Skocz do zawartości

[Kaseta] Sram 11-32 - stukanie/cykanie na kasecie


Runner_Biker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Niedawno wymieniłem w swojej szosówce kompletny mechanizm korbowy (Sora kompakt 50-34) oraz kasetę SRAM 11-32. Napęd to 2x9 Sora. Tym samym powróciłem do fabrycznej konfiguracji mojej szosy. Dodatkowo wpadł nowy łańcuch rzecz jasna. Tylną przerzutkę regulowałem już w sumie 2 razy i ciągle mam jeden problem. A mianowicie: z tyłu na kasecie, w 2 części jej zakresu, a dokładniej na przełożeniach 6 i 7 ciągle coś mi stuka/cyka podczas pedałowania (oczywiście przy dużym blacie z przodu). Jest to bardzo irytujące... Nie mam kompletnie już pomysłów, czym to może być spowodowane. Tak jak już napisałem, przerzutkę tylną regulowałem i powinno być wszystko w porządku a jednak nie jest. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc. 

W razie potrzeby, mogę dodać jakieś zdjęcia itp. jeśli miałoby to pomóc. 

Napisano
2 minuty temu, Lawstorant napisał:

Wrzuć zdjęcie od tyłu, pewnie hak jest krzywy.

Nie sądzę żeby hak był krzywy. Wcześniej na poprzednim osprzęcie wszystko było jak należy. Zdjęcie poniżej. 3582fb953d239243med.jpg

c7ef27f18578ce33med.jpg

Teraz, 1415chris napisał:

Nie baw sie w zdjecia, szkoda czasu. Nawet jak bedzie widac, ze hak jest krzywy, to i tak trzeba go czyms naprostowac.

Bez przyrzadu do mierzenia i prostowania haka, nawet bym sie nie zabieral do tematu. W sumie to uwazam, ze w kazdym rowerowym domu, jak ktos oczywiscie sam zajmuje sie rowerami, taki przyrzad powinien byc. Czesto gesto, nawet w nowych rowerach haki wymagaja prostowania. Rowiez w normalnym uzytkowaniu bardzo latwo o jego skrzywienie, nie musi byc jakies dramatyczne, wystarczy male, a moze wplynac na kulture pracy napedu.

Kazde ustawianie, regulowanie przerzutki powinno byc poprzedzone sprawdzeniem, czy hak jest prosty. Mozna zaoszczedzic kupe czasu na kreceniu brylkami w ta i z powrotem i  pisaniu postow na forach ;)

Czyli reasumując, co radzisz...? :)

Napisano

Nie baw sie w zdjecia, szkoda czasu. Nawet jak bedzie widac, ze hak jest krzywy, to i tak trzeba go czyms naprostowac.

Bez przyrzadu do mierzenia i prostowania haka, nawet bym sie nie zabieral do tematu. W sumie to uwazam, ze w kazdym rowerowym domu, jak ktos oczywiscie sam zajmuje sie rowerami, taki przyrzad powinien byc. Czesto gesto, nawet w nowych rowerach haki wymagaja prostowania. Rowiez w normalnym uzytkowaniu bardzo latwo o jego skrzywienie, nie musi byc jakies dramatyczne, wystarczy male, a moze wplynac na kulture pracy napedu.

Kazde ustawianie, regulowanie przerzutki powinno byc poprzedzone sprawdzeniem, czy hak jest prosty. Mozna zaoszczedzic kupe czasu na kreceniu brylkami w ta i z powrotem i  pisaniu postow na forach ;)

 

Sorry ale skasowalem przez pomylke swoj powyzszy post.

Co radze? Sprawdzic hak, kupic przyrzad, bedzie przydatny na dlugie lata. Tak mozesz bawic sie z linkami, pancerzami, ustawieniami ale jak hak jest skrzywiony, to nic to nie da. Pisze to z dlugoletniego doswiadczenia.

 

Napisano

Ale to jest Sora 9s, moim zdaniem zanim dojdzie przyrząd do badania haku z Chin warto podjechać do serwisanta który ma złote ręce, przez internet trudno wyłapać co się dzieje. W napędach 7,8,9 wielokrotnie prostowałem w polu  hak na oko i potrafiłem ogarnąć działanie bez terkotu, ale czasem nawet w domu zdarza się sytuacja, że nowy napęd coś odwala taki numer że jest konsternacja i drapanie w głowę.

Czy nowy łańcuch to na pewno 9s? Czy pancerz nie jest ciut za krótki na ostatnim zakręcie? Czy linka w przerzutce  jest po właściwej stronie śrubki, czy regulacja naprężenia śrubą na oporze haku wpływa na terkot? Czy przekos łańcucha nie ma znaczenia i na młynku problem znika? Czy przerzutka ma duże luzy? Itp itd trzeba mieć rower w ręku

Aby sprawdzić czy hak jest krzywy trzeba mieć paralelometr. Czyli narzędzie słusznie zalecane przez kolegę. I upewnić się  w jakim stanie jest tylne koło, w razie bicia obracać nim razem z paralelometrem, pantografem czy jak to zwał.

Przykład na szybko z allegro - paralelometr

Napisano
7 minut temu, itr napisał:

 

Czy nowy łańcuch to na pewno 9s? Czy pancerz nie jest ciut za krótki na ostatnim zakręcie? Czy linka w przerzutce  jest po właściwej stronie śrubki, czy regulacja naprężenia śrubą na oporze haku wpływa na terkot? Czy przekos łańcucha nie ma znaczenia i na młynku problem znika? Czy przerzutka ma duże luzy? Itp itd trzeba mieć rower w ręku

Łańcuch na pewno 9s. SRAM 9 Speed.

