Skocz do zawartości

[Przerzutki] regulacja Lazaro Integral


jrz8888

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem, a zarazem amatorem wśród rowerów.

Zakupiłem ostatnio dwa nowe rowery - Lazaro Integral V.3.

Model ma 27 biegów. Moje pytanie, na początek, zanim rozwinę temat, brzmi: czy jest możliwość ustawienia przerzutek tak, aby wszystkie 27 biegów w trakcie jazdy funkcjonowało i nie powodowało ocierania łańcucha o prowadnicę, trzeszczenia itd. Czy można jedynie dopasować pod siebie wybrany zakres biegów (podjąć decyzję z jakich będziesz korzystać), ponieważ korba jest tak skonstruowana, że nie sposób zastosować takie ustawienia?

Napisano

Zakres biegów zawsze jest ograniczony - czyli z wyłączeniem skrajnych przełożeń: odpowiednio na najmniejszej zębatce z przodu nie możesz korzystać z 1-2 najmniejszych z tyłu, na największej z przodu na największych z tyłu, na środkowej na korbie ze skrajnych zębatek kasety. 

Jeśli zakres biegów masz bardziej zawężony to jest coś nie tak z ustawieniem przerzutki. Pamiętaj też że duże przekosy - czyli zginanie łańcucha nie jest dla niego dobre. 

Napisano
8 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Zakres biegów zawsze jest ograniczony - czyli z wyłączeniem skrajnych przełożeń: odpowiednio na najmniejszej zębatce z przodu nie możesz korzystać z 1-2 najmniejszych z tyłu, na największej z przodu na największych z tyłu, na środkowej na korbie ze skrajnych zębatek kasety. 

Jeśli zakres biegów masz bardziej zawężony to jest coś nie tak z ustawieniem przerzutki. Pamiętaj też że duże przekosy - czyli zginanie łańcucha nie jest dla niego dobre. 

Tak sądziłem, dziękuję za rozwiązanie moich wątpliwości. Jedynie skrajne przełożenia powodują „konflikt”.

I teraz sedno wątku, który założyłem. Czy istnieje jakieś optymalne ustawienie na zasadzie „o, dokładnie tak powinno być, to najlepsze możliwe ustawienie”? Interesuje mnie przedział biegów:

- przednia dwójka i trójka,

- tylna czwórka, aż do dziewiątki.

Czy nie ma czegoś takiego, a jedynie ustawienie wg uznania?

Obracałem już obiema śrubami. Przerzutki przeskakują w czasie 1 sekundy, a więc jest płynne przerzucanie. Łańcuch nie hałasuje, nie ociera na żadnej kombinacji z wyżej wymienionych biegów o prowadnicę, jedzie mi się super. Czy nie powinienem zatem już się bawić i szukać lepszych rozwiązań, o ile takie są?

Ciekawi mnie również numeracja na manetkach. Przy obecnych ustawieniach wskazówka nie znajduje się bezpośrednio nad cyfrą, ale troszkę obok, bardzo troszkę. Czy to może wskazywać, że ustawienia nie są jeszcze optymalne? Zaciekawiło mnie to, ponieważ jak odebrałem rower, to były one jeszcze bardziej odchylone, aniżeli teraz po „zabawie” śrubami. Czyli tak jakbym się zbliżył do tego właściwego ustawienia. Ma to w ogóle związek?

Pozdrawiam z Bydgoszczy!

Napisano

Jest jeden sposób ustawienia przerzutki - prawidłowy. Jeśli biegi działają bez problemu to nie ma co kombinować.

Śruby L i H służą do ustalenia zakresu ruchu przerzutki - czyli w przypadku przedniej przerzutki wózek nie może obcierać w przełożenie 1-1 oraz 3-9, w przypadku tylnej przerzutka nie może ona "przechodzić" za największą zębatkę i "schodzić" poniżej najmniejszej. 

Napisano

W komplecie z paragonem jest dołączona mała książeczka z kartą gwarancyjną/instrukcją obsługi. Są w niej rysunki jak używać przełożeń. 

Napisano

Jeszcze mnie zastanawia jedna kwestia. Przykładowo mam wrzucony bieg 18 (2x9). Czy tylna przerzutka powinna wówczas znajdować się na najmniejszej zębatce? I analogicznie, 8 na przedostatniej, 7 na siódmej, 6 na szóstej itd. Czy to nie tak działa?

Napisano

https://zapodaj.net/2a9df7fc44664.jpg.html

https://zapodaj.net/55e8c103e281a.jpg.html

https://zapodaj.net/9f9ae1a41cc41.jpg.html

https://zapodaj.net/fad8ac2931cac.jpg.htm

Zrobiłem kilka zdjęć. Wydaje mi się, że nie tak powinno to wyglądać. Nie wiem dlaczego, ale w ogóle nie przerzuca mi łańcucha na najmniejsze tylne zębatki (9 zębatek). Najmniejsza na jaką przerzuca to 7, zaś największa to 2. 

Napisano

No to w takim razie przerzutki są źle wyregulowane. Najlepiej będzie jak podjedziesz do jakiegoś serwisu - wszystko zrobią i wyjaśnią o co chodzi. Ciężko zdalnie ocenić czy to wina błędnie ustawionego zakresu czy linki czy jeszcze czegoś innego. 

Napisano

Czy w przypadku pozostawienia roweru na serwisie podsuwacie do podpisania oświadczenie jako zabezpieczenie na wypadek demontażu części i kradzieży przez pracowników sklepu? Czy nie praktykuje się tego?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...