Skocz do zawartości

[ulepszenie i renowacja] Kilka pytań dotyczące starej szosy Peugeota + ulepszenie kierownicy i mostka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w niedawnym czasie nabyłem Peugeota (PA 10)??

Z tego powodu chciałbym poprosić o pomoc w identyfikacji modelu, i podanie miejsca (jeśli takie jest) gdzie mam szukać rocznika, a także jaką kierownicę i mostek wybrać, ponieważ ktoś go "skundlił" kierownicą od mtb do( max 150zł mam niski budżet. Na allegro znalazłem kierownicę Satori Cheetah i wymaga ona mostka o wymiarach obejmy o średnicy 31,8 mm a rura idąca do ramy w moim przypadku musi mieć 22,2mm średnicy. i zastanawiam się czy to dobry wybór, i czy nie wybrać kierownicy o średnicy 25,4mm (jest bardziej popularne, ale modele budżetowe w tej cenie produkuje tylko zoom i są bardzo cięzkie (zoom 780g a satori 275g)

Pozdrawiam! i z góry dzięki za każdą próbę pomocy

PS. wiem że rower ma dużo nie oryginalnych z tego roweru części (siodło, błotniki dynamo itp.) ale z czasem one zostaną zdjęte lub wymienione także nie zwracajcie na nie uwagi

57221276_334969247371631_5082794379760893952_n.jpg

Edytowane przez Posejdon551
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2019 o 16:54, Posejdon551 napisał:

rura idąca do ramy w moim przypadku musi mieć 22,2mm średnicy

 

22 godziny temu, Posejdon551 napisał:

ja jednak zdecydowałem się na modolo race

Sprawdź dokładnie (suwmiarką!) średnicę tej rury. Jeśli faktycznie jest 22,2mm to jesteś szczęśliwcem i masz francuski rower ale już z calowymi komponentami.

Ale jeśli rura ma 22mm to jest to francuski system. A wtedy otwór pod kierownicę jest 25mm (lub 23,5mm) i nie wlożysz tam kierownicy 1" lub 26mm. Musisz szlifować otwór.

Mostka ze sztycą żeby pasował do kierownicy też tak łatwo nie wymienisz, bo nie wejdzie w widelec (trzeba by było zeszlifować na 22mm).

image.png.7da9811a7a715b0489268fa397e0fce1.png

Więcej informacji o francuskich "ulepszeniach" rowerowych standardów znajdziesz tutaj:

https://www.sheldonbrown.com/velos.html

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2019 o 14:00, Garlock napisał:

 

Sprawdź dokładnie (suwmiarką!) średnicę tej rury. Jeśli faktycznie jest 22,2mm to jesteś szczęśliwcem i masz francuski rower ale już z calowymi komponentami.

Ale jeśli rura ma 22mm to jest to francuski system. A wtedy otwór pod kierownicę jest 25mm (lub 23,5mm) i nie wlożysz tam kierownicy 1" lub 26mm. Musisz szlifować otwór.

Mostka ze sztycą żeby pasował do kierownicy też tak łatwo nie wymienisz, bo nie wejdzie w widelec (trzeba by było zeszlifować na 22mm).

image.png.7da9811a7a715b0489268fa397e0fce1.png

Więcej informacji o francuskich "ulepszeniach" rowerowych standardów znajdziesz tutaj:

https://www.sheldonbrown.com/velos.html

 

.

mierzyłem i było dokłanie 22,2 mierzyłem suwmiarką elektroniczną!

mostek kupiłem inny i ładnie pasuje, + klamki, owijkę i podobne.  zdjęcia pojawią się na dniach 

rozmawiałem z poprzednim właścicielem i mówił że miał oryginalne siodło, kierownicę a nawet klamki tylko wszystko oddał na złom :(

 

Zapomniałem czy może mi pan pomóc w identyfikacji czy to pa 10 czy pl 8?

wyglądają nieomal identycznie.  I jeszcze jedno :czy istnieje możliwość regeneracji przerzutki? bo w tej oryginalnej simplexa rozpadła się sprężyna i chwilowo jestem zmuszony założyć to co mam pod ręką

 

Edytowane przez Posejdon551
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Posejdon551 napisał:

Zapomniałem czy może mi pan pomóc w identyfikacji czy to pa 10 czy pl 8?

