Skocz do zawartości
Indzynier

[Kupno] Jaka szosówka na raty 0% najlepiej 20 rat) jak najtańszado 2200 zł?

Rekomendowane odpowiedzi

Indzynier

Pisałem tu niedawno temat o tym czy kupić Tribana 100 czy Tribana 500, pisaliście, że Triban 100 to kupa i nie warto. W Decathlonie są dostępne tylko raty 0% na 10 miesięcy, a Triban 500 kosztuje 1700 zł, więc rata wynosiłaby 170 zł, a mi zależy na racie max 100 zł. 

I teraz szukałem innych sklepów z dostępnymi ratami 0% na 20 miesięcy i znalazłem taki w którym są takie modele jak Kross Vento 1.0 2019/2018 Merida Race 80 2018 Romet Huragan 1/1+ 2019 wszystko w podobnej cenie 2000/2200 zł, którego z nich byście wybrali biorąc pod uwagę też Tribana 500?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Z tych wymienionych odrzuciłbym Kross Vento, jest na osprzęcie Tourney 2x7, Merida i Romet są na Clarisie. Merida ma przewagę nad Rometem bo ma widelec karbonowy, Romet aluminiowy. Merida ma też w zestawie opony 25mm, Romet 23mm, to w połączeniu z widelcem karbonowym powoduje, że powinna być bardziej komfortowa. Z tych 3-ch stawiałbym na Meridę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Teraz, el_gregorio napisał:

 Merida ma przewagę nad Rometem bo ma widelec karbonowy, Romet aluminiowy. Merida ma też w zestawie opony 25mm, Romet 23mm, to w połączeniu z widelcem karbonowym powoduje, że powinna być bardziej komfortowa. Z tych 3-ch stawiałbym na Meridę.

a jak wziąć pod uwagę jeszcze Tribana 500? (pewnie Triban 520 byłby lepszy od tych wszystkich?)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Triban 500 ma napęd Microshift 3x8, tu pewnie Shimano Claris jednak będzie pewniejszym rozwiązaniem. Triban 520 ma Shimano Sorę, więc już 9 biegów z tyłu, ale z kolei mechanizm korbowy trzyblatowy. Napęd trzyblatowy występuje przy obu Tribanach, dla mnie, subiektywnie, napęd 3x w rowerze szosowym jest nie na miejscu.  Generalnie jeśli odpowiada Ci napęd z trzema blatami na korbie to ten Triban 520 jest wyposażony pewnie najlepiej tzn widelec karbon, shimano sora, komfortowa geometria. W Meridzie przede wszystkim zwróć uwagę by była to wersja 2019 z mechanizmem korbowym 50-34, wersja 2018 ma mechanizm korbowy 53-39, a przełożenie 39x25 to może być za twardo na bardziej strome podjazdy; poza tym korby na kwadrat, napęd shimano claris 2x8 więc o stopień niżej niż Triban 520. Z kolei Merida ma nowocześniej "bazę" tzn rama ma już współczesny standard w postaci taperowanej główki sterowej, zapewnia więc większą sztywność, dodatkowo widelec jest full carbon, w 520-ce ma aluminiową rurę sterową. W moim odczuciu Triban jest bardziej "amatorski", taka rekreacyjna szosa, a Merida jest bardziej sportowa i ma większy potencjał do przyszłościowej rozbudowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)
Teraz, el_gregorio napisał:

 Generalnie jeśli odpowiada Ci napęd z trzema blatami na korbie to ten Triban 520 jest wyposażony pewnie najlepiej tzn widelec karbon, shimano sora, komfortowa geometria. 

A jeśli chodzi o Tribana 500 mocno odstaje od reszty? A i jak coś to obecnie ważę 108 kg i rower będzie głównie służył do aerobów (jakieś wycieczki 30-60km) i nie wiem czy po 1 sezonie nie zostanie sprzedany (jak już zredukuję wagę).

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Na początek korba 3rz nie jest złym pomysłem. Jak to ma być rower na 1 sezon Triban 500 powinien dać radę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Triban 500 będzie wystarczający. Napęd 3x8 przy takim zastosowaniu będzie też ok. Obawiałbym się bardziej o koła i co jest z tym powiązane, hamowanie. Spójrz jeszcze na Triban RC 120, ma tarczówki, mechaniczne, mocne koła, opony 28mm, osprzęt Microsoft z korbą Shimano 50-34 i kasetą 11-34. Może być lepszą opcją niż Triban 500 dla Ciebie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Mechaniczne tarcze to kupa. Korba 50-34 I kaseta 11-34, nie jest specjalnie lepsza od 3rz napędu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Mechaniczne tarcze wcale nie muszą być takie złe, określenie "kupa" jest słabe, można sobie darować. Mam mechaniki, jestem zadowolony, jak i wielu innych użytkowników tego typu hamulców, duża różnica względem szczękowych.

