rd5 Napisano 5 Maja 2019 Napisano 5 Maja 2019 Witam serdecznie, czy ktoś z Was używał owalnej koronki w połączeniu z korbą Sram X1 lub zbliżoną? Jaki model koronki wybrać? SRAM czy np. AbsoluteBlack albo może Banless? Teraz mam 32T a z tyłu kasetę 10-42, 10 zębów z tyłu używam sporadycznie bo też i na tych oponach, które mam ciężko po płaskim utrzymać dużą prędkość na szosie a z górki w terenie praktycznie nie trzeba dokręcać. Jechałem ostatnio w dół 63,1 km/h po asfalcie i jeszcze dokręcałem (wystarczyło mi zakresu i nie była to nieosiągalna kadencja) czyli raczej mogę zmienić koronkę korby na mniejszą, pytanie czy owalny odpowiednik 30T czy 28T? Ktoś próbował montować takie małe? Pozdrawiam Rd5
Ador Napisano 5 Maja 2019 Napisano 5 Maja 2019 Jeżdżę no owalu od Banless 32T napęd 1x11 kaseta sram 10-42 , korba sram XO1 mocowanie direct mount, teren Mazury Garbate.
rd5 Napisano 5 Maja 2019 Autor Napisano 5 Maja 2019 I jak się sprawuje? W szczególności chodzi mi o porównanie jakości to oryginalnej zębatki? To jest aluminiowa koronka? Czy 32T jest dla Ciebie ok czy rozważyłbyś mniejszą/większą?
Ador Napisano 5 Maja 2019 Napisano 5 Maja 2019 Powiem tak, zębatka aluminium, przejechane ponad 3 k km. zużycie znikome po prostu zeszła anoda z zębów i tyle, ani razu nie spadł łańcuch nawet przy jednym "ładnym" dzwonie. Jeżeli chodzi o wielkość rozważałem z początku 34T ale jak wgłębiłem się w cechy owalu wyszło,że na podjazdach używam tak jakby zębatki 30T a na płaskim 34T i dla mnie jest super.
rd5 Napisano 5 Maja 2019 Autor Napisano 5 Maja 2019 O super dzięki. To teraz tylko zostaje wybrać czy 28T czy 30T
MartinGIR Napisano 9 Maja 2019 Napisano 9 Maja 2019 Ja jezdze na Eagle z 10-50 caseta i mam Absolute Black 36T. Daje mi to przelozenie od 3.60 do 0.72 - pozwala mi osiagnac niezla predkosc na plaskawych i na wspiecie sie pod konkretniejsze stromizny. Dziala bardzo dobrze; lancuch trzyma sie super i przerzutki chodza bezblednie (choc wymagaja precyzyjnego nastawienia ale to sprawa Eagla). Jezdzilem w tej kompozycji w Seattle, WA (calkiem calkiem gorki) i teraz w Gironie, Cat (bardzo podobny teren). Z 10-42 wziolbym 32T (3.20 - 0.76 - lepsze na teren z niewielka iloscia stromizn podjazdowych) i na pewno nie zszedlbym ponizej 30T (3.00 - 0.71 - lepsze na teren z konkretniejszymi podjazdami). Nie mysle zeby 28T z 10-40 bylo potrzebne na wielkie podjazdy a na plaskawych kreciloby sie warjacko aby osiagnac znaczniejsze predkosci (120 rpm -> ~ 46 km/h na 29erze) Absolute Black uzywam od dluzszego czasu (w XC, CX i gravel) - dziala bezproblemowo. Ziomek prowadzi solidny business i produkcja jest z gornej polki?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.