Eeee, taka drobna uwaga, tu na forum nie ma "panów". Wszyscy jesteśmy kolegami (ew. koleżankami jeśli uwzględnimy parytety:D).

A niestety z identyfikacją nie pomogę, nie jestem znawcą francuskich rowerów i raczej ich unikam (z powodów które wymienia Sheldon Brown). Ale może się znajdzie na forum ktoś kto pomoże.

5 godzin temu, Posejdon551 napisał:

czy istnieje możliwość regeneracji przerzutki?

To zależy jaka to konstrukcja, czy da się rozmontować i dobrać części. Generalnie części do starych przerzutek są raczej nie do kupienia. Niektóre przerzutki ZZR/Rometa były produkowane na licencji Simplexa, więc może sprężynę dałoby się podpasować z rometowskiej. Ale ja bym raczej w to nie wchodził. Jeśli ma być 100% oryginał to szukałbym na eBayu. Ale oryginał nie będzie (bo wymieniasz kierownicę i mostek) więc założyłbym coś w miarę współczesnego np jakąś używaną 105-tkę. I do tego klamkomanetki . Ew. poszukać czegoś z epoki np Shimano Tricolor - ale to już wyjdzie drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Garlock napisał:

Eeee, taka drobna uwaga, tu na forum nie ma "panów". Wszyscy jesteśmy kolegami (ew. koleżankami jeśli uwzględnimy parytety:D).

A niestety z identyfikacją nie pomogę, nie jestem znawcą francuskich rowerów i raczej ich unikam (z powodów które wymienia Sheldon Brown). Ale może się znajdzie na forum ktoś kto pomoże.

To zależy jaka to konstrukcja, czy da się rozmontować i dobrać części. Generalnie części do starych przerzutek są raczej nie do kupienia. Niektóre przerzutki ZZR/Rometa były produkowane na licencji Simplexa, więc może sprężynę dałoby się podpasować z rometowskiej. Ale ja bym raczej w to nie wchodził. Jeśli ma być 100% oryginał to szukałbym na eBayu. Ale oryginał nie będzie (bo wymieniasz kierownicę i mostek) więc założyłbym coś w miarę współczesnego np jakąś używaną 105-tkę. I do tego klamkomanetki . Ew. poszukać czegoś z epoki np Shimano Tricolor - ale to już wyjdzie drożej.

Z założeniem np. Favoritki nie będzie kłopotu?

żeby to dobrze wyglądało bo wszystko stary oryginał i tu nagle taka współczesna przerzutka :(

zapomniałem o jeszcze jednym

czy ten rower to low-end i nie jest aż tak słaby jak na starą szosówkę ;) 

przepraszam za moją nieznajomość w temacie ale to moja pierwsza szosa i dopiero się uczę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Posejdon551 napisał:

Z założeniem np. Favoritki nie będzie kłopotu?

Favoritki były z hakiem:

image.png.89831156062958aa984dc8c4e7c92de6.png

więc jeśli masz takie haki

image.png.a2cbb320012b368f3bed9fd8436069c2.png

to założysz ją bez problemu, ale jeśli masz w haku otwór na śrubę

image.png.407d99bf31f81a939530d9eda34b9ed6.png

to już nie bardzo.

I jakość Favoritów to nie był jakiś hi-end, a do Peugeota to imho stylistycznie w ogóle nie pasuje. Do zgniłokapitalistyczngo produktu montować wyrób realnego socjalizmu.

To tak jakby do zabytkowego Citroena DS założyć prędkościomierz z Syrenki. 

To ja już bym poszedł np w Shimano Golden Arrow

https://allegro.pl/oferta/shimano-105-golden-arrow-przerzutka-tyl-7965461011

Ale jeśli miałbym jeździć na tym rowerze, to założyłbym starą 105-tkę ośmiobiegową

https://allegro.pl/oferta/przerzutka-shimano-105-8-rz-retro-7877356726

i zaczął śledzić Allegro w poszukiwaniu klamkomanetek 105. Stare 8/2 udaje się czasem trafić za nieduże pieniądze (ludzie przechodzą na 9 lub 10 biegów i pozbywają się niepotrzebnych klamotów) Komfort zmieniania przełożeń na kierownicy jest nieporównywalnie lepszy niż macanie dźwigni gdzieś na dole ramy.

