Skocz do zawartości
mosiek94

[rower mtb] Który rower wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

mosiek94
Napisano (edytowane)

Witam, 
Proszę o pomoc w wybraniu najlepszej opcji i wskazaniu różnic, które przemawiają za wyborem roweru. Mam 180 cm wzrostu, czy rama 19" będzie dobra ? Jaka jest różnica w przerzutkach 2x10 a 3x10 ?

Rower Merida BIG.NINE 300 czerwony 2019 - 3699 zł

Specyfikacja

RAMA BIG.NINE TFS
ROZMIAR RAMY S(14.5") - M(17") - L(18.5") - XL(20") - XXL(22")
KOLOR METALLIC RED(DARK RED/BLACK)
WIDELEC Suntour XCR LOR, Air, skok 100mm, STR, Blokada skoku
PRZEŁOŻENIA 20
PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Deore
PRZERZUTKA TYŁ Shimano XT Shadow
MANETKA PRZÓD Shimano Deore
MANETKA TYŁ Shimano Deore
MECHANIZM KORBOWY FSA Alfa Drive, 36-22 ATC
WKŁAD SUPORTU FSA TH-7420ST Cartridge Bearing
KASETA Shimano HG50, 11-36 ATC, 10 GER
WAGA (kg) 13,22
ROZMIAR KÓŁ 29"
PIASTA PRZÓD Shimano TX505, 100x9 WHF, 32 SPH, Centerlock
PIASTA TYŁ Shimano TX505, 135x9 WHR, 32 SPH, Centerlock
OBRĘCZE MERIDA Comp CC, 20 IWR
DĘTKI Ultralite-29
OPONA PRZÓD Maxxis Ikon, 29x2.2", zwijana
OPONA TYŁ Maxxis Ikon, 29x2.2", zwijana
HAMULEC PRZÓD Shimano MT-200
HAMULEC TYŁ Shimano MT-200
KIEROWNICA MERIDA Expert CC, szerokość 720mm WHB, 10 RHB
MOSTEK MERIDA Comp CC, 31.8 DSH, 6 ASD
SIODŁO MERIDA Comp CC
SZTYCA MERIDA Comp CC, średnica 30.9mm DSP, 0 SSB
 

MERIDA BIG NINE 500 ZIELONY 2018 - 3479 zł

Rama ALU / Big 9 TFS BC-S
Rozmiar ramy S(14.5"), M(17"), L(18.5"), XL(20"), XXL(22")
Widelec Manitou Markhor Comp 29
Przełożenia 20
rzerzutka P Shimano Deore double
Przerzutka T Shimano Deore Shadow
Matentka P/T Shimano Deore SL-M6000
Korba Shimano Deore M6000 36-26
Kaseta Shimano CS-HG500-10 11-42T
Rozmiar kół 29"
Piasta P/T Shimano Centerlock
Obręcze Merida Big Nine comp CC
OPONA P/T Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana
Hamulec P/T Shimano M315
Kierownica Merida Expert CC 720 R10
Mostek Merida Comp 31.8 7
Siodło Merida Sport
Sztyca MERIDA comp SB0 30.9mm
Waga 12,4 kg

 

Rower Kellys GATE 30 2018 - 3499 zł

RAMA:
Wyposażona w sztywne osie potrójnie cieniowana, lekka aluminiowa rama dzięki sportowej geometrii RRC (Race Ready Concept) gwarantuje doskonałe prowadzenie i pełną kontrolę zarówno w warunkach wyścigowych jak i podczas treningu.

