Skocz do zawartości

[Downhill] na start


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema, ja swój sprzęt już zakupiłem, natomiast szukam czegoś dla kolegi, który zamierza rozpocząć przygodę z ostrzejszą jazdą lecz na sprzęcie średnio się zna. Tak więc poszukuje on roweru DH, oczywiście używka, za kwotę rzędu kilku tysięcy złotych. Ma on ok 175cm wzrotu i jest szczupły, więc waży zapewne ok 70kg. Znalazłem w naszej okolicy coś takiego: 

 

https://www.olx.pl/oferta/specialized-demo-8-dh-2012r-CID767-IDvYzx9.html#198c6dea9d . Pytanie, czy to ma w ogóle sens? Na co zwracać uwagę oglądając taki rower? (ja tam jedynie na mtb się nieco znam). Zakładam, że będzie potrzebne jeszcze trochę gotówki na doprowadzenie tego do ładu, a może się mylę.

ewentualnie: https://www.olx.pl/oferta/rower-dh-fr-specialized-demo-8-CID767-IDBUslt.html#6ade65ea8c ale tutaj to juz musialby mocno cenę negocjować.

Może jest ktoś z okolicy, kto mógłby pomóc w oględzinach?

Pzdr

Napisano

Dobrze kombinujesz. Na początek szukaj czegoś taniego i w miarę jeżdżącego. - Dlaczego? - Ano dlatego, że im nowszy i lepszy rower tym trudniej o niego dbać i serwisy są droższe. Mając na początku rower za duży hajs, w którym ciągle jest coś do zrobienia można się łatwo zniechęcić. Pamiętam jak sam dawno temu kupiłem swój pierwszy wypasiony rower i miałem problem by utrzymać go w przyzwoitym stanie, a moje umiejętności były trochę za małe by go w pełni wykorzystać. I właśnie druga kwestia to umiejętności. Laik i tak nie wykorzysta wszystkich możliwości wypasionego roweru. W przypadku zjazdówki myślę, że problem byłby już na etapie ustawienia zawieszenia. Wszyscy na początku myślą, że sobie z tym poradzą, a po czasie dowiadują się, że są jakieś ukryte bajery, jak np. tokeny w komorze, albo regulacja wolnej kompresji w DPX2. Do tego kupując używkę nigdy nie ma się pewności czy ktoś przypadkiem już nie grzebał w środku, czy nie zgubił jakiegoś małego shima, czy tą śrubkę co mu została na końcu to ją jednak z powrotem wkręcił czy nie. Łatwiej i taniej naprawić zjazdówkę z tych tańszych w katalogu niż np. takiego DHXa, którego niektóre serwisy nawet nie chcą naprawiać.

Napisano

OK, czyli w ten rower z pierwszego linku generalnie warto się pchać? Czy ta cena w ogłoszeniu jest adekwatna mniej więcej? Jak na miejscu mogę z grubsza sprawdzić czy wszystko jest ok, zwłaszcza zawieszenie? Pzdr

Napisano

Pierwsze co to wizualne oględziny, czy np tłok dampera, lagi widelca nie są zarzygane/porysowane/wytarte i czy nie ma innych niepokojących rzeczy. Kolejna rzecz to sprawdzenia czy wszystkie regulacje działają. No i czy przy różnych ustawieniach nie wydaje to jakiś dziwnych dźwięków.

Napisano
15 godzin temu, Mcintosh napisał:

OK, czyli w ten rower z pierwszego linku generalnie warto się pchać? Czy ta cena w ogłoszeniu jest adekwatna mniej więcej? Jak na miejscu mogę z grubsza sprawdzić czy wszystko jest ok, zwłaszcza zawieszenie? Pzdr

Zapytaj o historie serwisu, w szczegolnosci jak czesto i kiedy ostatni raz zawieszenie bylo serwisowane.

Napisano
57 minut temu, Mcintosh napisał:

Lubię wizualną stronę tych rowerów. Demo zarówno wg mnie i niego wygląda mega. Czy to zły wybór?

Widzę że kolega edytował.. Fakt, ładne są te ramy, w roczniku 2015+. Miałem do niedawna demo 7 2008 rocznik na totemie rc2dh i dhxie 4.0 ale jednak mi się nie zbyt podabał :P

Napisano

W okolicach 8000 zł (uwzględniając rabaty) można już szukać nowego roweru do enduro, np. Dartmoor Blackbird Evo: 

https://www.1enduro.pl/bikeporn-darmoor-blackbird-evo-29-2019/

https://www.1enduro.pl/test-dartmoor-blackbird-evo-29-2019/

Nie jest to pełnokrwista zjazdówka, ale też pozwoli na bardzo dużo i na początek powinien być w zupełności wystarczający. No i, przede wszystkim, kupuje się sprzęt na gwarancji i bez historii.

 

Kupno używanego roweru do grawitacji to zawsze ryzyko, bo jeśli był używany zgodnie s przeznaczeniem, to materiał ramy może już być zmęczony i za jakiś czas może dość do pęknięcia/złamania. Nie wspominam już o ogólnym zużyciu wszystkich komponentów. Przed zakupem trzeba bardzo dokładnie wszystko obejrzeć i sprawdzić:

https://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-3-ocena-stanu-technicznego/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...