Skocz do zawartości

[hak przerzutki] pomoc w doborze


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy, przytrafiło mi się nie szczęście, jadąc wokół Kampinosu zobaczyłem tuż przy drodze sarenkę, zwolniłem i zawróciłem mając w planach cyknięcie fotki. Niestety, zapomniało mi się po raz drugi w historii, że jestem zapięty w blokach no i było BUM. Ważę 85kg więc nie jaki olbrzymi ciężar, ale i nie piórko. Wstępnie oceniłem, że nic się nie stało, jednak jak się okazało, straty były. Pękła tylna lampka i zgięła się przerzutka. Dziś byłem w serwisie i mi to ogarnęli, jednak powiedzieli, że nowy hak warto kupić, bo ten był prostowany, czyli przeginany już i trochę ze swojej sztywności utracił. Przepatrzyłem trochę Allegro, ale już wiem, że nie trafię. Pomoże mi ktoś dobrać jakiś porządny?  SPECIALIZED SIRRUS SPORT  Dziękuję i pozdrawiam.

hak.jpg

Napisano

Staropolskim podziękował, na oko faktycznie podobny,  mam w takim razie dodatkowe pytanie, czy ten mój oryginalny będzie miał na sobie jakieś symbole? Bo jeżeli tak, to podjadę jeszcze raz do serwisu co by go zdjąć, albo próbować je odczytać. 

Napisano

Hak wykręcisz sam imbusem (jeśli nadal masz niezałożoną przerzutkę )  , nie sądzę żeby był wybity numer , chociaż jak to oryginał to może i jest.

 

Podobny jest jeszcze HG-089 .  W opisie aukcji masz wymiary - możesz pomierzyć.

Na aukcji  GH-084 jest opis ze pasuje do alumioniowego Sirrus  2003-2013 

Napisano

Zamówiłem 2 z Allegro, ale ustawili w serwisie to perfekcyjnie, więc na razie nie będę ruszał, a w ogóle to mam jakąś chandrę, kupiłem licznik bezprzewodowy SIGMA, ale nie pomogło. :( Normalnie gorzej jak baba, przepraszam kobieta. Mam chęć na ten rower https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-elite-carbon-wersja-mska/p/171191?color=277451-171191 może zostawiając swój, miałbym go za 4k. Taki sam jak mój tylko karbon i napęd nowszy, bo do tego mojego już markowej przerzutki się nie kupi. Co sądzisz o karbonie? I jak ta cena 4k? Chyba OK? No zostawiłbym swój, bo z dwoma to się żonie nie pokażę a tak to powiem, że przelakierowłem.:)

Napisano

Niby tak, ale rok temu napęd cały już wymieniłem, nawet to chodzi bardzo dobrze, sam nie wiem czy nie zrobię za 4k zmiany typu "zamienił stryjek siekierkę na kijek", ale tak już dla zasady by pasowało. To trochę jak z samochodem. Nie robię tego często, ale ten rower już chyba ładnych kilka lat ze mną. Może starczy?

Napisano

Ja bym nie robił takiej zamiany, nie widzę w tym wunglu nic specjalnego, dziwny osprzęt , wszystko dziwne  - potem CI będą wmawiać w serwisie ,że 'nie do dostania'.

Jedyne co tam jest wspaniałe to sztywne osie ;)  Nie sądzę żebyś odczuł różnicę. 

W tym przypadku za 4k wolałbym kupić inny typ roweru na próbę , jakaś szosa, gravel, może  29er i pobujać się wzdłuż Wisły :)

Napisano

bardzo dzięki kolego za taką odpowiedź, bujam się głównie w Warszawie dookoła Kampinosu. Dziś zresztą też byłem. Polecam. Napisz dlaczego to dziwadło ten rower coś więcej. Jutro mam dzwonić do Tytan Radom do gościa. W sumie w porze jest szef, ale zawsze tu Was dobrze posłuchać i mieć później jakieś argumenty.

Napisano

Ja nie widzę tam za wiele osprzętu który byłby rozpoznawalny (Tiagra jest),   wpisz chociaż w allegro  nazwę tych opon, suportu, cokolwiek , nie ma - łatwiej wymieniać/serwisować to co jest standardem w większości rowerów, jest po prostu dostępne i tanie.

Powyższe to zapewne żadne argumenty dla sklepu, ale ja bym tego nigdy nie kupił.

