Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mcintosh
Napisano (edytowane)

Siema, ja swój sprzęt już zakupiłem, natomiast szukam czegoś dla kolegi, który zamierza rozpocząć przygodę z ostrzejszą jazdą lecz na sprzęcie średnio się zna. Tak więc poszukuje on roweru DH, oczywiście używka, za kwotę rzędu kilku tysięcy złotych. Ma on ok 175cm wzrotu i jest szczupły, więc waży zapewne ok 70kg. Znalazłem w naszej okolicy coś takiego: 

 

https://www.olx.pl/oferta/specialized-demo-8-dh-2012r-CID767-IDvYzx9.html#198c6dea9d . Pytanie, czy to ma w ogóle sens? Na co zwracać uwagę oglądając taki rower? (ja tam jedynie na mtb się nieco znam). Zakładam, że będzie potrzebne jeszcze trochę gotówki na doprowadzenie tego do ładu, a może się mylę.

ewentualnie: https://www.olx.pl/oferta/rower-dh-fr-specialized-demo-8-CID767-IDBUslt.html#6ade65ea8c ale tutaj to juz musialby mocno cenę negocjować.

Może jest ktoś z okolicy, kto mógłby pomóc w oględzinach?

Pzdr

Edytowane przez Mcintosh

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HurtLocker

Pierwszy link wyglada rozsadnie, jesli rama nie jest peknieta a zawieszenie bylo serwisowane.
Drugi to jakis zart, ponad 4k USD za stary rower DH.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

W takiej kasie to ja bym celował w tuesa, albo auruma

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Davi_Serwis
Napisano (edytowane)

Dobrze kombinujesz. Na początek szukaj czegoś taniego i w miarę jeżdżącego. - Dlaczego? - Ano dlatego, że im nowszy i lepszy rower tym trudniej o niego dbać i serwisy są droższe. Mając na początku rower za duży hajs, w którym ciągle jest coś do zrobienia można się łatwo zniechęcić. Pamiętam jak sam dawno temu kupiłem swój pierwszy wypasiony rower i miałem problem by utrzymać go w przyzwoitym stanie, a moje umiejętności były trochę za małe by go w pełni wykorzystać. I właśnie druga kwestia to umiejętności. Laik i tak nie wykorzysta wszystkich możliwości wypasionego roweru. W przypadku zjazdówki myślę, że problem byłby już na etapie ustawienia zawieszenia. Wszyscy na początku myślą, że sobie z tym poradzą, a po czasie dowiadują się, że są jakieś ukryte bajery, jak np. tokeny w komorze, albo regulacja wolnej kompresji w DPX2. Do tego kupując używkę nigdy nie ma się pewności czy ktoś przypadkiem już nie grzebał w środku, czy nie zgubił jakiegoś małego shima, czy tą śrubkę co mu została na końcu to ją jednak z powrotem wkręcił czy nie. Łatwiej i taniej naprawić zjazdówkę z tych tańszych w katalogu niż np. takiego DHXa, którego niektóre serwisy nawet nie chcą naprawiać.

Edytowane przez Davi_Serwis
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mcintosh

OK, czyli w ten rower z pierwszego linku generalnie warto się pchać? Czy ta cena w ogłoszeniu jest adekwatna mniej więcej? Jak na miejscu mogę z grubsza sprawdzić czy wszystko jest ok, zwłaszcza zawieszenie? Pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Pierwsze co to wizualne oględziny, czy np tłok dampera, lagi widelca nie są zarzygane/porysowane/wytarte i czy nie ma innych niepokojących rzeczy. Kolejna rzecz to sprawdzenia czy wszystkie regulacje działają. No i czy przy różnych ustawieniach nie wydaje to jakiś dziwnych dźwięków.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mcintosh

Dzięki , jak wizualnie sobie poradzę tak z tymi regulacjami już gorzej.. możesz po krótce opisać co i jak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mcintosh

Ok, dzięki wielkie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HurtLocker
15 godzin temu, Mcintosh napisał:

OK, czyli w ten rower z pierwszego linku generalnie warto się pchać? Czy ta cena w ogłoszeniu jest adekwatna mniej więcej? Jak na miejscu mogę z grubsza sprawdzić czy wszystko jest ok, zwłaszcza zawieszenie? Pzdr

Zapytaj o historie serwisu, w szczegolnosci jak czesto i kiedy ostatni raz zawieszenie bylo serwisowane.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Ile lat ma kolega? Lka w demo to mała mka, jeśli dalej rośnie i nie planuje prędko zmieniać roweru to ja bym sobie odpuścił. Ale kolor fajny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mcintosh

25 :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Aa, to nie powinno być problemu. Mam pytanie, czemu interesują go demówki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mcintosh
Napisano (edytowane)

Zaraziłem go marką Specialized i GT :) Lubię wizualną stronę tych rowerów. Demo zarówno wg mnie i niego wygląda mega. Czy to zły wybór?

Edytowane przez Mcintosh

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Petarda urban dh stunt? haha

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca
57 minut temu, Mcintosh napisał:

Lubię wizualną stronę tych rowerów. Demo zarówno wg mnie i niego wygląda mega. Czy to zły wybór?

Widzę że kolega edytował.. Fakt, ładne są te ramy, w roczniku 2015+. Miałem do niedawna demo 7 2008 rocznik na totemie rc2dh i dhxie 4.0 ale jednak mi się nie zbyt podabał :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Jaki dokładnie kolega ma budżet?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mcintosh

ok 7k , tak żeby zostawić luźne 1-2k które pewnie trzeba wrzucić po kupnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

W okolicach 8000 zł (uwzględniając rabaty) można już szukać nowego roweru do enduro, np. Dartmoor Blackbird Evo: 

https://www.1enduro.pl/bikeporn-darmoor-blackbird-evo-29-2019/

https://www.1enduro.pl/test-dartmoor-blackbird-evo-29-2019/

Nie jest to pełnokrwista zjazdówka, ale też pozwoli na bardzo dużo i na początek powinien być w zupełności wystarczający. No i, przede wszystkim, kupuje się sprzęt na gwarancji i bez historii.

 

Kupno używanego roweru do grawitacji to zawsze ryzyko, bo jeśli był używany zgodnie s przeznaczeniem, to materiał ramy może już być zmęczony i za jakiś czas może dość do pęknięcia/złamania. Nie wspominam już o ogólnym zużyciu wszystkich komponentów. Przed zakupem trzeba bardzo dokładnie wszystko obejrzeć i sprawdzić:

https://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-3-ocena-stanu-technicznego/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

@Galvatron kolega szuka roweru do dh a ty mu polecasz enduro na jednozawiasie..

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mcintosh
Napisano (edytowane)

Galvatron, te ramy są paskudnie brzydkie. Odpada.. dzięki za link o sprawdzaniu roweru - będzie pomocny :)

Edytowane przez Mcintosh

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×