Cyber1336 Napisano 2 Marca 2019 Napisano 2 Marca 2019 Witam serdecznie, Chciałbym znaleźć rower dla taty w przyzwoitej cenie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie dostanę za taką kwotę sprzętu wyczynowego, ale szukam stosunkowo wytrzymałego roweru dla niewymagającej, początkującej osoby do poruszania się przeważnie po drogach utwardzonych, sporadycznie bocznymi ścieżkami. Waga ok. 130kg, wzrost 185cm. Tacie spodobał się ten rower https://goetze.com.pl/produkt/goetze-tour-m/, aczkolwiek spotkał go lokalnie w wariancie z Shimano Tourney na tyle (u producenta rzekomo Acera) - do wzięcia za około 740zł. Co sądzicie na temat takiej propozycji? Zainteresowany obawia się braku doświadczenia z nowoczesnymi napędami, dlatego w grę wchodzi również holenderka z przerzutką w piaście. Tutaj znalazłem już Lazaro Expedition T3, ale wykracza delikatnie poza budżet - trzeba szykować prawie 350 zł więcej. Byłbym wdzięczny za podesłanie innych ciekawych rowerów spełniających postawione kryteria.
dorota57 Napisano 2 Marca 2019 Napisano 2 Marca 2019 17 minut temu, Cyber1336 napisał: Zainteresowany obawia się braku doświadczenia z nowoczesnymi napędami, dlatego w grę wchodzi również holenderka z przerzutką w piaście. Uważasz że przerzutka zewnętrzna to jest taki skomplikowany napęd. Ja serwisowałem piastę 7biegową w swoim rowerze, to nie jest bajka. Przy tej wadze to rozglądał bym się za piastami na łożyskach maszynowych i obręczach stosownych do wagi.
Janu_sz Napisano 2 Marca 2019 Napisano 2 Marca 2019 130kg, to nie rowerek za tą kasę. Większość obręczy jest do 100-110kg w tanich rowerach. Obawiam się, że nie oblecisz z tą kasą.
Piter233 Napisano 2 Marca 2019 Napisano 2 Marca 2019 Akurat serwis piasty wielobiegowej robi się po dużo większym przebiegu niż zwykłej, wielobiegowe bez problemu wytrzymują przebiegu rzędu 30k i więcej. A co do serwisu, wysyłamy piastę albo całe koło to serwisu który się tym zajmuje i problem z głowy, nie widzę sensu w bawieniu się w serwis takiej piasty bez narzędzi i doświadczenia. Wracając do tematu, cokolwiek co kupisz w tej cenie rozleci się szybko a na gwarancję nie masz co liczyć. Obręcze w tanich rower to plastelina, piasty tak samo (zwykłe), ośki w wolnobiegu strzelają pod nastolatkami a co dopiero pod 130 kg. W każdym bądź razie, żeby rower nie stał cały czas w serwisie musisz szykować tak z 1500 zł.
Janu_sz Napisano 2 Marca 2019 Napisano 2 Marca 2019 Teraz, Piter233 napisał: musisz szykować tak z 1500 zł. OJ nie wiem czy coś znajdzie z piastami i obręczami, które wytrzymają 130-140 kg ( o hamulcach nie wspomnę )
Roxorloops Napisano 2 Marca 2019 Napisano 2 Marca 2019 Kiedy mnie o radę prosi nierowerowy znajomy i wiem, że będzie on wykorzystywał rower w weekendy żeby pojechać do parku to staram się go przekonać do roweru używanego. W kwocie 1000-1500zł można znaleźć naprawdę przyzwoite perełki. Dużo lepiej jeżdżące, lżejsze i fajniejsze od nowych w tej cenie. Tyle z plusów, ciężko znaleźć na olx'ie używaną perełkę nie 'siedząc w branży' i w większości przypadków używany rower będzie wymagał serwisu. Spróbuj pochodzić po lokalnych sklepach, może akurat pracownicy będą znali klienta który ma w planach zmianę roweru i się dogadacie.
Cyber1336 Napisano 3 Marca 2019 Autor Napisano 3 Marca 2019 10 godzin temu, dorota57 napisał: Uważasz że przerzutka zewnętrzna to jest taki skomplikowany napęd. Ja serwisowałem piastę 7biegową w swoim rowerze, to nie jest bajka. Przy tej wadze to rozglądał bym się za piastami na łożyskach maszynowych i obręczach stosownych do wagi. Nie napisałem, że ja tak uważam, tylko potencjalny użytkownik nigdy nie korzystał z takiego typu przerzutki. Dziękuję wszystkim za cenne słowa, poszukam w takim razie czegoś w wyższym przedziale cenowym.