Napisano

Właśnie opony to bym przełożył od siebie, siodełko, lampę, pedały, licznik, lemondkę itp Tylko wtedy w zasadzie będzie to wymiana ramy za 4k. Ehh sztuka wyboru. Trochę mnie załamałeś, że to wynalazek, oprócz tej tiagry. Nie chce na razie z innym eksperymentować, bo mi zaiście ta rama przypasowała. Po prostu bajka.

To ten napęd to lipa? Bo resztę to w zasadzie bym przełożył? Oczywiście jeszcze jak się właściciel zgodzi na ten układ.

Napisano

No tak, jeszcze jak się przespałem, to przecież jeszcze jedna rzecz, która może być kluczowa wylzała. Czy te "genialne" ośki mają szybkozłączki, co by łatwo koło zdjąć? I najważniejsze, ja przewożę rower non stop do Kampinosu lub Puszczy Kozienickiej w środku samochodu, mam co prawda bagażnik, ale montuję go tylko na rodzinne wyjazdy urlopowe. Żeby przewieźć rower w środku, muszę zdjąć przednie koło. Czy przy tarczowych hamulcach jest z tym jakiś większy problem? Bo w tych to zdejmuję linkę przy zaciskach i wszystko.

Napisano

haloooo, odpisze kto? Za godzinę mam zadzwonić i trza albo w lewo albo w prawo, czyli lepsza czy gorsza decyzję podjąć. Witek wawa może Ty cos dodasz?

Napisano

Sztywne osie mają to do siebie że demontaż i montaż kół z hamulcami tarczowymi jest łatwiejszy niż na zwykły szybkozamykacz.

Chodzi o to że tarcza względem zacisku powinna być zawsze w tym samym miejscu po montażu, co przy szybkozamykaczu  w większości przypadków może się nie wydarzyć i ludzie narzekają ze muszą często regulować ustawienie zacisku.

Także w skrócie - sztywne ośki mogą Ci się przydać jak często demontujesz koła i będą one miały hamulce tarczowe.

Napisano

Zarąbiście Ci Rafał dziękuje za tę odpowiedź. O tym nie miałem zielonego pojęcia. Po chłopsku myślałem, że na szybkozamykaczach jest lepiej, no w tym układzie trzeba będzie do samochodu jakiegoś imbusa wrzucić, ale to już pikuś. Rafał, ja chcę prawie wszystko z mojego dotychczasowego roweru przerzucić tj. opony z dętkami, siedzenie, lemondkę, błotniki, pedały, lampki, podnóżek itp. Te z nowego roweru mam zostawić w serwisie i dopłacić 4 tys. Także kupuję ramę, koła, hamulce i napęd z grubsza. Czy tu w tym jest jakaś lipa? Odpowiedz proszę w miarę szybko bo za chwilę mam do tego Radomia oddzwonić.

Napisano

Nie będę wnikał w wartość ramy karbonowej, pewnie łatwo znaleźć na allegro jakieś podobne - ile może kosztować. Przyjmijmy że jakość i cena będzie ok.

Nie pasuje mi natomiast w ogóle tutaj ten brak opisu poszczególnych komponentów wraz z modelami.

Można by się wpomóc założeniem np że hamulce TRP hydrauliczne na flat mount (najnowszy powiedzmy system mocowań zacisków do ramy) będą raczej dobrej jakości.

O kołach nie wiadomo nic oprócz tego co w opisie :  700C disc, double-wall alloy, 30mm depth, 21mm internal width, disc-specific  - nie ma info o modelu obręczy, piasty itd.

Jako ramę trzeba liczyć komplet z widelcem i sterami, ale to pewnie było w domyśle.

Powyższe to są rzeczy które ja chciałbym znać przed zakupem, Tobie może to w ogóle nie być do szczęścia potrzebne ;)

 

Zadaj też pytanie czy to przekładanie to będzie w cenie , czy musisz do tego dopłacić 'kolejnego tysiaka' - bo jak tak to kwestia opłacalności trochę spada.

 

 

Napisano

Faktycznie te piasty co mam teraz, są bardzo dobre, więc pewnie lepsze już nie będą. Na kołach nie znam się kompletnie, totalnie zero wiedzy. Tylko słyszałem, że firma MAVIC robi dobre. Przekładka w cenie to już zaznaczyłem w rozmowie, ale ja też jak to się mówi nie mam dwóch lewych rąk i sporo sam potrafię zrobić. Na pewno więcej niż tylko podnóżek przykręcić, wiec co się nie ogarnie to dokończę sam. No podziękował, bo o tych hamulcach też nie miałem pojęcia, Teraz mam V-Brake XT  w zasadzie i one mi nie są potrzebne, bo nie hamuję prawie. No dobra dzwonię i dam znać, bo szef też prosił o czas na zastanowienie się, wiec może się okazać, że lipa wyjdzie. Oczywiście dam Ci znać jak się "przygoda" zakończy.

