Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Fanderek
Napisano (edytowane)

Witam. Niedługo zaczyna się sezon i chciałbym się zaopatrzyć w jednoślad. Rok temu jeździłem na carrera parva 27,5" codziennie po 50/60km. Miał szerokie opony i małą ramę więc nie osiągałem zawrotnych prędkości, ale dawał radę.

Teraz chcę rower z amortyzatorem z przodu. To mój jedyny wymóg. Będę dojeżdżał do pracy około 30km i również z niej wracał. 100% asfalt, lecz będę chciał czasami nim pojeździć po "polnych" drogach, ale gównie chodzi o to bym za bardzo się nie zmęczył docierając do pracy. Budżet do 2,5 tysiąca. 

Moja waga to 75kg i 178cm wzrostu.

Podoba mi się rama jak i sam rower kross evado 6.0. 

Dzięki z góry za pomoc :)

Edytowane przez Fanderek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59
Napisano (edytowane)

"Gównie" to chodzi o to, że tzw. amortyzator - jak w evado - do twojej jazdy jest tak potrzebny jak świni kamizela ...

Edytowane przez Pablo59

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fanderek

Nie ma to jak przyczepiać się do literówki zamiast odpowiednio odnieść się do tematu. lovely

Pomijając to. Napisałem że to mój wymóg i koniec. Nie pytam o to czy będzie dobry czy nie, po prostu chcę rower z amortyzatorem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Ale NCX i to o skoku 60 mm to nie amortyzator.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59

Evado się podoba,  lovely, więc mu go nie wybijesz z głowy . Na ładnej ramie z amortyzatorem to i o zawrotną prędkość przecież łatwiej ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fil29
9 godzin temu, Janu_sz napisał:

Ale NCX i to o skoku 60 mm to nie amortyzator.

Może i nie amortyzator ale "uginacz" :P który potrafi sprawić ze jazda bedzie trochę wygodniejsza. 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
EhnatoX
Napisano (edytowane)

Amortyzator w rowerze ma zadanie takie,  żeby koło trzymało się podłoża w wymagającym terenie. Nie jak mylnie wielu uważa, żeby tłumić drgania - to jest przy okazji. 

Autorze tematu, jeśli masz 100% asfalt, to amortyzator raczej będzie pochłaniać część twojej energii + sam rower będzie więcej ważył. Więc raczej bardziej się zmęczysz. Musiałbyś kupić rower-amortyzator z blokadą, ale za 2,5k obawiam się, że ciężko. 

 

Edytowane przez EhnatoX

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fanderek
26 minut temu, EhnatoX napisał:

Amortyzator w rowerze ma zadanie takie,  żeby koło trzymało się podłoża w wymagającym terenie. Nie jak mylnie wielu uważa, żeby tłumić drgania - to jest przy okazji. 

Autorze tematu, jeśli masz 100% asfalt, to amortyzator raczej będzie pochłaniać część twojej energii + sam rower będzie więcej ważył. Więc raczej bardziej się zmęczysz. Musiałbyś kupić rower-amortyzator z blokadą, ale za 2,5k obawiam się, że ciężko. 

 

I to jest odpowiedz, a nie porównywanie zapotrzebowania na dany element do ubioru dla zwierzyny do uboju :)

Nie jestem ekspertem i myślałem, że własnie takowe zadanie ma amortyzator, wytłumianie drgań.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59

To i nie podchodź bezkrytycznie do rad "ekspertów" :) - rower z "amortyzatorem" z blokadą kupisz i za 1500 ...  Jak mus to mus :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fil29

 Evado 6.0 posiada takową blokadę . Wiec będziesz miał porównanie jazdy na twardo i z uginaniem :D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fanderek

Czyli działa to tak, że włączam blokadę i jest sztywny czy działa w jakimś małym stopniu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rafalek940

Juz pisalem koledze akurat na sfere podoba sie lub nie kazdy ma swoje zdanie. O tyle w kategorii do 2400/2500 Unibike Viper Disc bije o głowe Krossa :)

i też takowa blokade posiada. W suntour blokada jest na sztywno trzyma jak beton :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fanderek

To wybieram się na dniach do sklepu i protestuję obydwa rowery.

Evado 6.0 i Unibike rocznik 18?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rafalek940

Zgadza się :) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Extraks

Skoro będziesz jeździł kolego na zróżnicowanych trasach, to wydaje się, że dobrą opcją będzie rower trekkingowy. Opcjonalnie miejski, ale  cechami trekkingowymi. Posiada trochę masywniejszą konstrukcję, przerzutki, opony dostosowane do trudniejszych nawierzchni - ale na tych łatwiejszych nawierzchniach też spokojnie powinien sobie poradzić.

Mam na myśli taki sprzęt, jak chociażby ten tutaj: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-trans-1-0-2018-pd18095/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59

należy docenić swoiste poczucie humoru ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mmilek
W dniu 11.02.2019 o 10:05, rafalek940 napisał:

Zgadza się :) 

 

Proszę o info i kontakt jestem zaineresowany kupnem Unibike Viper Disc 2018. W jakiej cenie Pan sprzedaje ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×