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Powiedz coś jeszcze o wzroście, budowie ciała taty. Bo można być dużym chlopem 185-190 cm z nadwagą, aże można mieć 175, stosunkowo szczuplejsze nogi tylko górę proporcjonalnie dużą. Chodzi mi generalnie o dobór pozycji za kierownicą. Druga sprawa to taka, że rower musi mieć piastę pod kasetę ( czyli min. 8 biegów z tyłu - tak to najczęściej jest, 8 biegów to kaseta, 7 to wolnobieg, którego nie może być przy tej wadze, chodzi o budowę i wytrzymałość piasty ) Do spokojnej jazdy rower na kasecie da radę.
Cyber1336 Napisano 3 Marca 2019 Autor Napisano 3 Marca 2019 35 minut temu, SoloTM napisał: Powiedz coś jeszcze o wzroście, budowie ciała taty. Bo można być dużym chlopem 185-190 cm z nadwagą, aże można mieć 175, stosunkowo szczuplejsze nogi tylko górę proporcjonalnie dużą. Chodzi mi generalnie o dobór pozycji za kierownicą. Druga sprawa to taka, że rower musi mieć piastę pod kasetę ( czyli min. 8 biegów z tyłu - tak to najczęściej jest, 8 biegów to kaseta, 7 to wolnobieg, którego nie może być przy tej wadze, chodzi o budowę i wytrzymałość piasty ) Do spokojnej jazdy rower na kasecie da radę. Duży facet z nadwagą (jak wspominałem około 185cm wzrostu), chciałby pojeździć żeby zejść nieco z wagi, poprawić kondycję. Generalnie wolałby pozycję bardziej wyprostowaną, rekreacyjną niżeli pochyloną jak w MTB. Z tego co się orientowałem rower z kasetą to minimum 1200 zł i w górę, ale nie wiem jak poradziłby sobie model z tej dolnej granicy.
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Dałby radę, tyle, że trzeba będzie od czasu do czasu wycentrowac/podcentrować koła. Kupiłbym chyba coś takiego : https://allegro.pl/oferta/nowosc-szosowy-lazaro-aero-v2-acera-kaseta-21-7440191975 I podniósł mu kierownicę, dodając coś takiego : https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzka-wspornika-kierownicy-a-head-7337936226?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NmEzZDg1OWQtNDBlYy00NDk2LWIzZTktY2YzYTRjZGQ5MmFjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5fdf5814-bcbd-41d2-8fd9-5b920099d4f6 ( trzeba się liczyć z tym, że po podniesieniu kierownicy będzie trzeba wymienić jakiś pancerz/linkę bo stanie się za krótki ) Jeśli podniesienie będzie niewystarczające ( choć powinno być ok ) to można dodatkowo dać taki wspornik kierownicy ( przykład ) : https://www.olx.pl/oferta/wspornik-kierownicy-regulowany-kls-cross-oversize-31-8mm-110mm-CID767-IDvAbqt.html#b8fffbd081 lub tylko taki od razu ( bez przedłużki ) : https://allegro.pl/oferta/promax-31-8-mm-regulowany-wspornik-kierownicy-7662646302 https://allegro.pl/oferta/wspornik-kierownicy-31-8mm-regulowany-ahead-1-1-8-7024502559
Cyber1336 Napisano 3 Marca 2019 Autor Napisano 3 Marca 2019 4 minuty temu, SoloTM napisał: Dałby radę, tyle, że trzeba będzie od czasu do czasu wycentrowac/podcentrować koła. Kupiłbym chyba coś takiego : https://allegro.pl/oferta/nowosc-szosowy-lazaro-aero-v2-acera-kaseta-21-7440191975 Bardzo ciekawa propozycja, dziękuję za poświęcony czas na jej znalezienie i dodatkowe akcesoria Przy okazji co uważasz na temat Lazaro Expedition T3? Nawiązując do wypowiedzi jednego z poprzedników - może źle ująłem kwestię zaawansowania obecnych napędów. Tata po prostu jest przyzwyczajony do hamowania nogami, a nie V-brake'ami, no i przy zewnętrznej przerzutce jednak trzeba zmienić nieco technikę zmiany biegów, co dla osoby początkującej może stanowić pewien problem (a przynajmniej przez jakiś okres czasu).
