provayder Napisano 29 Marca 2019 Napisano 29 Marca 2019 Witam, Jako, że mój napęd jest już w stanie agonalnym (nowy łańcuch przeskakuje, tarcza ma igły zamiast zębów) przyszedł czas zakupu nowej kasety i tarczy. I tu pojawiają się pytania. O ile kasetę raczej kupię taką samą (nie wiem czy warto dopłacać 50PLN do CS-HG81?) to mam małą zagwozdkę z tarczą. Zastanawiam się, czy nie wymienić tarczy na 38T (https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-deore-fc-m625-pd3240/?v_Id=74898) i pytanie czy tarcza z korby FC-M615 będzie pasować do mojej FC-M617. Niby wg Shimano to jest to samo - grupa M610, PCD 104mm, linia łańcucha ta sama. Jedyna różnica jaką znalazłem między oryginalną tarczą 36T (http://www.bikecenter.pl/p50840,shimano-fc-m617-slx-10s-36t-tarcza-korby-czarna-ay-typ.html) a 38T to typ - 36T jest typu AY, a 38T jest typu AM - o co w tym chodzi. nie wiem. Drugie pytanie, czy jeśli zamontuję tarcze 38T to powinienem zmienić małą tarczę na 24T czy może zostać 22T? FC-M617 wg Shimano wychodziło z tarczami 38-24 lub 36-22. I czy należałoby wtedy dołożyć dwa ogniwa do łańcucha? Pytanie kolejne, czy jeśli pozostanę przy tarczy 36T to czy mogę zamocować tarczę od FC-T781 (https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-deore-xt-fc-t781-pd3313/?v_Id=57624)??? Rozstaw się zgadza, i jest tańsza. pozdrawiam
Dokumosa Napisano 29 Marca 2019 Napisano 29 Marca 2019 Wg shimano blaty z korby FC-M615 są kompatybilne z FC-M625 ale nie są z FC-M617/627. Odnośnie oznaczeń literowych dla blatów dla FC-M615/625 to AM - blat do młynka 24T, AK - blat do młynka 26T, AJ do młynka 28T. W przypadku FC-M617/627 AY - dla młynka 22T, AZ dla 24T. W ten sposób rozróżniane są blaty z różnymi profilami przetłoczeń i pinów podnoszących łańcuch z młynka na zęby blatu. Przerzutki przednie 2x z tamtego okresu działają z różnicą zębów 12-14T, powinny działać z 16T ale nie będzie to praca optymalna. Co do łańcucha to po zmianie blatu sprawdź czy jego długość jest odpowiednia (wg metody: opleść blat i największą koronkę kasety z pominięciem wózka przerzutki tylnej i dodać 2 ogniwa).
provayder Napisano 1 Kwietnia 2019 Autor Napisano 1 Kwietnia 2019 Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie: czy w takim razie tarcza od korby FC-M677 (SLX) będzie pasować do mojej FC-M617? Wg sklepu jeśli rozstaw się zgadza to powinno być OK. Poszperałem na stronach Shimano i: wizualnie obie korby wyglądają podobnie, tarcze 36T również wizualnie wyglądają podobnie. Niestety jakieś różnice między nimi są, skoro Shimano dało różne numery. Moja tarcza to Y1RP98070 chainring 36T-AY, dla SLX to Y1RM98010 chainring 36T-AY. Warto kombinować, czy jednak szukać oryginalnej części?
Dokumosa Napisano 1 Kwietnia 2019 Napisano 1 Kwietnia 2019 Jeśli tylko mechanicznie będzie pasować (czyli poza rozstawem otworów jeszcze dopasowanie do młynka i ew. "przeszkody mechaniczne" (inna średnica wycięcia zębatki wewnątrz) to będzie działać. Niestety ale w przypadku korb deore manual EV shimano nie podaje ew. kompatybilności transgrupowych co może oznaczać że takich nie ma albo że nie zostały uwzględnione
provayder Napisano 1 Kwietnia 2019 Autor Napisano 1 Kwietnia 2019 Ciekawostka jest taka, że na większości stron gdzie jest dostępna tarcza do M617 informacja jest tylko taka, że "pasuje do FC-M617". Nikt nie podaje nr wg manuala EV Shimano. Na jakimś angielskim sklepie znalazłem tą tarczę po kodzie Shimano i w opisie podali, że pasuje do FC-M617, FC-M627 i FC-M677. Wg EV dla M617 tarcza 36T jest z kodem A w korbie M627, czyli jest taka sama (same parts). Odpaliłem jeszcze EV dla korby M627 i tu tarcza 36T jest z kodem A dla M617 i M677. Chyba zaryzykuję i kupię ta tarczę. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.
provayder Napisano 4 Maja 2019 Autor Napisano 4 Maja 2019 Tarcza w końcu wymieniona. Porównałem z starą i nową i wyglądają identycznie. Na stojaku wszytko pracuje poprawnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.