Gość Napisano 11 Grudnia 2019 Napisano 11 Grudnia 2019 Hej, Chce spróbować kółek przerzutki z wysokimi zębami, bo słyszałem dość dużo pozytywnych opinii. Pojawia się tylko pytanie które wybrać. Mogę kupić Deore XT na łożyskach maszynowych lub Deore/ SLX na ślizgach. Pierwsze kosztują z przesyłką +/- 60 zł, drugie mam na miejscu za +/- 30 zł. Różnica w cenie dwukrotna, natomiast jest jedna zasadnicza różnica. XT ma łożyska maszynowe, czyli brak luzu bocznego na górnym kółku. SLX jest na ślizgach z luzem. Fabrycznie w moim XT były kółka na łożyskach maszynowych, czyli bez luzu. Praktycznie od kiedy pamiętam, zawsze wymieniałem kółka na te bez luzu, bo wydawało mi się że praca przerzutki jest nieco "ostrzejsza" co mi odpowiadało. Teraz pytanie do Was. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy różnica między kółkami z luzem, w stosunku do tych bez luzu będzie wyczuwalna? Napęd 10s. Zależy mi na opinii ludzi którzy mają porównanie w praktyce, zarówno jeżeli chodzi o zwykłe vs wysokie zęby, jak i łożyska maszynowe vs ślizgi.
Gość Napisano 11 Grudnia 2019 Napisano 11 Grudnia 2019 Dodam swoje pytanie: Jak wygląda kompatybilność takich kółek między grupami?
uzurpator Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 17 godzin temu, Danuel napisał: Dodam swoje pytanie: Jak wygląda kompatybilność takich kółek między grupami? Jak wejdzie ( a wejdzie na 99% ) to działa. 18 godzin temu, skom25 napisał: Zależy mi na opinii ludzi którzy mają porównanie w praktyce, zarówno jeżeli chodzi o zwykłe vs wysokie zęby, jak i łożyska maszynowe vs ślizgi. Wszystkie wysoko-zębne są bez luzu bocznego ( albo - z technologicznym, ale nie intencjonalnym ). Maszynowe łożyska w kółeczkach to zbędne porno. Masz kasę - wydaj. Ale nic z tego nie uzyskasz.
Mod Team michuuu Napisano 12 Grudnia 2019 Mod Team Napisano 12 Grudnia 2019 17 godzin temu, Danuel napisał: Jak wygląda kompatybilność takich kółek między grupami? Przerobiłem również shimano do srama. Działa bez uwag.
Gość Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 3 godziny temu, siejak1 napisał: u mnie w 2 przerzutkach shimano wsadziłem kółeczka z ali N/W, i zawsze łańcuch wpadał między kółko a wózek. Właśnie tego trochę się boję i nie do końca mam ochotę wydawać 60 zł. 1 godzinę temu, uzurpator napisał: Wszystkie wysoko-zębne są bez luzu bocznego ( albo - z technologicznym, ale nie intencjonalnym ). Zaraz zaraz. Shimano od zawsze w rozwiązaniu ze ślizgiem miało luz. Czy w kółkach z wysokimi zębami się to zmieniło? Przykładowo takie kółka są w RD-M7000
uzurpator Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 W czterech zestawach takich kółeczek które miałem w ręce luzu na górnym kółeczku nie było. Znaczy się - był ciut-ciut, bo to na ślizgu jest, ale jest dramatycznie mniejszy niż w starszych konstrukcjach. W serii RD-x100 jest zresztą tak samo.
Gość Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 @uzurpator dałeś mi do myślenia. Podjadę do sklepu i może zgodzą się odpakować żeby to sprawdzić.
Alsew Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 5 godzin temu, siejak1 napisał: A co do wysokich zębów kółeczek przerzutki, to jak fabrycznie niema wysokich to bym nie montował, u mnie w 2 przerzutkach shimano wsadziłem kółeczka z ali N/W, i zawsze łańcuch wpadał między kółko a wózek. Natomiast te same w sramie gx eagle chodziły perfekto. Mam xt m786 i kupiłem kółka od xt m8000 te z wyższymi zębami na górnym kółku. Czyli co, to nie będzie chodzić???
Gość Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 @siejak1 albo ja czegoś nie rozumiem, albo wprowadzasz lekkie zamieszanie. Wcześniej pisałeś że nie zadziałały Ci kółka z ali, teraz piszesz że SLX na kołkach od SRAM nie działa. To jak w końcu było? Mnie interesuje zestawienie przerzutki Shimano z kółkami z wysokimi zębami Shimano.
Alsew Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 Godzinę temu, skom25 napisał: Mnie interesuje zestawienie przerzutki Shimano z kółkami z wysokimi zębami Shimano. Z tego co pamietam, jak kupowalem swoje kółka, to gdzies na forum czytałem że to działa przy tym moim połączeniu. A jak to działa w praktyce to ci powiem wiosną. Mój 2x10 nie chce umrzeć a ma juz ponad 9tys przekulane :-)
Alsew Napisano 12 Grudnia 2019 Napisano 12 Grudnia 2019 14 minut temu, siejak1 napisał: Z ali do eagle. A już mnie przestraszyłem
Gość Napisano 13 Grudnia 2019 Napisano 13 Grudnia 2019 W dniu 11.12.2019 o 19:52, skom25 napisał: kółek przerzutki z wysokimi zębami, bo słyszałem dość dużo pozytywnych opinii. Pojawia się tylko pytanie które wybrać. Mogę kupić Deore XT na łożyskach maszynowych lub Deore/ SLX na ślizgach. Pierwsze kosztują z przesyłką +/- 60 zł, drugie mam na miejscu za +/- 30 zł. Cena taka, że moze byś kupil oba zestawy i napisal porownanie :> gorsze wsadzisz do zimowki i zajedzisz ...a przy okazji pojawi sie jakis ciekawy wpis na forum ;-))
Gość Napisano 13 Grudnia 2019 Napisano 13 Grudnia 2019 Godzinę temu, cinol123 napisał: gorsze wsadzisz do zimowki i zajedzisz Nie wsadzę, bo nie mam zimówki Dzisiaj prawdopodobnie kupię SLX, zobaczymy co to jest "na sucho".
