojnie na taki rower można dostać . Jest też opcja żeby kupić ten niebieski za 11k i z czasem dokupić karbonowe koła właśnie 38mm to ta jakieś 500g w dół bo te aluminiowe koła fabryczne to oszczędzali grubo na nich myślę ,że 2kg ważą na pewno. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...