Skocz do zawartości

[amortyzator] Manitou R7 Super Clickit


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Amortyzator ma się dobrze przeżył kolejne wypady w góry ,maratony działa bardzo dobrze.Jest tylko jedno ,ale w pokrętle do blokowania skoku wypada kulka która powinna być w sprężynce .Jak ta kulka wypadnie to blokada chodzi dość ciężko i nie da sie jej do końca przesunąć.Trzeba rozebrać blokadę i w włożyć kulkę z powrotem.Dwa razy mi sie już to stało .Nie denerwuje mnie to ale wydając 1200 zł bo za tyle go kupiłem nie powinno mieć miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

amorek R7 Elite 2006, nie ucieka powietrze a 120 psi to zdecydowanie za dużo jak ważyłwem 73-74 kg to miałem coś koło 95-100 teraz waże mniej (71 kg) i to jest ciut za dużo. Dla kogucika 60 kg to chyba i 80 psi stykazależy co chesz mieć wygodną kanapę czy twardego sztrucla. Amorek jest super, skaczę na nim przy dużych prędkościach do 50 kg w terenie i nic się nie dzieje, nie złalapł luzów ani golenie się nie wytarły. Blokady nie ma ale jest mi ona niepotrzebna. Więc polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rożnica jest duża.. przynajmniej u mnie.. popatrz z jaką szybkością obija amor ..

Ja mam 125psi pod 70kg ale przy ostrej jeździe trochę mało.. myślę ze do ścigania masz w sam raz.

(dodam ze mam wersje super 80mm lockout, można obejrzeć w linku z podpisu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od wczoraj jestem posiadaczem r7 w wersji z 2008 elite absolute 80mm. :unsure:

Dzis zaliczylem pierwsza jazde.Wrazenia jak najbardziej pozytywne. Przy mojej wadze okolo 75kg najlepiej chyba wypadlo cisnienie 100psi. Przy mniejszym znacznie lepiej wybiera nierownosci.

Mam pytanie czy przednie kolo lepiej pompowac w dolnych granicach zalecanych przez producenta danej opony?Ma to chyba wplyw na prace amortyzatora? Oczywiscie cisnienie w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Maniak też mam super 80mm lockout :) Chyba muszę go rozruszać, bo poprzedni właściciel chyba go nie używał :) golenie brunoxem do amortyzatorów psiknę i powinno być dobrze ;)

 

Nie wiem czemu mam wrażenie że przy 80 psi sag jest dosyć znaczny a przy tych 100 (teraz wbiłem 100psi) nie ma prawie wcale, a i praca mnie bardzo zadowala ;)

 

Też lubię raczej sportową pracę, bo na zjazdach cisnę ostro i zdarza mi się jakieś podbicie na rynnie odprowadzającej wodę i zwyczajnie wtedy lecę na dziub i amortyzator dostaje lekko ;)

A nie chciałbym go dobić bo to by było zabójcze :D

 

Nic, pożyczyłem pompkę od Roberta i dzisiaj w lesie pobawię się z ustawieniami. A co do regulacji, to działa działa tylko po prostu w foxie działała bardziej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh moje R7 super locout dziala dobrze.. tlumi co trzeba wybiera co trzeba.. i wszytsko by bylo fajnie gdyby nie fakt ze blokada dzialala jakies 2tyg i wyjezdzam z lasu przekrecam na blokade.. iii papa blokado.. :) juz nie dzialala moze wiecie jak to naprawic.. sam nie wiem co dokladnie sie stalo slyszalem tylko ze blokady sie sypia w r7..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z tego co wiem, w wersjie z manetką blokady psuja się często o tyle ze puszcza np. linka w środku i trzeba ją na nowo zamocować albo wymienić, ale jeśli to wersja lockout to chyba zerwałeś blokadę.. Prawdopodobnie tylko serwis...

Albo daj komuś kto ma o tym pojęcie. na L-B kiedyś było jak to sie rozbiera.

 

 

Chyba muszę go rozruszać, bo poprzedni właściciel chyba go nie używał

a może musisz wymienić olej? poprzedni właściciel go serwisował? może dlatego amor nie działa wg oczekiwań..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor bardzo działa według oczekiwań :D Dzisiaj na zjeździe wybierał kamienie wielkości pięści wbite do połowy w ziemię :002: Kocie łby chyba to się nazywa :P Ale podpompowałem go mocniej bo bałem się że go dobiję i teraz jest ok :P 90 psi jest idealnie.

 

Po prostu był suchy i w ogóle, teraz widzę na goleniach pojawiła się cieniutka warstwa oleju taka tini mini i na dole regulacja też daje znaczącą różnicę :D

 

Imo amor leżał na półce i musiał się rozruszać ale teraz już jest git wszystko :D jutro jeszcze kupię do niego brunoxa do amortyzatorów za 11zł i psiknę dziada :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po 6 godzinach jazdy na r7. Na pewno jest to skok jakosciowy do uzywanego przeze mnie wczesniej axela compa.Axela uzywalem czysto rekreacyjnie.

