sudir Napisano 4 Listopada 2019 Napisano 4 Listopada 2019 Cześć Chciałem się was poradzić odnośnie zakupu roweru do kwoty około 4000 zł. Interesuje mnie rower głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga. Zastanawiam się czy jest możliwość wyboru takiego sprzętu żeby dokupić sobie dodatkowe obręcze i opony aby mieć dwa zestawy tylko pod asfalt i na trasy mieszane. Mam 185 CM waga 85kg. Rowerów jest mnóstwo ale w każdym o którym czytałem coś było nie tak, dlatego sam rower kolo 4000 zł ale na drobne wymiany mogę 1000 zł dorzucić. Patrzyłem na canondale na sorze na rag+ 2 na scota 50. Co sugerujesz plus co wymienić od razu aby mieć spokój na lata? Da radę wybrać jakiś model z bardzo łatwa i szybka wymiana opon? Jakie opony proponujecie bo te na rowerach zazwyczaj też pozostawiają coś do życzenia. Dzięki za pomoc
m0d Napisano 4 Listopada 2019 Napisano 4 Listopada 2019 Teraz, sudir napisał: głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga Brzmi to bardziej jak klasyczna szosa Ewentualnie szosa, gdzie można pomieścić nieco więcej niż 28c, ale też bez przesady. Teraz, sudir napisał: Da radę wybrać jakiś model z bardzo łatwa i szybka wymiana opon? Tzn. czego oczekujesz? W każdym będzie wyglądać to tak samo: trzeba zdemontować koła, spuścić powietrze, zdjąć jedne opony i dętki, założyć drugie opony i dętki, napompować i zamontować z powrotem koła. Tu się nic nowego nie wymyśli W podanym budżecie standardowo można zasugerować Tribana 520RC, czyli taki "prawie gravel". Generalnie przy 90% asfaltu nie upierałbym się przy gravelu tylko szukał wygodnej szosy z możliwością montażu nieco szerszych niż typowo szosowe gum. Poza tym szos jest dużo więcej na rynku i w lepszych cenach niż sprzęty z etykietą "gravel"... Jak rozumiem na razie plan jest taki, żeby był to gravel, tylko żeby przerzucać opony raz bardziej szosowe a raz bardziej w teren? Bo tak raz pytasz o wymianę opon, a wspominasz też o dwóch kompletach kół?
sudir Napisano 4 Listopada 2019 Autor Napisano 4 Listopada 2019 Miałem na myśli żeby przerzucać koła już z oponami tylko odpiąć koło i zapiąć nowe. Tylko może są jedne rowery z wygodniejszym systemem wymiany kół (nie opon :) ). Gdyby jednak szosówka to co byś polecił?
Mod Team durnykot Napisano 4 Listopada 2019 Mod Team Napisano 4 Listopada 2019 Cieżko polecić konkretny model ze względu na ich ilość na rynku. Poza tym coraz większa ilość gravel ma napęd 1x11/1x12 co nie musi wszystkim pasować ( możliwy brak szybszych przełożeń na szosie przy zębatce 42 ) W teorii dobrą relację jakość/wyposażenie/cena ma B-Twin https://www.decathlon.pl/rower-triban-rc520-gravel-ltd-id_8561385.html lub ten B-Twin jako bardziej szosowy https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html Oczywiście można narzekać, że hamulce dziwne, że lepsza pełna hydraulika, ale w tym budżecie chyba nie ma nic lepiej wyposażonego. 4 godziny temu, sudir napisał: Interesuje mnie rower głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga. Przerabiałem to- summa summarum na szosie spędzam 99% czasu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.