Przemek1987 Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Witam Serdecznie ! Na dniach planuję kupno roweru Romet Huragan 2 lub 2+. I tutaj właśnie jest pytanie do osób znających się na temacie. Cena katalogowa modelu 2 to 2399 zł, natomiast 2+ to 2599 zł. Czy porównując osprzęt obu modeli warto dołożyć te 200 zł czy też raczej nie. Podkreślam, że jestem amatorem, dla którego będzie to pierwsza szosa, choć trochę już na rowerze jeżdżę. Poniżej wrzucam linki do obu modeli ze strony producenta. Będę wdzięczny za każdą radę i podpowiedź. Z góry dzięki ! https://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_2,10,752,753,15027,2019.html https://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_2_,10,752,753,15026,2019.html Pozdrawiam, Przemek
Uneur Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Na wstępie wspomnę że połączenie widelec karbon rama aluminium bywa często problematyczne.I z tego co widzę ten o 200 zł tańszy ma manetki wyższej klasy i więcej przełożeń. O ile się nie mylę, Claris jest niżej "poziomowo" niż Sora. Koledzy z pewnością mnie poprawią jeśli jest to błąd. Jeszcze do tego w tańszym jest kaseta Shimano Tiagra a w tym droższym CS, różnica ok. 40 zł na samej kasecie. Gdzieś musi być haczyk że ten droższy ma gorsze podzespoły.
clavdivs Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Widelec karbon nie sprawia problemów z ramą alu. Tanszy model jest na starszym modelu sory, czyli klamkomanetki z "wąsami". Nie warto dopłacać do drozszego modelu, chyba że bardzo chce się mieć pancerze przerzutki pod owijka.
Uneur Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 5 godzin temu, clavdivs napisał: Widelec karbon nie sprawia problemów z ramą alu. Tanszy model jest na starszym modelu sory, czyli klamkomanetki z "wąsami". Nie warto dopłacać do drozszego modelu, chyba że bardzo chce się mieć pancerze przerzutki pod owijka. Miałem na myśli to że często czytam, o luzach jakie powstają między rurą sterową od widelca karbonowego, z ramą alu. Obecnie podobno rozwiązują ten problem robiąc koronę i rurę sterową z alu a resztę z karbonu. Z koleii karbon podobno daje nie co lepszy komfort jazdy, lepiej tłumi drgania przenoszone na ramę.
clavdivs Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Mam w 2 rowerach fullcarbon widelec i nie mam problemów z powstawaniem luzu.
Uneur Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Teraz, clavdivs napisał: Mam w 2 rowerach fullcarbon widelec i nie mam problemów z powstawaniem luzu. Ramy alu?
clavdivs Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Tak, jeden to gravel, a jest to rower do pracy i na wyprawy, to nie jest traktowany jakoś łagodnie.
Uneur Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 No i mnie w bambusa robili :D, jedni pisali nie kupuj karbonu to zło, inni że jest dobry, jeszcze inni że ramy się wykruszają. Ostatecznie dałem sb spokój z szosówką :P. Długo użytkujesz? Miałem możliwość zakupu KROSSA Vento 5.0 w cenie niższej niż wtedy 4.0, no ale nie kupiłem nic :/. Stwierdziłem że skoro tyle problemów z tym karbonem to na moje okoliczne bardzo, bardzo, bardzo dziurawe drogi to będzie kwestia 2 - 3 lat do wymiany albo widelca albo ramy.. Ile czasu już katujesz swoje?
clavdivs Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Nie miałem problemów z carbonem, wcześniej miałem szosowke fullcarbon, wróciłem do alu fajnej marki. Gravel użytkuje ponad rok, ale miał przejechane ok 5000tys w tym 2 wyprawy 2-5 dniowe z sakwami. Ja nie odczuwam mega komfortu związanego z pochłanianiem drgań przez carbon, więc nie mam wielkiego ciśnienia na ten materiał.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.