HAMULCE:
Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano to gwarancja najwyższej skuteczności hamowania i precyzyjnej kontroli w każdych warunkach bez ryzyka przegrzania czy utraty mocy.
NAPĘD:
Napęd 2x10 Shimano Deore XT/Deore jest wydajny, trwały i precyzyjny, oferując szeroki zakres przełożeń dla każdych warunków terenowych.
WIDELEC:
Blokada skoku Remote Speed Lockout oraz precyzyjna praca widelca SR Suntour XCR gwarantuje łatwe pokonywanie wzniesień, płynność jazdy i komfort w każdym terenie.
Specyfikacja
rama KELLYS Dynamic RRC 29, tapered HT, internal routing, 12x148mm Boost thru axle
rozmiary ram S / M / L
widelec widelec SUNTOUR XCR RLR Air (29), 100mm, air / Remote Speed Lockout / 15Q-Loc thru axle
stery FSA 1.5 integrated
suport SHIMANO SM-BB52
korby SHIMANO Deore (18) M6000-2 Hollowtech II (36x26) - length 170mm (S), 175mm (M - L)
manetki SHIMANO Deore (18) SL-M6000 Rapidfire Plus
przerzutka przód SHIMANO Deore (18) M6020-D (direct mount)
przerzutka tył SHIMANO Deore XT M781 (direct mount)
ilość biegów 20
kaseta SHIMANO CS-HG50-10 (11-36)
łańcuch KMC X10EL (112 links)
hamulce SHIMANO M365 / 365 Hydraulic Disc
tarcze hamulcowe SHIMANO 180mm front / 160mm rear
dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-M365
piasty NOVATEC Disc (15x100mm / 12x148mm / 32 holes)
oś thru axle SR SUNTOUR Q-Loc 15x100mm front / NOVATEC 12x148mm rear
obręcze KLS Madmax Disc 622x19 (32 holes)
szprychy stainless steel black
opony SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25)
wspornik kierownicy KLS Advanced - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 70mm (S), 80mm (M), 100mm (L)
kierownica KLS Advanced FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M), 720mm (L)
chwyty KLS Advancer 2Density
sztyca KLS Active - diam 30.9mm / length 350mm (S), 400mm (M - L)
siodło KLS Avenger
pedały KLS Master - alloy
 

Rower Cube Attention SL 29 szaro-żółty 2018 - 3484 zł

Specyfikacja

RAMA: Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready
ROZMIARY RAM: 27.5: 14", 16", 18" // 29: 17", 19", 21", 23"
WIDELEC: RockShox Recon Silver TK SoloAir, PopLoc, 100mm
STERY: FSA No.10, Semi-Integrated
MOSTEK: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
KIEROWNICA: CUBE Rise Trail Bar, 680mm
GRIPY: CUBE Performance Grip
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano XT RD-M781-DSGSL, Shadow, 10-Speed  
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Deore FD-M618, Downswing, 31.8mm Clamp
MANETKI: Shimano Deore SL-M6000, Rapidfire-Plus
HAMULCE: Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (180/160)
KORBA: Shimano Deore FC-M617, 36x22T, 175mm
ŁAŃCUCH: Shimano CN-HG54
KASETA: Shimano CS-HG50, 11-36T
PIASTA PRZÓD: Shimano HB-M3050, QR, Centerlock
PIASTA TYŁ: Shimano FH-M3050, QR, Centerlock
OBRĘCZE: CUBE ZX20, 32H, Disc
OPONY: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25
PEDAŁY: CUBE Aluminium MTB
SIODŁO: CUBE Active 1.1
SZTYCA PODSIODŁOWA: CUBE Performance Post, 27.2mm
ZACISK SZTYCY: CUBE Varioclose, 31.8mm
WAGA: 13,5 kg

Edytowane przez mosiek94

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59

Najszerszy zakres przełożeń masz w  cube (36/11 - 22/36) potem w big nine 500 (36/11 - 26/42  - bardzo zbliżone do cube) potem reszta.

W napędzie 3x10 dochodzą przełożenia "prędkościowe" - typu 44/11 czy 42/11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mosiek94

Niestety nie rozumiem o co chodzi z tymi zakresami przełożeń. Czyli na napędzie 3x10 maksymalna prędkość będzie większa niż w 2x10 ? Ma ktoś jeszcze jakąś alternatywę dla tych rowerów które wymieniłem ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Na papierze Merida Big Nine 500 i Cube mają lepsze amortyzatory - Rock Shox i Manotou vs XCR Air.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59

Jeśli przy blacie 44 dasz radę kręcić z taką samą kadencją jak przy 36 z przodu, to tak - maksymalna prędkość będzie większa ...

Istotniejszy jest chyba jednak "drugi koniec" - przy 22/36 (jeden obrót korby = 0,61 obrotu koła) będzie lżej na podjazdach   niż przy 26/36 (1 obrót korby =0,72 obrotu koła)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×