Droga prob i bledow dobralem odpowiednie cisnienie ktore oscyluje miedzy 90 a 100 psi. bardzo dobrze wybiera male i srednie nierownosci w terenie,czego nie moge powiedziec o dziurawych chodnikach. Ale chyba nie mocnych na chodniki :wallbash:

Wszystko jeszcze przed nim na razie sie dociera. Jedno zjawisko tylko mnie niepokoi ,mianowicie klekot wydobywajacy sie po wybieraniu srednich i duzych nierownosci. Mysle ze to przez niedotarcie uszczelek w amorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadałem dzisiaj z kolegą co pracuje w sklepie rowerowym, no i powiedział mi że R7 jak każdy manitou ma dwie opcje:

1) Wybiera płyty chodnikowe i kostkę brukową, ale dobija na wszystkim co możliwe

2) Twardszy jest, ale jest zapas bezpieczeństwa przed dobiciem :wallbash:

 

no i u mnie mam 2 opcję i jest gitarka. Najważniejsze że nie bolą mnie nadgarstki na zjazdach, amorek wybiera wszystko ładnie <_<

 

No i ta waga <33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jedyne czego mi brakuje to SPV... baaardzo by sie przydało.. szkoda jednak ze wersja elite jest (wg mnie porzynajmniej) brzydka :/ no i trudno dostępna..

Szkoda też ze nie da sie wywalić TPC a w jego miejsce wkręcić spv.. bo pewnie już bym to zrobił :)

 

Tez mam taki dziwny dźwięk przy mocniejszym ugięciu widelca... ale widocznie tak ma być.. przyzwyczaiłem sie w sumie..

Tak nawiasem krążą głosy ze nowa platforma MRD po 100-200km zaczyna pukać :/ a serwis nie potrafi tej usterki usunąć.. szkoda.. pewnie przez to amor straci dużo na opinii..

A jak by nie patrzył jest to optimum w klasie cena/waga/sztywność..

Co to pracy niestety np. SID pracuje wyczuwalnie lepiej (można powiedzieć bardziej gładko) za to R7 nadrabia sztywnością i pewnością w prowadzeniu..

Zresztą nie będę sie rozwodził na temat Sid'a żeby nie robić OT, wiadomo .. temat rzeka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, r7 mimo wszystko pracuje stosunkowo twardo, brak mu płynności. Ale cóż 480zł w moim przypadku rekompensuje wszystko :)

 

Blokada przy goleni chodzi za to leciusio, dużo łatwiej niż w foxie.

No sztywność... w porównaniu z xcr przepaść. Od razu poczułem że fork jest cholernie sztywny. Moja wersja na wadze 1480 gram więc dużo lżej od reby. A manetkę na kierownicy uważam za zbędny gadżet. Miałem kiedyś, teraz mam na goleni i też szybko można zablokować i w ogóle spoko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja dzisiaj natomiast odnotowałem luzy na swoim amorze :/

Myślałem ze to stery ale są nowe i mimo mocnego dokręcenia czuć ze coś puka...

Żeby było śmieszniej sprawdziłem w drugim rowerze (którego używa mój ojciec) i w którym również jest R7 (Comp 100mm lockout) a tak jeszcze większy luz!

Mam zamiar na zimę wysłać amorek jeden i drugi na przegląd ale jak na taki przebieg luz jest rzeczą karygodną..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hey chłopaki za niedługo najprawdopodobniej stanę się posiadaczek R7 Elite `08. I chciałbym się od was dowiedzieć jak u was z uszczelkami? Ponieważ ostatnio w zaprzyjaźnionym sklepie okazało się że tego roczne R7 mają problemy z uszczelkami. Konkretnie model który biorę, dzień po napompowaniu rozwaliła się komora powietrza. Jednak Wigwam w ramach gwarancji naprawił amora i poinformował o wadliwych uszczelkach. Wiem że problem dotyczy R7 montowanych w Meridach HFS. Spotkaliście się również z takimi problemami? Oraz pytanie czy czuć jakąś różnice między skokiem 80 a 100mm. Dotychczas jeżdżę na XCR ze skokiem 80 i raz udało mi się go dobić. Jednak nie wiem jak sytuacja wygląda w wypadku powietrznego amortyzatora. Ty bardziej że amor będzie w ramie meridy, gdzie seryjnie są 80, ale jednak wolę się jeszcze popytać kogoś kto ma z tym doświadczenie. I ktoś by mógł mi wytłumaczyć czym się różni SPV od Absolute?