Godzinę temu, Posejdon551 napisał:

czy ten rower to low-end i nie jest aż tak słaby jak na starą szosówkę

Nie wiem, czy to low end czy hi-end, ale mnie się podoba :yes:

Ale ja jestem trochę zboczony i lubię "vintage".:P

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Posejdon551 napisał:

czy to pa 10 czy pl 8?

Tak popatrzyłem sobie na fotki  tych 2 modeli . Rożnice które znalazłem to:

1. PA10 to był już sportowy, wobec tego nie miał błotników, bagażnika, stopki, oświetlenia (więc nie miał wspornika do dynama):

image.png.299931e7dc709eb4c997fa07bcea2729.png

a u ciebie to wszystko jest, ale skoro było dokładane to nie powinno być śladu po oryginalnym (spawanym) wsporniku dynama.

2. PA10 miał obręcze kół aluminiowe

Peugeot%201977%20Germany%20Brochure%20Pa

a PL8 chromowane (w twoim strasznie się błyszczą, więc pewnie chrom-ale sprawdź magnesem):

image.png.98752e4e216b695fbeb9f7cc8533d1bb.png

3. PA 10 miał mocowanie przerzutki na śrubę

image.png.bd15d39d814169eff554709bc72f5832.png

a PL8 na hak (jak Favorit):

image.png.3864354ab9d2cf639d4d18f40be2f48a.png

(nie wiem jak jest u ciebie)

PL8 miał mocowanie dynama na tylnym trójkącie:

image.png.a2b06247a17ebb6aa093c3dab40c8dcb.png

a u ciebie jest na widelcu. Więc może jednak dokładka. Może jeszcze inny model? Albo po prostu inny rocznik?

Tu masz katalogi starych Peugeotów:

https://www.bikeboompeugeot.com/Master Catalogs/Master Catalogue 1966/Peugeot 1966 Master Catalogue.htm

P.S. Jeśli przerzutki są oryginalne, to sprawdź ich model i pogrzeb w necie np:

http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_derailleurs.html

To da ci zgrubnie informację, w jakich latach mógł być wyprodukowany rower. I jeśli przerzutka to model z górnej półki to może wskazywać na rower sportowy, jeśli popularny model to rower raczej jest turystykiem.

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Garlock napisał:

Tak popatrzyłem sobie na fotki  tych 2 modeli . Rożnice które znalazłem to:

1. PA10 to był już sportowy, wobec tego nie miał błotników, bagażnika, stopki, oświetlenia (więc nie miał wspornika do dynama):

image.png.299931e7dc709eb4c997fa07bcea2729.png

a u ciebie to wszystko jest, ale skoro było dokładane to nie powinno być śladu po oryginalnym (spawanym) wsporniku dynama.

2. PA10 miał obręcze kół aluminiowe

Peugeot%201977%20Germany%20Brochure%20Pa

a PL8 chromowane (w twoim strasznie się błyszczą, więc pewnie chrom-ale sprawdź magnesem):

image.png.98752e4e216b695fbeb9f7cc8533d1bb.png

3. PA 10 miał mocowanie przerzutki na śrubę

image.png.bd15d39d814169eff554709bc72f5832.png

a PL8 na hak (jak Favorit):

image.png.3864354ab9d2cf639d4d18f40be2f48a.png

(nie wiem jak jest u ciebie)

PL8 miał mocowanie dynama na tylnym trójkącie:

image.png.a2b06247a17ebb6aa093c3dab40c8dcb.png

a u ciebie jest na widelcu. Więc może jednak dokładka. Może jeszcze inny model? Albo po prostu inny rocznik?

Tu masz katalogi starych Peugeotów:

https://www.bikeboompeugeot.com/Master Catalogs/Master Catalogue 1966/Peugeot 1966 Master Catalogue.htm

P.S. Jeśli przerzutki są oryginalne, to sprawdź ich model i pogrzeb w necie np:

http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_derailleurs.html

To da ci zgrubnie informację, w jakich latach mógł być wyprodukowany rower. I jeśli przerzutka to model z górnej półki to może wskazywać na rower sportowy, jeśli popularny model to rower raczej jest turystykiem.