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Lazaro Expedition T3 ma 3 hamulce ( przód i tył v brake ) oraz dodatkowo w nogach na sam tył ( kręcąc pedałami do tyłu ). Trzeba by w nim wymienić sztycę na sztywną ( jeśli nie od razu to za chwilę , bo przy tej wadze ona nie spełni swojego zadania, dodatkowo bardzo szybko złapie luzy i będzie się ruszać na boki - całe siodło ) Ten rower służy do bardzo spokojnej jazdy i niczego więcej, pozycja za kierownicą jest bardzo wyprostowana, niemal wymusza spokojną, wolną jazdę. Biegi są trzy. Na jedynce to na podjazdy typu wiadukt, jakieś małe nachylenie, prędkość 6-10 kmh. Bieg drugi służy do jazdy jakieś 14-18 kmh, takie toczenie, a trzeci bieg można już jechać 25-30 nawet, ale z tak wyprostowaną sylwetką nie nalezy to do przyjemności. Generalnie bieg 2 i toczymy się 14-18 kmh. Jeśli to satysfakcjonuje to ok. Można kupić. Piasty dadzą radę i obręcze - ewentualnie jak wyżej - co jakiś czas sprawdzić bicie koła na boki i podcentrować koła. Sam musisz ocenić ( lub tata ) na ile się czuje i fizycznie i mentalnie, żeby pojeździć. Jeśli rower będzie służył do jazdy czysto rekreacyjnej, dla zdrowia, ( a nie na dojazdy do pracy czy dzień w dzień na działkę ) to błotniki/bagażnik są praktycznie zbędne. ( ewentualnie można same błotniki, plastikowe dokupić w razie potrzeby ) Jeśli nie zamierza jeździć po zmroku i w deszczu to de facto to zbędny element.
Pablo59 Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 do aero przedłużka ?? przecież zaraz go sfotografują do działu druciarstwo Skoncentrowałbym się zdecydowanie na trekkingach ...
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Jak to druciarstwo - po to są przedłużki, a że rama niby areo to przeciez nie jest to szosa areo za 5-8 tysięcy. Trekking na kasecie to większy wydatek. ( i de facto zbędny amor, szczególnie przy tej wadze ) Aczkolwiek można i trekkinga : https://allegro.pl/oferta/2018-senatore-v3-men-wypasiony-trek-na-alivio-21-7393232123
Pablo59 Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Kands alfa city (sztywniak z kasetą) do kupienia w granicach 1100 max .... fakt że osprzęt nie powala , ale czy alivio będzie najbardziej potrzebne ??
Pablo59 Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 spróbowałbym tu na przykład: http://whitehole.pl/115-trekkingowe albo sprzedający przex olx w Przecławiu (raz są, raz nie ma )
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Fakt, jest http://whitehole.pl/glowna/672-kands-alfa-city-czarny-sklep-rowerowy-czechowice-tanie-rowery.html O ile dostepny rozmiar 21 to można rozwazyć i kupić. Nie jest to wypas, ale powinien dac radę.
Pablo59 Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Ramy są długie, więc zależnie od budowy jeźdźca (i preferowanej pozycji) dałbym 65% na 21" a 35% na 19" ...
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Przy tej masie nacisk na wyciągnięty wspornik będzie spory - lepiej ( bezpieczniej dać 21 ) tak myśle.
Piter233 Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Jeszcze taka sprawa: jeśli weźmie rower z amortyzatorem to może on dość mocno przysiąść i tyle będzie z jazdy że będzie miał sztywny wideł zamiast amora, więc pójście od razu w kierunku sztywnego ma duży sens. Jak ma być budżetowo to głoś ode mnie na lazaro aero, z tym że od razu montujemy inny mostek/przedłużkę i szersze opony, 38c przy takiej wadze to koła będą miały bardzo ciężko.
TomaszU84 Napisano 4 Marca 2019 Napisano 4 Marca 2019 Kołami bym się nie przejmował, za to już zacząłbym szukać korby co najmniej na Octalink (najlepiej Hollow), miałem swojego czasu 125kg i kwadrat był wymieniany w pierwszych 100km.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.