lo3o Napisano 9 Maja 2020 Napisano 9 Maja 2020 Witam! Pytanie laika, bo przymierzałem się do zakupu roweru Kross Earth 3.0 który głownie opiera się o osprzęt Shimano XT/SLX ale poczytałem pochlebne opinie o sprzęcie firmy SRAM i znalazłem Krossa Earth 4.0 z tym osprzętem. https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc-full/earth-4-0-czarny-grafitowy-matowy https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc-full/earth-3-0-czarny-limonkowy-srebrny-matowy Cena jest zauważalnie większa dlatego powiedzcie proszę: 1. Czy SRAM w tych dwóch modelach jest lepszy od Shimano? 2. Czy różnica cenowa pomiędzy wersją 3.0 a 4.0 jest tu faktycznie uzasadniona, czy jest tam osprzęt który warty jest dopłaty paru tysięcy złoty? 3. Czy ewentualnie jest może jakaś sensowna alternatywa dla Kross Earth 3.0/4.0 ? Podkreślam, że jestem kompletnym laikiem i chciałbym kupić konkretny i gotowy setup bez "zabawy" w modyfikacje, upgrade etc. (przynajmniej na chwilę obecną). Wolę kupić raz a dobrze niż taniej, a później się z tym męczyć.
BeniuFilozof Napisano 9 Maja 2020 Napisano 9 Maja 2020 Napęd GX na pewno nie jest wart takiej dopłaty. Tak swoją drogą to nawet nie wiem, czy ten GX jest lepszy od miksu SLX/XT. Tu już bardziej chodzi o indywidualne preferencje, czy wolisz działanie Srama, czy Shimano, a skoro jesteś laikiem, to pewnie wszystko jedno dla Ciebie, który napęd wybierzesz. Droższa wersja ma lepsze koła, amortyzację. Waga niższa o nieco ponad 1kg. Zależy od tego, ile jeździsz, jakie masz indywidualne preferencje, zasobność portfela oraz podejście do wydawania pieniędzy. Takie są moje przemyślenia, że w kwestii zakupu liczy się przede wszystkim subiektywna opinia, czy nawet światopogląd. Ja bym nie dopłacał. A sensownych alternatyw pewnie jest całkiem sporo. Jakiś dziwny wydaje mi się rower za 12 tysięcy z oponami Schwalbe w wersji Performance...