Przerzutki w tym rowerze były w pełnym oryginale 

Przerzutka tył - Simplex Prestige 637

Przerzutka przód, manetki itp. (Simplex ale nie wiem jaki model jak będę w domu (na razie mnie nie ma do poniedziałku to puszczę zdjęcia, aktualnie mam tylko do tylnej)

suport - prawdopodobnie simplex, ale nie mam pewności 

Siodło - Romet (bez narzędziówki) możliwe że sztyca oryginał

Błotniki, Bagażnik - prawdopodobnie od tego roweru, są ładnie spasowane, i na błotnikach są charakterystyczne dwa czarne pasy idące po długości błotników, bagażnik taki sam jak na foto w internecie 

Dynamo - Pisze na nich DDR i pochodzą z lat 80 (nie pamietam dokładnie roku) ale raczej nie oryginał

nad kierownicą i jej osprzętem nie będę się rozpisywał ktoś go poprostu przerobił ale przywróciłem go do baranka :)

Obręcze i opony - obręcze możliwe że romet, opony Dębica (28 x 1 i 3/8)

Jeśli o czymś zapomniałem to daj znać :D

link do zdjęć poniżej 

https://drive.google.com/drive/folders/1oS46qC28A9xjWMvMhO78D5c1ruDZtULV

Pozdrawiam!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka mocowana na hak więc raczej niższy model. Produkowana w pod koniec lat 60-tych i początek 70-tych - pewnie z tego okresu jest ten rower. Niestety jest to model w którym Simplex we współpracy z Dupointem zdecydował się na zastosowanie części plastikowych. I te plastiki pękają. Więc nie próbowałbym szukać oryginału za 50 funtów (choć kto bogatemu zabroni):

https://www.ebay.com/itm/CLASSIC-SIMPLEX-PRESTIGE-637-REAR-DERAILLEUR-1968-GOOD-RENOVATED-CONDITION/153436166592

Tu więcej danych o tej przerzutce:

http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_Prestige_derailleur_637_-_instructions_1st_style.html

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=5c3bf638-247b-4340-ad7e-3687214c130c&Enum=108

Jeśli błotniki też są oryginalne, to zdecydowanie nie jest PA10 tylko jakiś turystyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Garlock napisał:

Przerzutka mocowana na hak więc raczej niższy model. Produkowana w pod koniec lat 60-tych i początek 70-tych - pewnie z tego okresu jest ten rower. Niestety jest to model w którym Simplex we współpracy z Dupointem zdecydował się na zastosowanie części plastikowych. I te plastiki pękają. Więc nie próbowałbym szukać oryginału za 50 funtów (choć kto bogatemu zabroni):

https://www.ebay.com/itm/CLASSIC-SIMPLEX-PRESTIGE-637-REAR-DERAILLEUR-1968-GOOD-RENOVATED-CONDITION/153436166592

Tu więcej danych o tej przerzutce:

http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_Prestige_derailleur_637_-_instructions_1st_style.html

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=5c3bf638-247b-4340-ad7e-3687214c130c&Enum=108

Jeśli błotniki też są oryginalne, to zdecydowanie nie jest PA10 tylko jakiś turystyk.

Widziałem tą przerzutkę, strasznie sobie ją cenią.

raczej nie będę kupował z zagranicy tylko albo założę tą 105 albo może na giełdzie motobazar trafię oryginał (tam zdarzają się rarytasy) kiedyś trafiłem fabrycznie nowy licznik do rometa za free jeszcze z nie pożółkła tarczą :D

przez miano „turystyk” znaczy że rower jest w jakiś sposób gorszy? (Nie mówię o osprzęcie simplexa)

Edytowane przez Posejdon551
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Posejdon551 napisał:

przez miano „turystyk” znaczy że rower jest w jakiś sposób gorszy?

Wiesz, to trochę przypomina pytanie co jest lepsze: Ferrari czy Fiat? Pozornie odpowiedź jest oczywista. Dopóki nie pojeździmy trochę sportowym autem (niekoniecznie Ferrari, ale nawet taką Fiestą ST). Możemy dojść do wniosku, że jednak nie jest to najlepsze auto do codziennego użytku. To samo z rowerem. Wyścigowy ma trochę inną geometrię, kolarz ma inna pozycję (wygięty w kabłąk). To do codziennej jazdy może nie być najwygodniejsze, choć niektórym nie przeszkadza.

