Skocz do zawartości

[Do 2000zł] Crossowy i moje propozycje - prośba o ocenę modeli.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Stoję przed zakupem roweru crossowego. Dlaczego cross? Bo jeżdżę głównie po mieście i "spokojnych" ścieżkach polnych / leśnych.

Mam 192cm wzrostu ale tylko 86cm od krocza więc celuję w 21 cali. Mierzyłem parę modeli w sklepach i ramy 21 cali pasują.

Budżet to ~2000zł, wybrałem 2 modele i prosiłbym o opinie na ich temat. Zaznaczam że hamulce tarczowe nie są niezbędne (podobne SHIMANO z niskiej półki i tak są kiepskie) , v-brake to spora oszczędność pieniędzy, a zachowane złotówki przeznaczyć mogę na zakup ciuchów. 

Pierwszy to LAZARO X-FORCE V4 MEN

https://allegro.pl/oferta/lazaro-x-force-v4-men-deore-blokada-rslo-21seledyn-8196717726

Drugi to KANDS AVANGARDE CROSS DEORE 2018 

https://allegro.pl/oferta/kands-avangarde-cross-deore-2018-21-sza-cza-od-zts-7365477841

Niby dobry osprzęt, ale czy nie są to stare modele / nieudane serie? Do tego chciałbym się dowiedzieć czegoś  o tych firmach - kands i lazaro. Jak z gwarancją, serwisem, itd. Można im zaufać?

Czy macie lepsze propozycje, z chęcią bym poczytał o konkurencyjnych modelach.

Napisano

Przy Twoi wzroście brałbym coś takiego https://allegro.pl/oferta/rower-marin-muirwoods-xxl-urban-gravel-8815630549

Rower stworzony do wszystkiego od jazdy po mieście do katowania w ostrzejszym terenie po założeniu szerszych gum.

Zalety:

- stalowa rama i widelec

- brak amortyzatora i lżejszy osprzęt (prawie 4kg mniej)

- lepszy osprzęt

- korba ze sztywną osią

- bardziej uniwersalne (mi swego czasu do Marina weszły RaceKingi 2.0)

 

Napisano

Czy ja wiem - moje dwa pierwsze rowery to były używki, to nie samochód - w miarę dokładne zdjęcia są w stanie pokazać rzeczywisty stan roweru.

Inna sprawa, że kupując nowy często dostajesz rower, który wymaga dodatkowych regulacji (mój ulubiony komponent to piasta, która z reguły jest skręcona za mocno - miałem też w rękach nówki z luzami), przemilczę temat amortyzatora bo w crossach jedynym względnie działający to RS Paragon, opony z reguły to typowe budżetówki

Dlatego wolę używkę od gościa co sam robił upgrady roweru i miał na to jakąś wizję: napęd 1x10, porządne gripy, dobre zwijane opony, korba na sztywnej osi. Tym bardziej, że takich zmian nie robi się w serwisie rowerowym...

Napisano

Też wolę używki, też mój pierwszy rower po przerwie sporej był używany. Ale nie sądze, że ktoś kto pyta na forum, wskazuje chińczyki nazywane "polską produkcją" poradził sobie z zakupem używanego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...