Skocz do zawartości

[Tylna przerzutka] z roweru batavus


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

W zeszłym roku zakupiłem za 500zł rower Batavus  (dokładnie ten ze zdjęcia). Okazało się, że całkiem jest przydatny - w zeszłym roku zrobiłem ponad 4000km (czerwiec - listopad). 
W tym roku jeździć zacząłem z początkiem marca i wychodzi, że dziennie robię koło 32km. Teren to głównie asfalt + czasem ścieżka rowerowa. Średnie prędkości osiągane oscylują koło 25km/h.

W związku z tym, że przez własną głupotę "pogiąłem tylną obręcz pomyślałem o kilku modyfikacjach:

- Wymiana tylnej obręczy i wolnobiegu na jednorzędowy, czyli jednocześnie rezygnacja z tylnej przerzutki. Pytanie, czy mogę to zrobić i jaką obręcz kupić + jednorzędowy wolnobieg? Nie ukrywam, że nie chcę wydać dużo pieniędzy, ale też jakieś chińszczyzny nie chcę, co się zaraz rozpadnie.
- Wymiana suportu, jaki suport kupić? Stosunek jakości do ceny jest bardzo ważny, tak jak w przypadku obręczy i wolnobiegu. Wymiana suportu spowodowana jest tym, że obecny trochę strzela. Serwis rowerowy w Błoniu gdzie mieszkam próbował wymienić niestety bezskutecznie, bowiem stwierdzili, że takiego nie mają.
-Wymiana przedniego blatu na większy - czy mogę to zrobić i czy będzie się to wiązało z wymianą łańcucha? Jaki produkt wybrać? Cena / jakości jak wyżej.

Tak w ogóle świetnie byłoby, gdybym mógł na dzień / dwa zostawić rower u polecanego fachowca przez Was. Mieszkam w Błoniu, pracuję w Zakręcie :)
A może nie warto się bawić w wymiany, tylko sprzedać go za jakieś małe pieniądze i poszukać czegoś w dobrym stanie?

Bardzo dziękuję za pomoc

 

 

Przechwytywanie.JPG

Napisano

W przypadku tanich kół nie warto bawić sie w naprawy. Masz do kupienia obręcz, szprychy i serwis który to zrobi. Łączny koszt tego bedzie zbliżony do zakupu nowego kompletnego koła. Poza tym, jak chcesz pozbyć się przerzutki (ale dlaczego?), będziesz potrzebował napinacza do łańcucha. Bo teraz go napina przerzutka. A nie masz możliwości regulować napięcie przesunięciem koła w hakach, bo rama ma haki do przerzutki. 

Co to za serwis, co nie radzi w wymianą suportu. Pokaż zdjęcia co tam masz. To samo korby dotyczy, możliwe ze będzie inne rozwiazanie od wymiany blatu.

Coś mi sie wydaje, ze masz sztycę odwrotnie zamontowaną.

Napisano

 

18 minut temu, remover napisał:

W przypadku tanich kół nie warto bawić sie w naprawy

znalazłem na znanym portalu aukcyjnym koło za niecałe 63zł:

https://allegro.pl/oferta/kolo-tylne-obrecz-stozek-lozyska-maszynowe-28-7722489341

Może coś takiego kupić plus do tego wolnobieg jednorzędowy. Jak wygląda taki napinacz?

 

18 minut temu, remover napisał:

Coś mi sie wydaje, ze masz sztycę odwrotnie zamontowaną

Ciekawe (nie znam się), niemniej zdjęcie załączam.

 

18 minut temu, remover napisał:

Co to za serwis, co nie radzi w wymianą suportu

Serwis słaby generalnie. Zdjęcia załączam. 

18 minut temu, remover napisał:

chcesz pozbyć się przerzutki (ale dlaczego?)

w zasadzie to nie korzystam - ustawione na najmniejszą zębatkę. Czasem przestawiają mi się jak położę ręce na kierownicy (tak poziomo schylając się, by opory powietrza były mniejsze) co mnie denerwuje :)

IMG_20190322_161817.jpg

IMG_20190322_161824.jpg

IMG_20190322_161830.jpg

Napisano

masz nietypowy/rzadki, stary standard suportu i nie każdy serwis będzie wiedział co to jest i jak do tego podejść. Do profesjonalnej wymiany przydały by się specjalne narzędzia, ale da się to zrobić też młotkiem/prasą

suport jest wbijany, wybór będzie mocno ograniczony, trzeba wyjąć pomierzyć i zamówić odpowiedni

Napisano

Ja na twoim miejscu najpierw poszukał innego roweru, potem sprzedał ten. Jeździsz często, więc odczujesz na plus zmianę. Pieniędzy zainwestowanych w przeróbki nie odzyskasz.

Napisano

Kolo jest ok, tylko pilnuj żeby otwór na wentyl pasował do twoich dętek.

Wymiana wolnobiegu na 1rzędowy jest możliwa. ALE: najmniejszy 1rzędowy (na szybko sprawdziłem allegro) - 16 zębów. Teraz masz najmniejszą zębatkę pewnie 14. Więc masz 12% zmniejszenia prędkości przy takiej samej kadencji. Poza tym do jednorzędowych wolnobiegów jest potrzebna wymiana łańcucha na 1rzędowy, nie będzie to działało dobrze z obecnym łańcuchem 6/7/8. Do tego napinacz, wpisz to na znanym serwisie. Najtańsze ci nie pasują bo to jest do poziomych haków. Ty potrzebujesz czegoś takiego w miejsce przerzutki. Ale  nawet z napinaczem trzeba będzie dobrać linię łańcucha - jeśli zastosujesz wolnobieg jednorzędowy będziesz musiał kombinować z długością suportu i korbą żeby łańcuch nie spadał. Sprawa wymiany blatu korby na większy żeby nie tracić prędkość też jest nie jasna, bo nić nie widać na zdjęciach pod osłoną - czy blat jest odkręcany, czy większy się zmieści pod osłona. Reasumując - słabo to się kalkuluję finansowo :)

Niestety zdjęcia suportu mało co wyjaśniają, bo tam jest ta czarna plastykowa klapka i za korbą też nic nie widać. Podejrzewam że tam jest zwykły BSA i cała wymiana polega na zakupie suportu o takiej samej długości (jeżeli zostawiasz przerzutkę) osi (koszt 20-30 zł). Ale trzeba się upewnić, zdjąć korbę i odkręcić obecny suport (potrzebne są specyficzne klucze, więc do serwisu).

upd. lub może być wbijany, jak kolega wyżej sugeruję.

Sztycę masz odwrotnie, ma być tak :). 

Napisano
W dniu 22.03.2019 o 19:36, Blueforce napisał:

Ja na twoim miejscu najpierw poszukał innego roweru, potem sprzedał ten

Wczoraj sprzedałem na OLX ten i zostałem bez roweru. 

Teraz szukam nowego, znalazłem "singla" z hamulcem w padałach, ale gość pisze, że regulacja napięcia łańcucha realizowana jest przez pół ogniowo. Czy to ma jakikolwiek sens? Czy nie barwić się w to? Przełożenie ma 46x18 opony 700x25. Rama świeżo pomalowana i cena koło 450zł

i jeszcze suport ma na kwadrat, co by to nie znaczyło :(

Napisano
W dniu 22.03.2019 o 19:50, remover napisał:

Kolo jest ok, tylko pilnuj żeby otwór na wentyl pasował do twoich dętek.

Wczoraj pozbyłem się problemu, teraz mam kolejne problemy / pytania przed zakupem...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...