Korba 50-34 i kaseta 11-34 moim zdaniem to lepszy zestaw niż 50-39-30 i 12-25, przede wszystkim jest przełożenie 1:1 i przy dwóch tarczach z przodu łatwiej operować przełożeniami, bardziej klarownie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
17 godzin temu, el_gregorio napisał:

Triban 500 będzie wystarczający. Napęd 3x8 przy takim Spójrz jeszcze na Triban RC 120, ma tarczówki, mechaniczne, mocne koła, opony 28mm, osprzęt Microsoft z korbą Shimano 50-34 i kasetą 11-34. 

Kurde wziąłbym od razu tego Tribana 500 albo 120 gdyby można było 20 rat po 0%. Szkoda, że nie ma jakiegoś innego sklepu co by sprzedawały te Tribany :d I jak już kupię ten rower to chciałbym żeby z połową jego kwoty się zwróciła jeżdżąc na Uber Eatsie, a żeby zarobić 2000 zł licząc 2 zł za km (tak rok temu średnio mi wychodziło) będzie trzeba przejechać 1000 km w mieście.

A tak zastanawiam się nad tą Meridą, ale wydaje mi się, że pozycja na niej nie będzie zbyt komfortowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Przeznaczenie do jakiego chcesz używać tego roweru pokazuje, że niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem jest szosówka z barankiem. Zastanów się czy koniecznie chcesz taki typ roweru. Może lepszy kierunek to fitness, czyli szosówka, ale z prostą kierownicą, np. czegoś takiego jak Kross Seto https://www.kross.pl/pl/2019/road/seto masz w nim już hydrauliczne tarczówki shimano, napęd shimano acera / altus 3x8, grubsze opony 1,5", ale typu slick.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, el_gregorio napisał:

Przeznaczenie do jakiego chcesz używać tego roweru pokazuje, że niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem jest szosówka z barankiem. Zastanów się czy koniecznie chcesz taki typ roweru. 

No jeśli chodzi o przeznaczenie to tak jak pisze wycieczki rowerowe 30-60 km w okolicy mojego miasta, w którym są w większości małe wioski, ulice asfaltowe raczej, ewentualnie ubity żwir. No, a jeśli chodzi o Uber Eats to tylko zrobienie tych 1000 km (weekendami) po Poznaniu żeby większą część kwoty za rower odrobicić i później już nie zamierzam jeździć na Uberze.

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier

@el_gregorio @clavdivs 

a co sądzicie o tym rowerze jest na Clarisie -> https://www.go-sport.pl/rower-gravel-scrapper-spego-ex-c1455921?utm_source=they.pl

i o tym -> https://www.go-sport.pl/rower-szosowy-scrapper-spego-c1416263 ten ma klamkomanetki i Tourney'e, więc wygląda na lepszy od Tribana 100'ki, a dużo więcej nie kosztuje i jest 30 dniowe prawo zwrotu, więc może mógłbym wziąć któregoś z nich przetestować tydzień i oddać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Tu masz test Scrappera Sorgo z magazynu szosa https://magazynszosa.pl/czy-szosowy-scrapper-za-1299-zl-to-dobry-rower-na-poczatek/ generalnie najtańsza na rynku nowa szosówka. Wolnobieg zamiast kasety. Podtrzymuje zdanie, że taki rower do tych 1000km rozwożenia jedzenia się nie nadaje. Spego EX bardziej, bo to gravel, grubsze opony, tarczówki, Claris. Porównywalny do Triban'a RC120. Oba Spego mają aluminiowe widelce, będzie twardo... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)
Teraz, el_gregorio napisał:

Spego EX bardziej, bo to gravel, grubsze opony, tarczówki, Claris. Porównywalny do Triban'a RC120. Oba Spego mają aluminiowe widelce, będzie twardo... 

Ja już sam mam mętlik w głowie jakby w Decu było 20 rat na 0% to bym od razu brał Tribana 520 albo Tribana 120, a na 10 rat po 0% to właśnie zastanawiam się nad tym Tribanem 120'ką, bo 500'ki i tak już nie mają tylko rozmiar XL'ka. 

Najchętniej to bym kupił używany jakiś na allegro ostatnio widziałem Tribana 500 za 800 zł XL i Tribana 520 za 1299 zł też XL, ale nie było opcji z ratami, czasami na allegro są, ale chyba tylko w ofertach sklepów internetowych, aukcjach zwykłych użytkowników chyba nie ma.

Teraz znalazłem też KROSS VENTO 2.0 2018 w rozmiarze XL za 2157 zł i na 20 rat wyszłoby 122 zł rata, czyli przepłaciłbym niecałe 300 zł, więc wydaje mi się, że lepiej szukać jednak opcji z ratami za 0%, bo jak w następnym sezonie bym chciał sprzedać te Vento to pewnie z połowę na wartości by straciło, czy mniej jak myślisz?