Mod Team michuuu Napisano 13 Grudnia 2019 Mod Team Napisano 13 Grudnia 2019 26 minut temu, skom25 napisał: Nie wsadzę, bo nie mam zimówki Po innym temacie wnioskuję, że już masz.
Gość Napisano 13 Grudnia 2019 Napisano 13 Grudnia 2019 Nie, moje intencje było nieco inne, ale to już wyjaśniłem w tamtym temacie
Alsew Napisano 13 Grudnia 2019 Napisano 13 Grudnia 2019 7 godzin temu, skom25 napisał: Dzisiaj prawdopodobnie kupię SLX, zobaczymy co to jest "na sucho". Czekamy na recenzje.
Gość Napisano 13 Grudnia 2019 Napisano 13 Grudnia 2019 Po lewo SLX, po prawo standardowe kółko. Jak widać, w SLX tulejka wystaje znacznie mniej, co oznacza mniejszy luz boczny. Widać że kółko delikatnie rusza się na boki, natomiast nie jest to "pływanie" jak w standardowym. To co mi się strasznie nie podoba i nie jestem w stanie tego zrozumieć, to fakt, że dolne kółko nadal nie ma stalowego insertu, tylko tulejka jeździ bezpośrednio po plastikowym otworze. Aktualnie koła czekają na serwis, także rower będzie poskładany w okolicy Świąt/ Nowego Roku. Wtedy zdam relację jak zachowuje się to na stojaku.
Mod Team michuuu Napisano 13 Grudnia 2019 Mod Team Napisano 13 Grudnia 2019 Czytam i się zastanawiam czy to ja nie ogarniam niuansów czy to Wy przesadzacie z perfekcjonizmem. Do srama x9 10rz. pożałowałem na oryginały (cena kosmos} założyłem jakieś łożyskowane z deca. i jeździłem, później zwykłe deore na tulejkach (cena jak za paczkę fajek). No i nie widzę różnicy, poważnie. A porównując cenę to za sramowskie mam 5 shimanowskich. A po błotnych maratonach i tak najbardziej zryte są ząbki.
Gość Napisano 13 Grudnia 2019 Napisano 13 Grudnia 2019 Teraz, michuuu napisał: Czytam i się zastanawiam czy to ja nie ogarniam niuansów czy to Wy przesadzacie z perfekcjonizmem. Teraz, michuuu napisał: No i nie widzę różnicy, poważnie. Stąd właśnie temat. Gdybym był przekonany ponad wszystko że te na łożyskach maszynowych będą lepsze, to bym się nie zastanawiał nawet sekundy. Co do wysokich zębów, to słyszałem tak dużo dobrych opinii, że postanowiłem to sprawdzić. Podobno różnica jest znaczna.
Mod Team michuuu Napisano 13 Grudnia 2019 Mod Team Napisano 13 Grudnia 2019 Teraz, skom25 napisał: Gdybym był przekonany ponad wszystko że te na łożyskach maszynowych będą lepsze, Ja się wyleczyłem z maszynowych jak po taplaniu w błocie po pachy najnormalniej padły. Znaczy się stanęły. Tulejkowe wymyjesz nasmarujesz i wio. Nawet w warunkach poligonowych.
Alsew Napisano 14 Grudnia 2019 Napisano 14 Grudnia 2019 Łożysko maszynowe w kółku przerzutki tez możesz rozebrać, wyczyścić i nałożyć świeżego smaru, a w najgorszym wypadku wymienić całe.
Mod Team michuuu Napisano 15 Grudnia 2019 Mod Team Napisano 15 Grudnia 2019 Oczywiście ale w lesie jest to zdecydowanie bardziej upierdliwe. A zdarza się, że takiego które stanęło dęba nie ruszysz. No i pokaż mi takiego który wozi z sobą zapasowe łożyska.
Gość Napisano 21 Grudnia 2019 Napisano 21 Grudnia 2019 Złożyłem dzisiaj całość i wypróbowałem na stojaku. Różnica jest powalająca, biegi wskakują natychmiast, jak zupełnie inny napęd. A tak na serio to różnicy nie widzę, na pewno nie na stojaku. Może jest minimalnie lepiej jeżeli chodzi o brak minimalnych "zgrzytów" przy zmianie biegów. Natomiast może to być równie dobrze kwestia minimalnego luzu na kółku, idealnie czystego napędu czy regulacji. Przy montażu czekała mnie niespodzianka, bo łańcuch nie chciał ułożyć się na kółku. Trzeba spiąć łańcuch, ruszyć korbą i dopiero całość wskoczy na swoje miejsce.
Alsew Napisano 21 Grudnia 2019 Napisano 21 Grudnia 2019 3 godziny temu, skom25 napisał: A tak na serio to różnicy nie widzę, na pewno nie na stojaku. Czyli będzie działać:-) Masz Shimano xt m786? Napisz jeszcze jak to się sprawuje w terenie, pod obciążeniem itd
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.