Skocz do zawartości

Uneur

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    45
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Szymon
  • Skąd
    Niewistka

Ostatnie wizyty

203 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Uneur

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Ten co kupiłem jest zdecydowanie miększy od poprzedniego XCM-a, wydaje się też odrobinę lepiej tłumić drgania lub to po prostu efekt tygodnia bez jazdy i mogę być w błędzie. Nie mam kiedy w sumie przetestować, bo cały czas pada.. ani mi się nie uśmiecha za bardzo jechać w deszczu a tym bardziej po błocie w lesie na mojej ulubionej trasie, a tam miał bym najszybciej był bym w stanie wysnuć wnioski co do różnicy w tłumieniu. Może to wydawać się głupie, ale na pewno dużo lepiej oceniam korki na goleniu (od blokady i od regulacji), w poprzednim były jakieś "toporne". Niby drobnostka ale przy dłuższym użytkowaniu irytował mnie fakt że korek blokady nie obkręcał się o + / - 90 stopni a w sumie mógł prawie o 720, by zablokować wystarczyło wykonać 1 pełen obrót, aczkolwiek czasami zapominałem że zwolniłem blokadę i zamiast sprawdzić obkręcałem o kolejne "360" dopiero po 720 czułem wyraźny opór że nie da się więcej. Nwm czy była to wada tłumika czy może po prostu tak miało być.
  2. Wymieniłem na XCR i czuję różnicę, na pewno jest "miększy" i możliwe że trochę lepiej tłumi. Na razie nie przeszedł chrztu bojowego (jechałem go testować o 23 do latarki i nie chciałem za bardzo pchać się w teren)
  3. Nie ma co się spierać czy dobrze był serwisowany czy też nie (ludzie znają się na wielu rzeczach, jedni lepiej potrafią serwisować sprzęt, PC itd. inni rowery). Przyznaje się bez bicia że mimo iż mam trochę lat, jeżdżę (bardziej "zawodowo" treningi itd.) dopiero z 6 lat a tego XCMa zaniedbałem zdecydowanie i był on pierwszym rozebranym przeze mnie amortyzatorem rowerowym (i to nie w całości). Rower ten mam chyba 3 lata i stopniowo dokupuje lepsze podzespoły przerzutki deore xt, korba xcr 6, lepsza kaseta itd. itd. Niby drobiazgi ale jednak bardziej żywotne czy precyzyjne w porównaniu z najniższą półką shimano. W przypadku amorka, stwierdziłem że nie będę kupował jednak tego powietrznego. Napiszcie mi tylko czy XCR który podrzuciłem na początku (https://allegro.pl/oferta/amortyzator-sr-suntour-xcr-lo-29-disc-2018-7919056874) nie jest groszy od XCMa HLO 100mm. Zamierzam go kupić z 3 prostych powodów, jest tani, w kolorystyce takiej jak mój obecny, jeśli kupię gazowy do tego roweru to nigdy nie zdecyduję się na zakup drugiego roweru z pełną amortyzacją bo będzie mi szkoda PLN, które włożyłem w obecny. Niby nie dużo ale grosz do grosza i będzie kokosza a może i dwie. Ewentualnie coś w tej cenie lepszego od tego XCRa? P.S. Do tej pory nie zmierzyłem rury sterowej :O
  4. Życie liczone w latach czy km? Ile mniej więcej wytrzyma? Bo przyznam że nie chciał bym wydawać więcej niż 750 zł na ten amorek, a na starym trochę strach jeździć.
  5. Rozbieralność tłumika ma spore znaczenie z tego co widzę? Zużywa się często czy jak to jest?