Pancerz za krótki na ostatnim zakręcie - to znaczy...? 

Regulacja naprężenia śrubą na oporze haku - to ta "trzecia" śruba obok L i H? 

Przekos łańcucha; czy problem na młynku znika - czyli na najcięższych przełożeniach...? 

Luzy przerzutki...? 

Chętnie bym wystawił tutaj rower "do rąk" ale nie bardzo jest jak... :)

Napisano

Brzmi jak krzywy hak, ze zdjęć wygląda jak krzywy hak.

Nie jest to dobra rada, ale ja czasami jak mi się nie chciało, to prostowałem haki rękami. Normalnie łapałem przerzutkę i odginałem. Ewentualnie można też użyć do tego tylnego koła z piastą na QR bo idealnie się wkręca w miejsce przerzutki.

Napisano
Teraz, Lawstorant napisał:

Brzmi jak krzywy hak, ze zdjęć wygląda jak krzywy hak.

Nie jest to dobra rada, ale ja czasami jak mi się nie chciało, to prostowałem haki rękami. Normalnie łapałem przerzutkę i odginałem. Ewentualnie można też użyć do tego tylnego koła z piastą na QR bo idealnie się wkręca w miejsce przerzutki.

W jaki sposób zrobić to metodą domową? Spróbować ewentualnie skorygować trochę ten hak? Normalnie z wyczuciem odgiąć cały wózek tylnej przerzutki do zewnątrz...? Wiem, że to metoda trochę "kowalowa"... Pytanie tylko, czy to właśnie tutaj leży główna przyczyna tego problemu. 

Napisano

Ja tak robiłem kilka razy. Po prostu zwiększaj siłę powoli, i przestawaj co chwilę i patrz czy się odgiął. W grudniu ktoś mnie potrącił i ostatnio zauważyłem, że jednak nie zmieniłem haka, bo zapas ciągle w skrzynce, czyli po odgięciu ręcznie nie było problemów.

 

Warto jednak mieć jakiś hak w zapasie, a jak wkręcisz koło to łatwiej zobaczyć w jakich płaszczyznach jest wygięty. Oczywiście możne sobie przyrząd do prostowania zrobić samemu i to właśnie planuję bo 170 zł wydać na kilka kawałków metalu to mi się nie widzi.

 

 

Napisano

Na podstawie zdjęć nie polecam żadnego prostowania. Można zamówić zapasowy hak i sprawdzić, prostowałem dziesiątki razy haki walnięte i nie mam oporów, ale zdalnie takich porad nie udzielam. Nie mój sprzęt i nie moja ręka przy nim.  Zdjęcia mogą oszukiwać, film - słabo i mnie słychać. Przyrząd  można zamówić w Chinach podobno taniej. Kupić zapasowy hak( i tak się przyda) to najlepsza opcja i prosty test.

Napisano

Mówię, nie sądzę żeby z jakiś powodów hak nadawał się do prostowania... 

Przed wymiana napędu; kasety, łańcucha i kompletnego mechanizmu korbowego, nie miałem tego typu problemów... 

Urządzenia "tego do prostowania" za przeszło 200 PLN na tę chwilę nie bardzo uśmiecha mi się kupować. 

A powiedzcie jeszcze mi taką rzecz: co dokładnie powoduje i za co jest odpowiedzialna ta trzecia śruba regulacyjna, przy haku? Co powinno się dziać, przy jej dokręcaniu albo odkręcaniu? Czy może tutaj tkwić problem...? 

Jak myślicie, czy problem może leżeć też po stronie samej, dokładnej regulacji tylnej przerzutki (naciąg linki śruba baryłkową, regulacja śrubami L i H?) Czy może jeszcze raz wykonać taką regulację przerzutki tylnej? 

Już nawet myślałem o samym łańcuchu... Ale jestem przekonany, że jest odpowiedni, do napędów 9 rzędowych. Został skrócony do odpowiedniej długości, w odniesieinu do największej koronki kasety. Nie przychodzą mi do głowy, więc jakieś inne możliwe powody... 

Napisano

LH, to zakres ruchu przerzutki, nie ma wpływu. Ruszaj tylko kiedy spada łańcuch na końcach, na szprychy albo na oś.

trzecia śruba  zmienia ułożenie przerzutki przód tył   pośrednio czasem wpływa na to co się dzieje ze zbyt krótkim ostatnim odcinkiem pancerza, moim zdaniem nie ma wpływu. Możesz sprawdzić jak działa - poglądowo, niczym nie grozi oceń jak wpływają zmiany szczególnie kiedy łańcuch jest z przodu na 34 a z tyłu na 11.

Nie widzę roweru, nie powiem co się dzieje, może baryłka pomoże, może jest jednak skrzywiony hak, dlatego zamiast płacić za narzędzia warto znaleźć najlepszego znajomego w rowerówce, lub zapłacić w polecanym serwisie za  rozwiązanie tego problemu...

Na przerzutce widać przytarcie, hak może być lekko skrzywiony, nie podpowiemy tego zdalnie.   Ruszanie baryłką powinno w trakcie ruchu pedałami wyciszyć terkot. Testuj.

Zobacz czy kiedy łancuch jest na 11 nie ma zbyt dużego luzu na lince, jeśli jest wiotka dociągnij baryłką, albo normalnie linką i śrubą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...