krzywy187 Napisano 7 Czerwca 2019 Napisano 7 Czerwca 2019 Witam, może to się wydać banalne choć jest kwestią często pomijaną przez początkujących, a mianowicie jak zadbać na co dzień o rower. Oczywistą czynnością jest udanie się do serwisu gdy coś ulegnie awarii (aby uniknąć poważniejszych kosztów) lub gdy należałoby chociaż sprawdzić stan amortyzatora co roku, albo wycentrować koła i inne rzeczy które lepiej zostawić fachowcom. Przechodząc do sedna sprawy: co należy robić po codziennej jeździe na rowerze MTB typu Trail, albo co 100km, w internecie są porady odnośnie konkretnych czynności, ale gdyby to zebrać do kupy co jest czynnością która powinna wejść w nawyk ? Pozdrawiam
Gość Napisano 7 Czerwca 2019 Napisano 7 Czerwca 2019 Po każdej jeździe: - Sprawdzam luz na sterach - Luz na piastach - Luz na korbie Potem szybkie przetarcie napędu szmatką. Trwa to jakieś 5 minut, tyle żeby akurat ochłonąć. Co jakieś 100- 150 km, w zależności od oleju, wyczyścić i nasmarować łańcuch.
Sansei6 Napisano 7 Czerwca 2019 Napisano 7 Czerwca 2019 Codziennie to ja najwyżej pieszczotliwie pogłaszczę go po siodełku... a inne sprawy to zależnie od aury i terenu i podejścia pedantycznego lub nie do sprzętu... Obserwuję po gorszej pogodzie jak tam napęd ewentualnie lagi amortyzatorów... co jakis czas, zależnie od warunków co 100 km, a czsem co 300 czyszczenie napedu i smarowanie itp.
Brombosz Napisano 7 Czerwca 2019 Napisano 7 Czerwca 2019 Ja co jazdę tylko przecieram lagi i tłok dampera/sztycy z błota żeby nie zaschło, a napęd czyszczę cały przy okazji nakładania świeżego oleju. Dokładniejsze pucowanie jest po wypadzie w góry albo jak już nie mogę na niego patrzeć.
Dykciarz Napisano 7 Czerwca 2019 Napisano 7 Czerwca 2019 2 godziny temu, krzywy187 napisał: Oczywistą czynnością jest udanie się do serwisu gdy coś ulegnie awarii (aby uniknąć poważniejszych kosztów) Czyli rozumiem, gdy przebijesz dętkę, lub zluzują ci się stery to oddajesz rower do serwisu?
krzywy187 Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Napisano 7 Czerwca 2019 Z tego co widzę po waszych wpisach należy zwrócić uwagę głównie na napęd, co dokładnych informacji dopieszczania łańcucha z pewnością znajdę na forum. Dzięki za odpowiedzi ! Teraz, Dykciarz napisał: Czyli rozumiem, gdy przebijesz dętkę, lub zluzują ci się stery to oddajesz rower do serwisu? Miałem na myśli np. rozbieranie samemu amortyzatora, drobne regulacje i wymianę dętki myślę że każdy sobie da radę
Gość Napisano 8 Czerwca 2019 Napisano 8 Czerwca 2019 Napęd to podstawa, to on zbiera brud. W dużej mierze zależy to też od warunków w jakich jeździsz. U mnie jest bardzo dużo pyłu, kaseta jest czarna po jednej jeździe. Dla porównania, żeby kasetę w szosie doprowadzić do takiego stanu, musiałbym zrobić pewnie dziesięć razy więcej kilometrów. Co do serwisu, polecam pooglądać filmy na YT, poczytać i robić samemu. Niestety ciężko znaleźć porządny serwis który zrobi wszystko tak jak potrzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.