  6. Oki czyli ten XCR odpada. Kolega shotgun podpowiada powietrzny (czy też powietrze/olej), zastanawiałem się czy nie wymienić właśnie na takowy, ale stwierdziłem dokatuje XCM i pomyślimy. I o ironio mam więcej PLN niż uprzednio, a żal mi kupić nowy . Z moim XCM miałem dziwną historię, jak wiadomo nieczyszczony zbiera wodę. Od jakiegoś czasu już dawał bardzo wyraźne oznaki wypychając wodę (z powietrzem) przez uszczelki w lagach. Dzisiaj zabrałem się do jego rozkręcania, + / - z na lagę przypadało około pół szklanki wody... Ruda opanowała już sprężyny i odrobinę chromowaną część. Miałem potężne problemy z korkiem blokady, nie udało mi się go zdjąć. Identyczny jak ten. Ostatecznie zdjąłem lagi, wyjąłem sprężyny z tej która miała regulację "miękkości". Wyczyściłem przesmarowałem zwykłym olejem (a sprężyny natarłem smarem grafitowym biorąc pod uwagę jego odporność na wodę, smar się zetrze a tłusta powłoczka zostanie). Złożyć było ciężko uszczelki stawiały spory opór. Przy próbach podważania korka od blokady musiałem zrobić mu ukręcić łepek, bo teraz mogę obracać go o 360 a blokada nie wchodzi. Stwierdziłem że nie ma sensu ryzykować, nwm ile rudej i wody (cała nie wypłynęła) jest w prawej ladze ale sądząc po lewej mocniejsze uderzenie za jakiś czas może kosztować mnie zęby, a te mogą się jeszcze przydać. Jednak od jakiegoś czasu mam zamiar kupić drugi rower, tym razem z pełną amortyzacją i zastanawiam się czy jest sens kupować coś z lepszej półki do tego, jeśli istnieje opcja że będzie się kurzył. Mam do Was prośbę; podpowiedzcie mi co warto kupić ze sprężynowo olejowych do 400 zł a co z gazowych do 750 zł. Koło 29" i hamulce tarczowe. Jeśli jest możliwość to z blokadą skoku na manetce i wiem że to dziwnie zabrzmi ale czerwony, tak by pasował do ramy. Może coś od Nich: https://activia.sgl.pl/tanie/amortyzatory-przednie/raidon/39 ktoś mi kiedyś link podesłał, jak gdybałem na co by wymienić.
  7. Cześć, panuję wymianę XCM HLO 100mm na XCR LO. Jednak zależy mi na blokadzie skoku z manetki. Czy jest możliwe w tym amortyzatorze (link) bez większych czynności wymienić korek blokady na manetkę? Przy okazji jak uważacie przesiadka z XCM na XCR da lepszy konfort jazdy?
  8. Szukam na stronie sklepu, jest cały opis, ale nie ma podanego modelu ani zacisków ani rozmiaru tarczy, a osobiście nie sprawdzę bo nie ma mnie aktualnie w domu. Ale skoro da się to zrobić to wielkie dzięki za pomoc
  9. Rozstaw mocowania pod tarcze na goleniu jest standardowy? Nie ma żadnych udziwnień? Wiem że niektórzy producenci celowo utrudniają mocowanie podzespołów shimano.
  10. Ten wydaje się ciekawy http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/29-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-29-air-bialy-2017/199 Powie ktoś o nim coś więcej? Jak z użyciem, często wymaga czyszczenia?
  11. Posiadam w swoim rowerze wyżej wymienionego XCM. Rower jest nowy, lecz już zastanawiam się nad wymianą tego amorka. Jak dla mnie jest bardzo nie wygodny z powodu braku tłumienia, do tego blokada skoku jest na goleniu. Zastanawiam się czy jest sens wymieniać go na na XCR? Nie chciał bym zbytnio inwestować, gdyż jak wspomniałem rower jest nowy i działa sprawnie (po za niewielkim luzem na blokadzie skoku, nie mam pojęcia jak zdjąć korek blokady by pozbyć się luzu, nie chce podważać bo lakier już lekko zrysowany). Wracając do rzeczy rower na korzeniach nie sprawdza się, co prawda ugina się, a przy okazji telepie mną.... Czy możecie mi udzielić jakiś propozycji na co mógł bym go wymienić w granicach 600-700 zł? Koła 29", rama 18", hamulce tarczowe (hydrauliczne) rura sterowa zapewne 1,8 ale wymiarów dokładnych nie znam, bo jeszcze się do niego nie dobierałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...