Napisano

Rafał, sklep przystał na tę propozycję, ja sobie zostawiłem jeszcze furtkę wyjścia z umowy na zasadzie przespania się z tematem. Tiaaa chciałbym, ale się boje, skąd my to znamy? :) 

W razie co jutro mogę z rana przyjechać i dopełnimy formalności. Dam Ci znać, bo sam jestem ciekaw swojej reakcji hehe

Napisano

Wiec tak, byłem, widziałem, nie zwyciężyłem. Dam sobie jeszcze tydzień, szef obejrzał mój, układ zostaje. Ten nowy Sirrus Elite Carbon to bajka, wygląd, że hej. Pytanie, czy w tych nie łatwych czasach wymienić  dobry na trochę lepszy za 4 tys... przy szerzącej się skali złodziejstwa i ku....wa. Wiem, pytanie retoryczne. Sam gdybym był zmuszony kraść, to bym ten rower zajumał. Niestety nie mogę z nim non-stop przebywać. Jest rodzina :) Rafał, napisz jeszcze proszę 2-3 zdania o tym napędzie TIAGRA, bo tu nie mam też żadnych doświadczeń.

Napisano

Tiagra to grupa szosowa, można ja połączyć z szosowymi manetkami pod prostą kierownicę , bo ma miejsce w tym przypadku.

Ogólnie Tiagra to już dobra/wystarczająca/dość precyzyjna grupa.

Niestety nic więcej ponad to, że ja bym tego nie kupił, ode mnie nie usłyszysz ;)  Nie widzę zalet takiej zamiany po prostu.

 

 

 

Napisano

Dzięki Rafał serdeczne, wiec to taka już kolarska grupa? Wiesz, tam gdzie serce kupuje, tam rozum już nie wygra. To jak z kobietą, którą zobaczysz na ulicy, czasem jest tak, że się zakochasz od pierwszego wejrzenia i już zostaje z Tobą do końca życia. Mi tak właśnie ta rama tego roweru przypasowała. Jak tylko siadłem i się przejechałem, wiedziałem, że producent uszył ja pode mnie. 

Napisano

Dzięki Solo, ale tak to bym nie zrobił, za 200zł nie będę robił za przeproszeniem z gęby cholewy, jak już się z kimś umówiłem, zmarnotrawiłem trochę Jego czasu, to tak nie zrobię. Pojadę później na serwis i jak On się zapatrzy na taki numer? Ja człowiek z tej starej szkoły, że jak się z kimś umowie, to nie potrzebuje 20 stron umowy, bo jak chłop umawia się z chłopem to rzecz święta. Do tego sklepu TYTAN przesyłałem tę właśnie ofertę z greenbika. Na jej podstawie negocjowaliśmy cenę. Pamiętaj Solo, że jeszcze tam parę rzeczy będzie przekładanych przy ewentualnym zakupie, także jeszcze ze 2h będą "zmarnowane"

Napisano

Oczywiście, masz rację. Będąc klientem tego sklepu masz jakiś tam mix wymiernych i niewymiernych korzyści w przyszłości.  Myślałem tylko, że negocjowałeś od ceny wyjściowej tego roweru 5799 pln  ( lub tylko trochę taniej, powiedzmy 5000-5500,  a nie od 4600 ) Bo Twój rower oddać za 600 pln ( nawet przekładając a to oponę, a to lemondkę czy jakąś jeszcze pierdołę ) to jest po prostu bardzo mało. Tym bardziej, że hamulce masz XT, coś tam na pewno jeszcze wymieniłeś na lepsze i strzelam - rower jest w bdb stanie ( technicznie i wizualnie ).

Jeśli masz trochę w nosie powiedzmy 500-1000 pln ( tu już musiałbym widzieć ten rower i wszystko dokładnie ocenić ) to jest to dobra/bardzo dobra/super okazja dla sklepu. Jak i dla Ciebie bo jeden za jeden i problem z głowy + opieka sklepu.

Napisano

SPECIALIZED SIRRUS SPORT nowy to ok. 3000 zł. Puszczać go za 800 zł, dobry deal dla sklepu ;) ( nawet licząc parę przekładek )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...