 

 

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Vento to rower o "sportowej" geometrii. Jak pisałem ja do miasta i rozwożenia jedzenia takich rowerów nie widzę, nawet jeśli to na chwilę to będzie "udręka" i dla Ciebie i dla roweru. Co do rat itp, zawsze możesz wziąć pożyczkę i rozłożyć ją na tyle rat ile chcesz, osobiście aż tak bym się nie skupiał na ofercie sklepów pod tym kątem tylko brał najlepiej dopasowany rower. Przede wszystkim poprzymierzaj się do tych rowerów, przejedź, wybierz najlepiej pasujący i najbardziej się podobający.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)
18 minut temu, el_gregorio napisał:

Vento to rower o "sportowej" geometrii. Jak pisałem ja do miasta i rozwożenia jedzenia takich rowerów nie widzę, nawet jeśli to na chwilę to będzie "udręka" i dla Ciebie i dla roweru. Co do rat itp, zawsze możesz wziąć pożyczkę i rozłożyć ją na tyle rat ile chcesz, osobiście aż tak bym się nie skupiał na ofercie sklepów pod tym kątem tylko brał najlepiej dopasowany rower. Przede wszystkim poprzymierzaj się do tych rowerów, przejedź, wybierz najlepiej pasujący i najbardziej się podobający.

Ogólnie to po Poznaniu większość jeździ się albo ścieżkami rowerowymi albo po ulicy, jedynie na Starym Rynku jest kostka.

Tu nie ma co przymierzać, bo do Decathlonowych Tribanów do wszystkich się przymierzałem. Jedynie mogę iść do tego Go Sportu i przymierzyć się do tych Spego, ciekawe czy mógłbym go jakoś wypożyczyć na testy na tydzień/dwa, bo piszą, że zwrot do 30 dni. Ja chyba jak nie wezmę jakiegoś na 20 rat, to wezmę tego Tribana 120 na 10 rat.

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)

@el_gregorio jeszcze o jedno muszę się Ciebie zapytać, wiesz może czy ten RC 120 ma wymienny hak przerzutki, bo wiem, że Tribany 100/500 nie mają od 520'ki już tak, ale nie wiem jak z 120'ką, wiesz może?

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Nie wiem. Ze zdjęć wydaje się, że nie ma, ale wymagałoby to sprawdzenia na miejscu w Decathlon'ie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)
52 minuty temu, drozda napisał:

Nie ma:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html

RC100 też bo to takie same ramy.

@drozda @el_gregorio A moglibyście wytłumaczyć jakie to niesie za sobą konsekwencje tzn. niewymienialność haka przerzutki?

 

Btw. napisałem do Go Sport i podali info co do tego najtańszego Scrappera Spego -> 1.10,9 kg  2. Opony są MITAS 700x25c V80 SYRNIX classic 3. Posiada tylko otwór montażowy na bidon 4. Regulacja wysokości siodełka: Tak – zacisk od sztycy na imbus 5. Regulacja wysokości kierownicy: Nie – stery typu A-head.

i teraz zadałem im te same pytania do tego droższego "gravela" Scrapper Spego Ex + zapytałem też o markę kół jak odpiszą, wstawię info. Ale ja już chyba jestem zdecydowany na tego RC 120 Tribana.

 

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Hak przerzutki może się skrzywić. W takiej sytuacji przy wymiennym po prostu się wymienia na nowy. Dotyczy to raczej ekstremalnych sytuacji i bardziej jazdy po bezdrożach np. zaplątana gałąź, nieszczęśliwy upadek itp Przy jeździe szosowej nie przejmowałbym się tym tak bardzo.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)
Teraz, el_gregorio napisał:

Hak przerzutki może się skrzywić. W takiej sytuacji przy wymiennym po prostu się wymienia na nowy. Dotyczy to raczej ekstremalnych sytuacji i bardziej jazdy po bezdrożach np. zaplątana gałąź, nieszczęśliwy upadek itp Przy jeździe szosowej nie przejmowałbym się tym tak bardzo.

 

 

A przy niewymiennym przyjmą na gwarancję podobno na ramę jest dożywotnio? Jeśli nie to co w takiej sytuacji trzeba wymienić?

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Nie wiem jaką mają procedurę w Decathlonie. Dopytaj w sklepie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Indzynier
Napisano (edytowane)
Teraz, el_gregorio napisał:

Nie wiem jaką mają procedurę w Decathlonie. Dopytaj w sklepie.

No już wysłałem im maila, ale pewnie jutro odpiszą, jak odpiszą to wstawię info tu jak coś.

Edytowane przez Indzynier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×