Dobre wyścigówki ( te retro) są budowane z rurek o wysokiej wytrzymałości np. Reynoldsa czy Columbusa, zwykle cieniowanych (Francuzi mają własne rurki tego typu). Dzięki temu rama jest lżejsza ale przede wszystkim jest elastyczna - sprężynuje. Rower z taką ramą i widelcem pięknie wybiera i amortyzuje nierówności drogi. Dobre turystyki też miewają takie ramy, ale w tańszych są zwykłe rurki i rama jest sztywna, czujesz każdą nierówność. Ale turystyki maja szersze opony i one lepiej tłumią w porównaniu do wąskich szosowych.

Turystyki mają błotniki, bagażniki oświetlenie. jak jeździsz rowerem codziennie to szybko docenisz zalety tego osprzętu. Wyścigowy jest "goły", wystarczy przejechać się po kałużach czy błocie i  plecy oraz paszczękę masz mokre (a czasami błoto w zębach). Oświetlenie też jest niezbędne jak jeździsz po zmroku.

Turystyk jest po prostu trochę inny, bo przystosowany do innego rodzaju eksploatacji. Jak zamiast "wyścigowy" napiszesz "szosa", a zamiast "turystyczny" wstawisz "trekking" to znajdziesz dziesiątki dyskusji co lepsze. Możesz jeszcze dodać do porównania  "gravel" albo "przełaj", w latach 70-tych nie znano tych słów, ale pewnie też takie rowery produkowali tyle, że nieświadomie :D

P.S. Jeśli odpowiadasz na post to nie cytuj go całego (robią się straszne tasiemce) a tylko zdanie na które odpowiadasz. Ew w ogóle nie cytuj jeśli odpowiadasz na poprzedzający post. Tego wymaga netykieta tego forum ;)

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Garlock napisał:

Dobre wyścigówki ( te retro) są budowane z rurek o wysokiej wytrzymałości np. Reynoldsa czy Columbusa, zwykle cieniowanych (Francuzi mają własne rurki tego typu). Dzięki temu rama jest lżejsza ale przede wszystkim jest elastyczna - sprężynuje. Rower z taką ramą i widelcem pięknie wybiera i amortyzuje nierówności drogi. Dobre turystyki też miewają takie ramy, ale w tańszych są zwykłe rurki i rama jest sztywna, czujesz każdą nierówność. Ale turystyki maja szersze opony i one lepiej tłumią w porównaniu do wąskich szosowych.

I tu się akurat zgadzam ten peugeot całkiem nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności i całkiem daje sobie radę (być może to zasługa siodła ze sprężynami) kto wie :)

 

2 godziny temu, Garlock napisał:

Turystyki mają błotniki, bagażniki oświetlenie. jak jeździsz rowerem codziennie to szybko docenisz zalety tego osprzętu. Wyścigowy jest "goły", wystarczy przejechać się po kałużach czy błocie i  plecy oraz paszczękę masz mokre (a czasami błoto w zębach). Oświetlenie też jest niezbędne jak jeździsz po zmroku.

I to się faktycznie przydaje co prawda nie jeżdżę po nocy bo za tym nie przepadam bo nie można dobrze pozwiedzać :)

Ps. Znasz dobre oświeltenie rowerowe? tylko musi być takie na z mocowaniem na błotniki bo zostanie brzydka szpara

2 godziny temu, Garlock napisał:

P.S. Jeśli odpowiadasz na post to nie cytuj go całego (robią się straszne tasiemce) a tylko zdanie na które odpowiadasz. Ew w ogóle nie cytuj jeśli odpowiadasz na poprzedzający post. Tego wymaga netykieta tego forum ;)

Przepraszam, ale nie wiedziałem jak mam to na telefonie ogarnąć przez to było to nie czytelne teraz będzie tylko lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Posejdon551 napisał:

Znasz dobre oświeltenie rowerowe? tylko musi być takie na z mocowaniem na błotniki bo zostanie brzydka szpara

Jak ma być tanio i tylko świecić a nie oświetlać to np:

https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/rowery/bezpieczenstwo-rowerowe/oswietlenie-i-odblaski/lampka-rowerowa-led-631031/#tab04

https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-oswietlenie-rowerowe-16427?string=lampa przednia retro&bmatch=baseline-var-n-spo-1-1-0313