Pozdrawiam posiadaczy R7 :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odnośnie uszczelek nie mogę się wypowiedzieć, przynajmniej jeśli chodzi o ten konkretnie model. Jednak z tego co mi wiadomo tam tez sa uszczelki evil genius na które generalnie nikt nie narzeka. Może był to wadliwy egzemplarz lub jakiś oem robiony dla meridy - w takim wypadku mógłby się nieco różnić od normalnych R7 Elite..

Myślę ze 100mm daje więcej marginesu do szaleństw i pracuje ciut płynniej.. Ale tak ma większość setek, po prostu większy zakres pracy robi swoje. Jeden i drugi widelec można dobić , zależnie od ciśnienia jakie się napompuje. Oczywiście w przypadku 80mm i niewielkiego ciśnienia jest to łatwiejsze. Jeśli jeździsz naprawdę ostro weź 100mm, jednak ja osobiście wole 80mm, nie potrzebuje aż tak dużego zakresu, po durgie jest krótszy wiec troche sztywniejszy, nieco trudniej łapie luzy no daje inna pozycje na rowerze - bardziej sportową - pochyloną. Tym bardziej jeśli twoja rame jest dedykowana pod 80mm to bym wybrał jednak właśnie ta wersje amora.

No i ostatnia sprawa.. różnica między SPV a absolute jest diametralna! Absolute pozwala na regulacje manetką powiedzmy twardości ugięcia natomiast SPV jest to inteligenta blokada która blokuje amor na siły generowane przez jadącego a reaguje na nierówności terenu. Jednym słowem nie buja amorkiem jak stajesz w korby a jednocześnie jak wjeżdżasz na nierówności widelec pracuje jakby był odblokowany. Da sie wyczuć mniejszą czułość widelca z platformą SPV - bardziej sportowa charakterystyka pracy, jednak wszystko zależy od ustawienia SPV. Generalnie jest to bardzo godne polecenia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słuchajcie, macie może gdzieś linka z foto opisem jak rozebrać R7?

Chciałbym dolne golenie pomalować na biało, ale nie wiem jak go rozebrać (łącznie z wyjęciem uszczelek)

 

Szukałem na necie, ale nic nie znalazłem...

I jeszcze jedno, da się gdzieś kupić naklejki ? (rocznik 06) Też szukałem i ni ma ;) chyba stare delikatnie zerwę, nakleję na błyszczący papier i pójdę do naklejkarni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że co do instrukcji i naklejek najlepiej wysłać e-mail z zapytaniem do Wigwamu. Ponoć nie robią jakiś problemów. Np. do Magur można bez problemu dostać naklejki.

 

 

A wracając do SPV ponoć w ogóle nie sprawdzał się w widelcach do 100mm? Właśnie dlatego mnie interesują te różnice, bo jakoś mnie dziwi że Manitou zrezygnowało z SPV, który tak lansował przez tyle lat. Mi osobiście wyglądało na zwyczajną blokadę, ale nie miałem niestety okazji na nim jeździć i też nie mam jak tego porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, kolegi 100mm DUŻO płynniej pracuje i na goleniach jest aż grubo smaru, moja 80 nie jest taka płynna a smaru na lagach jest cieniusio.

 

 

Czas na wysłanie amorka do serwisu?

 

 

Z ta duza iloscia wydobywajacego sie smaru to chyba kolega powinien zjawic sie w serwisie i wymienic uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Setki takie są ze płynniej pracują. Ojciec ma 100mm i tez mam takie odczucie. A z tym smarem to oba mają golenie niemal suche.. lekko śliskie nic więcej, tak powinno być moim zdaniem.

A z tym spv to ciężko powiedzieć. Fox też zrezygnował z terralogic ale tam były przejścia natury patentowej, bo okazało sie ze nie mają praw do tego rozwiązania. Cóż szkoda ze RS nie ma czegoś podobnego w ofercie jak spv itp.. bo ostatnio chodzi mi po głowie nowy SiD, głównie dla tego ze ma 32mm golenie, jest ciut lżejszy i ma negatywną komorę wiec będę sobie mógł go lepiej ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mam pytanie po jakim czasie, albo lepiej po jakim dystansie oddaliście R7 do serwisu na przegląd? Czy robiliście to np. po czasie docierania czyli po ok. 500 km ?

 

Ja już robię na nim 7 tysiąc kilometrów i chyba go teraz w zimę wyślę do manitou na przegląd. Ale przede wszystkim na wymianę uszczelek zaworu powietrznego bo mi ucieka powietrze <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabylem R7 Platinum 06 z manetka IT, fajne rozwiazanie nawiasem mowiac (podjazdy o wiele "fajnej" sie pokonuje), jedyny minus ze nie byl serwisowany przez 2 lata ale w sumie malo jezdzony. Nawrotek pisal wlasnie o moim widelcu - fakt, uszczelki do wymiany, trzeba bedzie wlac nowy olej i go przeczyscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...