Jak ma być dobre to pytaj tutaj:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Garlock napisał:

Jak ma być tanio i tylko świecić a nie oświetlać to np:

Po namyśle myślę że lepszym pomysłem będzie zostawienie aktualnego dynamo jako ozdoba i zamontuje latarkę rowerową na akumulatorki 18650 bo być może kiedyś takie oświetlenie się przyda :)

Edytowane przez Posejdon551
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 28.04.2019 o 08:15, Posejdon551 napisał:

Po namyśle myślę że lepszym pomysłem będzie zostawienie aktualnego dynamo jako ozdoba i zamontuje latarkę rowerową na akumulatorki 18650 bo być może kiedyś takie oświetlenie się przyda :)

Jestem już po wielu ulepszeniach przepraszam że się nie odzywałem :p

aktualnie myślę nad ulepszeniem hamulców bo te już sprawiają mi pewien niedosyt

co wybrać? Powiedzmy do 100zł

Edytowane przez Posejdon551
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź jakie masz obręcze. Jeśli stalowe chromowane, to cudów z hamulcami nigdy nie będzie. Powinieneś kupić klocki dedykowane do takich obręczy. Ale zwłaszcza na mokro to będą tylko spowalniacze.

Możesz spróbować założyć hamulce typu dual-pivot. Są mocniejsze. Ale najpierw sprawdź jaka jest odległość od śruby mocującej hamulec do osi klocka

image.png.bf3bae0f70b527ba549474dfde78b440.png

Jeśli masz ok 50mm to poszukaj np. jakichś starych 105

image.png.587e0360aa3e5af8ea4f7831369f4451.png

Ale jeśli ta odległość jest 60mm lub większa, to niestety musisz szukać "long reach". A tu wybór jest mały.:

Albo tanie Alhongi (w sklepach widziałem po 40 zł/szt.)

https://allegro.pl/oferta/nowe-alhonga-hj-n405aq-57-5-76-5mm-416g-dual-pivot-7359806486

Albo dobre ale trudno dostępne TEKTRO R559

https://www.amazon.com/Tektro-R559-Calipers-Silver-55-73mm/dp/B006Z0OVWC

ale tu będzie drooogo!  W używkach może ci się uda znaleźć poniżej 200zł, ale podaż jest bardzo mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Garlock napisał:

Po pierwsze sprawdź jakie masz obręcze. Jeśli stalowe chromowane, to cudów z hamulcami nigdy nie będzie. Powinieneś kupić klocki dedykowane do takich obręczy. Ale zwłaszcza na mokro to będą tylko spowalniacze.

Możesz spróbować założyć hamulce typu dual-pivot. Są mocniejsze. Ale najpierw sprawdź jaka jest odległość od śruby mocującej hamulec do osi klocka

image.png.bf3bae0f70b527ba549474dfde78b440.png

Jeśli masz ok 50mm to poszukaj np. jakichś starych 105

image.png.587e0360aa3e5af8ea4f7831369f4451.png

Ale jeśli ta odległość jest 60mm lub większa, to niestety musisz szukać "long reach". A tu wybór jest mały.:

Albo tanie Alhongi (w sklepach widziałem po 40 zł/szt.)

https://allegro.pl/oferta/nowe-alhonga-hj-n405aq-57-5-76-5mm-416g-dual-pivot-7359806486

Albo dobre ale trudno dostępne TEKTRO R559

https://www.amazon.com/Tektro-R559-Calipers-Silver-55-73mm/dp/B006Z0OVWC

ale tu będzie drooogo!  W używkach może ci się uda znaleźć poniżej 200zł, ale podaż jest bardzo mała.

Tarcze są stalowe chromowane przód Schurmann tył Rigida

aktualnie mam hamulce Altenburger Synchros

Zmierzyłem wyszło ok. 59mm czyli będą long reach

Edytowane przez Posejdon551
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Posejdon551 napisał:

Zmierzyłem wyszło ok. 59mm czyli będą long reach

Najprawdopodobniej tak. Ale przeszukuj internet. Fajne 60mm sie zdarzają. Klasyczne szosowe maja zwykle 50-55 wiec blisko twoich.

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...